Pístní čep vs ojnice
Moderátor: Moderátoři
Pístní čep vs ojnice
Čau kluci, mám dotaz ohledně upevnění p. čepu s ojnicí. V knize z roku 1974 se píše o nalisování pístního čepu do ojnice na pevno, ale u motorů 1,7 sem se setkal s plovoucím upevněním čepu a zajištěním segerovkama. Může mi někd osvětlit kdy a na kterých motorech se to dělá tak a na kterých jinak? Jo a který provedení je lepší? Předem díky za odpovědi.
-
- Příspěvky: 1389
- Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
- Bydliště: Bratislava-Praha
- Kontaktovat uživatele:
u niektorych 1700 (od isteho casu) sa zacali montovat plavajuce piestne capy (v katalogu som totizto nasiel obe moznosti). co je lepsie? neviem ako na zivotnost (puzdra v ojniciach pre plavajuce piestne capy sa daju vymenit), ale na rozoberanie mi 100pro pride lepsi ten plavajuci cap
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever
Přesně tak - plovoucí uložení čepu v ojnici měly pouze motory 1700i.
Osobně jsem zastáncem pevného uložení (nehrozí vůle, narozdíl od bronzového pouzdra, které se časem může vytlouct především pokud někdo experimentuje a jezdí na velký předstih).
Osobně jsem zastáncem pevného uložení (nehrozí vůle, narozdíl od bronzového pouzdra, které se časem může vytlouct především pokud někdo experimentuje a jezdí na velký předstih).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
Ne mely, jeste maji a budou mit na veky vekuMarek píše:Přesně tak - plovoucí uložení čepu v ojnici měly pouze motory 1700i...
Nicmene bez legrace ale muj nazor je, ze plovouci ulozeni je lepsi - diky volnejsimu ulozeni se muze cep otacet a neni tak v ojnicnim oku jednostranne namahan a take pist muze volit priznivejsi drahu diky vetsi stranove vuli v ulozeni. Oboji prispiva k vetsi zivotnosti motoru a umoznuje i urcitou benevolenci pri vyrobe bez nepriznivych dopadu. W.
To asi jo, ale po zkušenostech s motory Škoda 742, kde vybitá pouzdra dokázala způsobit tak intenzívní klepání, že se to nedalo ustát, mám radši čep nafest.Wolf píše:Nicmene bez legrace ale muj nazor je, ze plovouci ulozeni je lepsi - diky volnejsimu ulozeni se muze cep otacet a neni tak v ojnicnim oku jednostranne namahan a take pist muze volit priznivejsi drahu diky vetsi stranove vuli v ulozeni. Oboji prispiva k vetsi zivotnosti motoru a umoznuje i urcitou benevolenci pri vyrobe bez nepriznivych dopadu. W.
Myšo sice napsal, že pouzdro se v případě nutnosti dá vyměnit. Ano, to jistě lze, ale chci vidět borce, co ojnici správně vyúhluje (takových moc není).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
-
- Příspěvky: 1389
- Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
- Bydliště: Bratislava-Praha
- Kontaktovat uživatele:
mne to robil chlap co robi aj vybrusy a vsetko, tie puzra stoja do 500SK(fiatacke), samozrejme ze robi aj vyuhlovanie.Marek píše:Myšo sice napsal, že pouzdro se v případě nutnosti dá vyměnit. Ano, to jistě lze, ale chci vidět borce, co ojnici správně vyúhluje (takových moc není).
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever
-
- Příspěvky: 1389
- Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
- Bydliště: Bratislava-Praha
- Kontaktovat uživatele:
nalisovat do puzdra? no ta by som asi neskusal... ked si das spravit nove puzdra tak tie ti daju rozmer podla capov a este ich aj osustruzia na spravny priemer, potom samozrejme to musia vyuhlovat a odovzdat...
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever