Rozdíl ve výfuku

Moderátor: Moderátoři

Hnojar
Příspěvky: 296
Registrován: čtv lis 25, 2004 07:59
Bydliště: Orlová - opět :))))
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hnojar »

mám zkušenost že po výměně dvojtlumiče za jednotlumič se nic nezměnilo, ale vím o lidech kteří by dvojtlumič nekoupili už za nic na světě. za sebe mohu říct, že rozdíl mezi 2 a 1 tlumičem je v tom že 2 tlumič má tlumiče dva, 1 tlumič jeden, rozdíl ve zvuku minimální.
VAZ 2106 ............... обессмертилься
East Runner БРИГАДА
Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo »

To píšeš asi o mě. Ano, už bych dvojtlumič nekoupil. Je tam totiž navařený další nesmysl, kde to zhnije, navíc je to zavařené tak blbě, že tam jsou dírky a musí se to převařit (to mám možná jenom já takové blbé zkušenosti), a za další, to pod sedadlama vytváří hluk, který tam u jedotlumičového není.
Uživatelský avatar
Michal Pokorný
Příspěvky: 3826
Registrován: ned led 28, 2007 20:53

Příspěvek od Michal Pokorný »

Ivo píše:a za další, to pod sedadlama vytváří hluk, který tam u jedotlumičového není.
Ano, takové zvláštní "žigulácké" dunění které k tomu vozu prostě patří. A já zase znám člověka, který by jednotlumičový výfuk nikdy nechtěl, že Honzo 21061? :wink:
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Hned jak jsem četl název tématu, tak jsem se začal těšit, že sem něco napíšu. :twisted: Ano, Michal Pokorný má pravdu, zásadně dvojtlumičový střední díl. :)

Pro tento typ motoru je to předepsáno od výrobce, takže to byl první důvod, proč jsem o tom přestal diskutovat, i když starý střední díl tam byl také jednotlumičový (asi také bývalým majitelem měněný). Přidaný tlumič výfuku má údajně plnit funkci zhášeče plamene.
A teď fakta. Pajase ujistím, že je v tom slovo "praxe": Dvojtlumičový díl je HLUČNĚJŠÍ, budí to dojem, že výfuk je i po výměně děravý. Je to tím, že mezi prvním a druhým tlumičem výfukové plyny rezonují a to způsobuje onen klasický dunivý žigulácký zvuk, známý ze starých filmů, než do většiny žigulů byly postupně narvány výfuky z 2101... Je to slyšet z pod vozu, stejně tak z výfukové roury vzadu, tam to působí dojmem menšího Maďara. Tento zvuk působí pronikavě jen v určitých otáčkách (pásmo cca 2700- 3200 ot. na trojce. Čím vyšší rychlostní stupeň, tím je pásmo položené o něco výše), přes které když se přejde, zvuk zmizí a není už patrný.
Působí to dojmem, že výfuk prodělal tuningové úpravy, přitom je to originál a to mě na tom nejvíc těší. :D
Co se týče spotřeby a výkonu motoru, nepozoroval jsem nějakou změnu k horšímu v souvislosti s jiným typem středního dílu.
Závěr: Záleží na každém, co se tam rozhodne dát. Já volím to, co předepisuje výrobce a věřím, že tam přidaný tlumič není zbytečně a nijak mi nevadí, že ho tam mám...
Honza
Osa Praha - Brno
Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo »

Souhlasím s Honzou. Záleží na tobě. Rozdíl je opravdu jenom v tom zvuku.
Vzpomínám si ještě na jednu věc. Když jsme Hnojařovi měnili právě druhý díl výfuku za jednotlumičový, tak byl ještě problém s napojením na první díl, protože měl z nějakého důvodu ten druhý díl větší průměr, tak jsme to museli upravit. Ale to se mi stalo poprvé, jinak to vždycky pasovalo.
Uživatelský avatar
Pajas
Příspěvky: 144
Registrován: čtv kvě 04, 2006 10:18
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pajas »

Takže je vyměněno, nakonec tam šel jednotlumičový, teď mi to přijde tišší než se dvěma tlumiči, jinak jsem taky musel upravit první díl protože nový na něj nechtěl pasovat, tak jsem ho flexou musel trochu přesvědčit :P
Jinak typ 2101 má o 3mm menší průměr trubky než typ 2106... Proto to do sebe nechtělo jít.
S tím jiným zvukem pouze v určitých otáčkách to je pravda. A mimochodem starý dvoutlumičový se proděravěl právě v místě rezonátoru :lol:
LADA 2106:
1978 - 1996 majitelem můj děda
1996 - 2006 majitelem můj táta
2006 - 2009 majitelem já

Čest její památce...
Uživatelský avatar
dusin
Příspěvky: 1023
Registrován: čtv srp 26, 2004 17:42
Bydliště: Libomyšl
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dusin »

Pajas píše:Jinak typ 2101 má o 3mm
Tak to jsi koupil nějakou záhadnou repliku ne?Já to měnil kdysi v bechyni,koupil sem ho tam od mušketýra a páslo to na sebe jak dělaný :shock:
2103 - красное октябрь
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11050
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

První díl je u obyčejných karburátorů všude stejný, druhý díl musí mít tudíž stejný průměr, ať je dvoj či jedno, dusin ma pravdu, koupil jsi šmejda.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Pro mne je volba dvou ci tri-tlumicoveho vyfuku vyresena jiz davno. Uvazuji-li mou beznou provozni variantu, t.j. kat ulozeny na bezpecnem miste v garazi, pak Bosal nabizi jenom dvou-tlumicovou variantu na vsechny typy. A jiny typ na Ladu nepouzivam - cena je srovnatelna a mam jistotu, ze ohyby jsou provedeny presne tak, jak maji a nebudu muset neco upravovat, coz neni u ruskych ani polskych vyfuku zrovna pravidlem. W.

Stationwagon
68-92
1198 cc, 60 HP, 44 KW
1294 cc, 65 HP, 48 KW
2104
1.3, 1.5, 1.7

Stationwagon
87-92
1294 cc, 65 HP, 48 KW
1451 cc, 75 HP, 55 KW
1690 cc, 84 HP, 62 KW
Přílohy
Bosal.gif
Bosal.gif (8.88 KiB) Zobrazeno 2092 x
Pool

Příspěvek od Pool »

Pajas píše:Jinak typ 2101 má o 3mm
Kolik má průměr konec 1. dílu by jsi nevěděl ?
dusan.dd
Příspěvky: 39
Registrován: čtv říj 11, 2007 13:39
Bydliště: Ružiná okr.Lučenec

Příspěvek od dusan.dd »

akurát som pozrel v kotolni mám na 2105 a ak je to to čo sa dve rúry zbiehajú v jednu tak vonkajší je 42mm,meral som len metrom tak nejaká desatinka hore-dole
Lada 2105 1300 LPG
r.v.1986
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

vnutorny je 38, takze by to malo zhruba sediet
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
dusan.dd
Příspěvky: 39
Registrován: čtv říj 11, 2007 13:39
Bydliště: Ružiná okr.Lučenec

Příspěvek od dusan.dd »

malo by nejaký význam to ďalej napojiť na 50-kový systém,uvažoval som že keď tento výfuk doslúži urobiť nový ale s väčším priemerom
Lada 2105 1300 LPG
r.v.1986
Maysner
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvek od Maysner »

kdyz vetsi prumer tak od hlavy az na konec. tzn. nejlepe asi vyjde 50ka od janodobu :P
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Pool

Příspěvek od Pool »

dusan.dd píše:akurát som pozrel v kotolni mám na 2105 a ak je to to čo sa dve rúry zbiehajú v jednu tak vonkajší je 42mm,meral som len metrom tak nejaká desatinka hore-dole
Díky za změření, vnější průměr jsem potřeboval vědět... :wink:

Tam by krásně pasovala jedna třímetrová trubka, kterou mám v garáži (43mm) :)
dusan.dd píše:malo by nejaký význam to ďalej napojiť na 50-kový systém,uvažoval som že keď tento výfuk doslúži urobiť nový ale s väčším priemerom
Jenom aby to potom jelo tak jak má, já jsem chvíli jezdil bez zadního dílu a na dálnici mi maximálka klesla ze 150 na 145 a dál už se tomu nějak nechtělo :o
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“