Úplne mäkká spojka na 2103

Moderátor: Moderátoři

kerberos
Příspěvky: 1
Registrován: stř říj 17, 2007 12:48
Bydliště: Slovensko

Úplne mäkká spojka na 2103

Příspěvek od kerberos »

Potreboval by som poradiť s nasledovným problémom. Mám Ladu 2103 rv.1973. Skoro všetky súčiastky sú ešte pôvodné. Najzdených je len 60,000 km (som druhý majiteľ). Od včera mi blbne spojka. Ak na nu stúpim tak mám pocit ako by som šlapol do prázdna je úplne mäkký pedál. Skúšal som to odvzdušniť, ale nepomáha to. Ak naštartujem auto a chvíločku "pumpujem spojku" tak potom už zaberie. Tekutina sa z nádržky nestráca. Už som kúpil spodný pomocný piest a idem kupovať asi aj horný (pre istotu). Tekutina v nádržke je dosť čierna. (nemáte náhodou nejaký obrazový návod, ktorý by popisoval výmenu týchto piestov)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9400
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Viděl bych to špatný hlavní spojkový válec, kdy těsnící gumyčky už netěsní a kapalina se tak přes netěsnost vrací zpět do nádobky. Nejspíš bude válec vyrezlý - díky tomu, že nikdo neměnil kapalinu, která nasála časem vodu.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Nebo další možnost: Vadný pracovní válec a poznáš to podle toho, že je kolem prachovky mokrý, ale taky to nemusí být pravidlo. Nejlepší je vlézt pod auto a prachovku odhrnout... Dokud tu vadnou věc nevyměníš, nedoporučuji ti na cokoliv sahat, nebo to odvzdušňovat- může se snadno stát, že neodjedeš už vůbec. :roll:

Podobný problém totiž trápí mne- první nášlap víceméně naprázdno (ale spojka vypne), další nášlap to samé, nebo už je normálně pedál tvrdý. Prachovka i válec suchý, úbytek kapaliny jsem okem nezaznamenal, přesto po odhrnutí prachovky na mě vyteklo množství kapaliny a je to jasné. :? Mimochodem, pracovní válec je zn. Fenox (asi nejznačkovější válec co je na Ladu k dostání, víc "značkovější" už se snad ani neprodává), koupený samozřejmě jako nový a na autě ho mám od dubna 2006. :evil:
Honza
Osa Praha - Brno
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Honza 21061 píše:...Mimochodem, pracovní válec je zn. Fenox (asi nejznačkovější válec co je na Ladu k dostání, víc "značkovější" už se snad ani neprodává), koupený samozřejmě jako nový a na autě ho mám od dubna 2006. :evil:
Honzo, nestraš ho. :D Fenoxy zaznamenaly v poslední době lehké zvýšení kvality. I když jde o to, jak dlouho v daném obchodě leží na skladě.

Nejlepší volbou je "Bazalt" (nevím jestli si vybavuji přesný název). Hydraulika od tohoto výrobce je velmi dobrá. Bohužel ale nebývá moc často k vidění.

Jinak, pokud je vyrezlý jeden z válců, tak doporučuji vyměnit komplet ovládání spojky, protože po krátkém čase rád odejde i druhý válec. Navíc se může nový válec předčasně poškodit v důsledku jemných pevných částic, uvolňujících se ze starých a narušených dílů. Nejlépe tedy vyměnit oba válce, vč. spojovací trubky a hadice.
Jedná se o velmi jednoduchou opravu. Všechny díly jsou pěkně u sebe a dobře přístupné.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Pajas
Příspěvky: 144
Registrován: čtv kvě 04, 2006 10:18
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pajas »

Vašátor píše:Viděl bych to špatný hlavní spojkový válec, kdy těsnící gumyčky už netěsní a kapalina se tak přes netěsnost vrací zpět do nádobky.
Zcela souhlasím, mě to dělalo úplně to samé co popisuje Kerberos, vyměnil jsem pouze hlavní spojkový válec a bylo po problému (mimochodem válec byl vymontovaný z vrakoviště z 33 let staré 2103 a už 7000km chodí jak nový :P ) Ověření této závady je velice jednoduché, stačí otevřít nádobku se spojkovou kapalinou a PRUDCE šlápnout na spojku, pokud kapalina vyletí vzhůru do nádobky, je to jasné - vyměnit hlavní spojkový válec (potvrzení toho co napsal Vašátor). Samozřejmě výměna komplet i s pracovním válcem a hadicemi bude jistější než to co jsem provedl já :oops:
LADA 2106:
1978 - 1996 majitelem můj děda
1996 - 2006 majitelem můj táta
2006 - 2009 majitelem já

Čest její památce...
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Hurikán píše:Jedná se o velmi jednoduchou opravu. Všechny díly jsou pěkně u sebe a dobře přístupné.
To je sice pravda, ale pocit brzdovky na rukou i jinde je pobuřující :x .

Co se týče značkovosti, nemusíme furt kupovat to co nám dotlačí z východu, onehdá jsem brouzdal po "lepších" prodejcích na netu, Kelly, Štangl atd. a tyto díly vedou i tam a to od "lepších" západnějších výrobců. Cena je sice jiná (tužší), ale kvalita by se tu dala očekávat více, ovšem nalejme si čistého vína u nás většinou vítězí cena, ale pak se nesmíme divit.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6587
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Koko Loko píše:
Hurikán píše:Jedná se o velmi jednoduchou opravu. Všechny díly jsou pěkně u sebe a dobře přístupné.
To je sice pravda, ale pocit brzdovky na rukou i jinde je pobuřující :x .

Co se týče značkovosti, nemusíme furt kupovat to co nám dotlačí z východu, onehdá jsem brouzdal po "lepších" prodejcích na netu, Kelly, Štangl atd. a tyto díly vedou i tam a to od "lepších" západnějších výrobců. Cena je sice jiná (tužší), ale kvalita by se tu dala očekávat více, ovšem nalejme si čistého vína u nás většinou vítězí cena, ale pak se nesmíme divit.
nahod nejaky priklad, co jsi tam nasel a za kolik. dik :-)
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Jednou jsem myslím u Elitu viděl taky něco od Fenoxu na Žigula. Je pravda, že tam jsou věci na podobná auta drahé. Třeba na Wartburga kupovat u Kelly apod. bylo 100x neekonomické, ale například na Peugeot, Mercedes... atd. je to citelně výhodnější a kvalitativně stejné, jako u značkových servisů.
Upřímně řečeno, při nákupu dílů na Žigula se řídím otřepaným heslem- "nejsem tak bohatý, abych si mohl dovolit kupovat levné věci", takže kupuji jedině v CS, přitom Krč mám blíže, je to tam o 25- 50% levnější, ale kvalita stojí za starou bačkoru.
Bohužel už i v CS se jim vyskytují díly, které jsou sice "originál" a "značkové", ale nedosahují takové kvality, jaká by byla potřeba... :roll:
Honza
Osa Praha - Brno
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

JmJ píše:nahod nejaky priklad, co jsi tam nasel a za kolik. dik
nalistuj a uvidíš http://www.elitecat.cz
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Mají tam (jak se dalo čekat) spoustu chyb v tom katalogu. Ročníky výroby, objemy, vzájemné seřazení typů... :roll:
Nicméně konkrétně pracovní válce spojky jsem tam objevil 3 v ceně 438- 587,- což není zlé. S těmi rozdíly, že jeden je z hliníku (nejdražší), druhý ze šedé litiny, oba od fy CIFAM a třetí je od jiné firmy Tecnodelta. Teď by to chtělo zjistit, s jakou firmou jsou už zkušenosti a který by byl tedy nejlepší. http://www.elitecat.cz/ArticleSelection.aspx?B=0
Honza
Osa Praha - Brno
Nemo
Příspěvky: 784
Registrován: stř pro 07, 2005 23:50
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od Nemo »

Tecnodelty mám zadní prasátka, výroba Španělsko, zpracování solidní, nakonzervováno, zatím skoro rok funguje bez problému.
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

Nemo píše:Tecnodelty mám zadní prasátka, výroba Španělsko, zpracování solidní, nakonzervováno, zatím skoro rok funguje bez problému.
Pravděpodobně další duplicitní díl, který byl původně vyroben pro SEAT 124 , a bez problému se dá použít i na ladu.
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Štěpán Getsko píše:
Nemo píše:Tecnodelty mám zadní prasátka, výroba Španělsko, zpracování solidní, nakonzervováno, zatím skoro rok funguje bez problému.
Pravděpodobně další duplicitní díl, který byl původně vyroben pro SEAT 124 , a bez problému se dá použít i na ladu.
Ono když se podíváš do aplikovatelných vozů tak tam nalezneš mimo mnoha divně znějících názvů Lad i Fiata a Seata.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6587
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Ted sem byl ve firme autocora.cz a tak informacne jsem se ptal treba na cepy rizeni. Od 300 - 1000 za kus. Takze kdo chce ze zigula mercedes, klidne muze mit 1 cep za 1000 :-)
VAZ 2104 1.3 1989
M150
Příspěvky: 186
Registrován: stř dub 26, 2006 12:36
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od M150 »

Honza 21061 píše:Mají tam (jak se dalo čekat) spoustu chyb v tom katalogu. Ročníky výroby, objemy, vzájemné seřazení typů... :roll:
Nicméně konkrétně pracovní válce spojky jsem tam objevil 3 v ceně 438- 587,- což není zlé. S těmi rozdíly, že jeden je z hliníku (nejdražší), druhý ze šedé litiny, oba od fy CIFAM a třetí je od jiné firmy Tecnodelta. Teď by to chtělo zjistit, s jakou firmou jsou už zkušenosti a který by byl tedy nejlepší. http://www.elitecat.cz/ArticleSelection.aspx?B=0
kupoval som obidva spojkove valce CIFAM - namonotoval som len ten vrchny (teraz neviem ci je to pracovny alebo hlavny), jednalo sa o verziu zo sedej zliatiny.
vypracovanie sa mi pacilo - hlavne natrubok - je kovovy a nasrobovany do valca. bol som z toho nadseny lebo z noveho ruskeho brzdoveho valca mi po 4 mesiacoch vypadli obidva umelohmotne natrubky.
len teraz si nespominam na ktorom valci to bolo takto spravene s tym natrubkom... ten druhy tam mal taku gumovu vec...
vypovedna hodnota tohoto mojho prispevku je dost obmedzena lebo si nepamatam detaily, v kazdom pripade po vlastnej skusenosti znacku CIFAM odporucam 8)
2103, 2103
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“