Podtlakova regulacia v 2105
Moderátor: Moderátoři
Podtlakova regulacia v 2105
Zdravim.
Pri merani predstihu stroboskopom som nastavil predstih na 5° bez podtlakovej regulacie.Po nasunuti hadicky sa predstih vysplhal niekde na 20° (a s tym sa logicky zvysili otacky volnobehu).Po opatovnom nastaveni na 5°,ale uz s podtlakom, som odpojil haciku podtlaku a predstih skocil hlboko pod 0°.Co je zle?Membranky?Odkial to vlastne taha podtlak?Spod skrtiacej klapky,ze?Zeby ostavala pootvorena?
Mam OZONa 2105 (1300)
Pri merani predstihu stroboskopom som nastavil predstih na 5° bez podtlakovej regulacie.Po nasunuti hadicky sa predstih vysplhal niekde na 20° (a s tym sa logicky zvysili otacky volnobehu).Po opatovnom nastaveni na 5°,ale uz s podtlakom, som odpojil haciku podtlaku a predstih skocil hlboko pod 0°.Co je zle?Membranky?Odkial to vlastne taha podtlak?Spod skrtiacej klapky,ze?Zeby ostavala pootvorena?
Mam OZONa 2105 (1300)
Je to tak správně! Předstih se nastavuje bez podtlaku.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Není to správně!!!
Podtlaková regulace je vyvedena z karburátoru - přesně z prostoru NAD škrticí klapkou I. stupně. Vzhledem k tomu, že při volnoběhu jsou obě klapky úplně uzavřené, podtlaková regulace nepracuje.
Tvůj problém je v tom, že karburátor má špatně seřízené dorazy škrticích klapek a do prostoru I. stupně si přisává. To je radikálně špatně a je třeba to seřídit.
Podtlaková regulace je vyvedena z karburátoru - přesně z prostoru NAD škrticí klapkou I. stupně. Vzhledem k tomu, že při volnoběhu jsou obě klapky úplně uzavřené, podtlaková regulace nepracuje.
Tvůj problém je v tom, že karburátor má špatně seřízené dorazy škrticích klapek a do prostoru I. stupně si přisává. To je radikálně špatně a je třeba to seřídit.
Naposledy upravil(a) Marek dne úte říj 02, 2007 14:59, celkem upraveno 1 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
OK, sorry
... to bude tím, že nemám podtlakovej rozdělovač.

Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Nastavil som doraz klapky 1.komory tak,ze som cerva povolil aby sa nedotykal klapky a potom som ho utiahol na dotyk a malinko pridal.Predstih je tymto v poriadku,ale zacalo do robit neplechy: Pri prudkom pridani plynu sa motor pridusi a potom razantne trhne.Robi to pri cca 2500 ot/min.A este sa volnobeh znizil asi ne 500 ot/min.Co teraz?treba karburator nastavit od zakladov?Karbec som este nikdy nenastavoval,tak mam pred nim respekt
.Podotykam,ze klapka 1. stupna bola velmi pootvorena.

Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
Jestlize klapka 1. stupne byla pootevrena, pak nekdy drive nastavoval karburator nekdo, kdo tomu asi moc nerozumnel. Pak opravdu nezbyva nic jineho, nez seridit karburator od zakladu, jak pise Marek. Klapku ale doporucuji seridit (pokud neni vybehane ulozeni hridelky) na demontovanem karburatoru proti svetlu (na vlasovy prusvit). W.Cory píše:....Podotykam,ze klapka 1. stupna bola velmi pootvorena.
Rovněž to tak někdo mohl nastavit z důvodu zasraného volnoběžného kanálu, kdy dostatečně nereagoval šroub volnoběhu a volnoběh tak nešlo dostatečně zvýšit. Potom bys musel karburátor demontovat a vyčistit spodní díl - profouknout kompresorem volnoběžný kanál (nebo nějak jinak vyčistit).
Jak na seřízení najdeš v knihovně ladaklubu.
Jak na seřízení najdeš v knihovně ladaklubu.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Ten karburator je celkovo niekym dodrbany-ekonomizer bol vyradeny "bypassom", do tej ciernej krabicky ekonomizeru na lavom podbehu nesiel kablik z cievky,ale bol ukostreny,teraz som zistil,ze volnobeh je nastaveny klapkou a skusal som pridat volnobezne otacky potocenim mnozstva zmesi a vobec to nereagovalo,iba to zacalo viac "syčať" ako had.Je to cudne nastavene,ale spotrebu som mal minule 7,2l 

Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
S dobře nastaveným OZONem se dá jezdit i pod sedm litrů, dokonce i pod 6,5 litru.
Ekonomizér propojený na přímo do sání není žádná tragedie, to se dělá běžně (některé části systému ekonomizéru jsou dost poruchové).
Prostě je jen potřeba poladit volnoběh a hotovo.
Vsadím se, že teď už karburátor na šroub volnoběhu reaguje.
Šroubem bohatosti (šikmo směrem od baterky) nastav nejvyšší otáčky a nejlepší chod motoru.
Potom šroubem volnoběhu otáčky srovnej na cca 900 rpm.
Šroub bohatosti pomalu zavírej, až motor začne chodit nepravidelně, a potom ho kousek vrať zpět, aby motor opět získal kulatý chod.
A hotovo..............
Ekonomizér propojený na přímo do sání není žádná tragedie, to se dělá běžně (některé části systému ekonomizéru jsou dost poruchové).
Prostě je jen potřeba poladit volnoběh a hotovo.
Vsadím se, že teď už karburátor na šroub volnoběhu reaguje.
Šroubem bohatosti (šikmo směrem od baterky) nastav nejvyšší otáčky a nejlepší chod motoru.
Potom šroubem volnoběhu otáčky srovnej na cca 900 rpm.
Šroub bohatosti pomalu zavírej, až motor začne chodit nepravidelně, a potom ho kousek vrať zpět, aby motor opět získal kulatý chod.
A hotovo..............
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Karbec som este necistil,lebo nemam cas,tak som pozrel na to nastavenie.Sroub bohatosti vytocenny o cca 6 otacok,sroub volnobehu vytocenny cca o 1/2 otacky
.tak som obidva zatocil,volnobeh povolil o 4,5 ot,bohatost o 3,5 ot.Motor ziskal najvacsie otacky pri uplnom zatoceni bohatosti.Potom som ponechal bohatost na 3,5 ot,nastavil volnobeh,trhnutie po prudkom pridani plynu ostalo.teraz s autom nejazdim.

Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Tak a uz je opravene.Karburator som rozobral,precisti,prefukol, nastavil vlasovu volu na 1. klapke, 2.klapka nemala vobec volu a ostavala zadrhnuta v stene difuzora (aspon myslim,ze sa to tak vola), tak som ju nastavil a karburator zlozil. Trhanie zmizlo a jazdi to ako drak
. Este by to chcelo vymenit membrany, trysky atd..... A uvazujem o zameneni hlavnej palivovej trysky pre 2. komoru t.j. namiesto 1,62 by som dal 1,30.
Dakujem vam za rady a som rad, ze su tu ludia,ktori mi radi pomozu

Dakujem vam za rady a som rad, ze su tu ludia,ktori mi radi pomozu

Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)