...mam práve nahodené LPG (LOVTEC) v Samare 1,5, karb. Prvá a druhá spotreba LPG mimo mesta 11,2L (pri velmi lahkej nohe). Samozrejme som sa na to spýtal mechanika, kt. LPG nahadzoval, tvrdil mi, že je to asi v spotrebe RUSKÉHO auta (na čo som mu oznámil, že keby mi samarka žrala 10L benzínu mimo mesta, už dávno ju zhodím z kopca.)
Nastavil mi plyn (na PC) druhýkrát - spotreba 11,5L!
Nakoniec podľa hesla - ak chceš mať niečo dobre urob si to sám - som sa o nastavenie pokúsil sám. Po riadnom priškrtení mimo mesta (80-90km/hod) 7,6L. Samozrejme tá jazda nie je ono, ale spotreba je pre mňa, momentálne prieritná.
Vzhladom na to, že LPG potrebuje perfektné zapaľovanie rád by som vedel, aké sviečky su vhodné na tento typ. (podotýkam, že filter je nový, sviečky nezanáša). Rád by som ešte podotkol, že spotreba na benzine je do 6L mimo mesta.
Vopred ďakujem za radu.
Rasto
aké sviečky na Samaru s LPG?
Moderátor: Moderátoři
Správně nastavené LPG je tak, abys nepocítil ztrátu výkonu oproti benzinu. Množství plynu se seřizuje škrticím šroubem na hadici plnění (mezi reduktorem a mixem). Volnoběh (bohatost ve volnoběhu) se potom doladí šroubem na reduktoru.
Návod neexistuje, každé vozidlo se seřizuje individuálně.
Návod neexistuje, každé vozidlo se seřizuje individuálně.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Toto jsem kdesi zachytil, ale ještě neodzkoušel, zdá se mi to moc složité
--------------------------------------------------------------------------------------------------
3t otackova sa lisi v tom, ze proste po zahriati motoru nastavis volnobeh rovnako ako pri kolbabke a potom potlacis klapku na karburatore tak aby motor vrcal plus minus 3t otackami. Tu klapku musis drzat pevne a nehybat s nou aby si nemenil otacky jej pohybom. Teraz zacnes utahovat skrutku na hadici az kym otacky nezacnu klesat, ak si musel utahovat riadne (viac nez dajme tomu dve otacky), tak pustit klapku a doladis volnobeh aby to neskapalo, nasledne zase nastavis 3totacok a utahujes hadicu kym otacky nezacnu klesat. Ked uz klesaju, prestanes utahovat, nastavis 3t otacok a povolujes hadicu kym neprestanu stupat. Zase 3t otacok (ak tam mas 3,5 nic sa nedeje, ale je zbytocne hluchnut pri 4 ) a skrutkou na hadici hladas bod, kedy pri povoloveni prestanu stupat otacky. Ked ho najdes, doladis volnobeh, este raz 3t, znovu najdes bod kde prestanu stupat otacky a zase volnobeh. Ked chces nizsiu spotrebu, tak mozes skrutku na hadici utiahnut po bod ked si si uz nie isty ci nahodou otakcy neklesli, ale ak sa ti bude zdat pri jazdeni ze to nejako netaha, tak hadicu o taku osminku povol. Ked s tym uz budes mat prax (zopakujes si to vzdy po vymene vzduchoveho filtra, na jar po prajdeni na letny lpg a na jesen pri zimnom lpg a takisto ked sa budes hrat s predstihom) tak jedno to nastavovanie bude trvat minutu a doladenie podla toho ci si to utrafil spravis ked prides domov (povolenie o 1/8). Ale vacsina ti bude odporucat kolbabka, takze rozhodni sa sam. Ta 3t otackova metoda by bola celkom pohodlna s digi otackomerom, ale kym nefuci silny vietor a clovek nie je pri rusnej ceste tak sa to da aj so sluchom hudobneho analfabeta .
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
a pak ještě toto, ale to mi zase připadá zdlouhavé
http://www.rkolbabek.com/jomla/index.ph ... &Itemid=37
--------------------------------------------------------------------------------------------------
3t otackova sa lisi v tom, ze proste po zahriati motoru nastavis volnobeh rovnako ako pri kolbabke a potom potlacis klapku na karburatore tak aby motor vrcal plus minus 3t otackami. Tu klapku musis drzat pevne a nehybat s nou aby si nemenil otacky jej pohybom. Teraz zacnes utahovat skrutku na hadici az kym otacky nezacnu klesat, ak si musel utahovat riadne (viac nez dajme tomu dve otacky), tak pustit klapku a doladis volnobeh aby to neskapalo, nasledne zase nastavis 3totacok a utahujes hadicu kym otacky nezacnu klesat. Ked uz klesaju, prestanes utahovat, nastavis 3t otacok a povolujes hadicu kym neprestanu stupat. Zase 3t otacok (ak tam mas 3,5 nic sa nedeje, ale je zbytocne hluchnut pri 4 ) a skrutkou na hadici hladas bod, kedy pri povoloveni prestanu stupat otacky. Ked ho najdes, doladis volnobeh, este raz 3t, znovu najdes bod kde prestanu stupat otacky a zase volnobeh. Ked chces nizsiu spotrebu, tak mozes skrutku na hadici utiahnut po bod ked si si uz nie isty ci nahodou otakcy neklesli, ale ak sa ti bude zdat pri jazdeni ze to nejako netaha, tak hadicu o taku osminku povol. Ked s tym uz budes mat prax (zopakujes si to vzdy po vymene vzduchoveho filtra, na jar po prajdeni na letny lpg a na jesen pri zimnom lpg a takisto ked sa budes hrat s predstihom) tak jedno to nastavovanie bude trvat minutu a doladenie podla toho ci si to utrafil spravis ked prides domov (povolenie o 1/8). Ale vacsina ti bude odporucat kolbabka, takze rozhodni sa sam. Ta 3t otackova metoda by bola celkom pohodlna s digi otackomerom, ale kym nefuci silny vietor a clovek nie je pri rusnej ceste tak sa to da aj so sluchom hudobneho analfabeta .
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
a pak ještě toto, ale to mi zase připadá zdlouhavé
http://www.rkolbabek.com/jomla/index.ph ... &Itemid=37
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107