To naozaj netusim, ja som to vycital z tabuliek (Nastavovacie hodnoty automobilov...)Štěpán Getsko píše:Myso a měří se ta hladina stejně jako na ladach jako vzdálenost plováku od horního dílu karbu nebo nějak jinak?
Motory FIAT DOHC 8V - aneb všechno co o ních víme.
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 1389
- Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
- Bydliště: Bratislava-Praha
- Kontaktovat uživatele:
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever
Tak jsem si včera udělal radost.
1. Vyměnil jsem sice nepoužívanej ale 100 let ležící rozvoďák po 750 km za úplně novej a čerstvě koupenej.
2. Nastavil jsem zapalování na volnoběhu na 15° . Těch 10 co jsem měl před tím je tragedie. To bylo línější, než 1200 od lady . ( doufám, že majitele 01 a 02 se neurazí )
3. Nastavil jsem hladinu v plovákový komoře na 8 mm. Ještě jsem s tim, ale nejel, takže nevim, jaký to bude. Před tím jsem tam měl okolo 5 mm.
4. A koupil jsem a namontoval úplně nový vodní čerpadlo určené pro 2-litra ( má větší lopatky a je kratší, takže jsem použil original řemenici z lady a ne, jako před tím svařenou ze dvou řemenic, abych ji posunul o 9 mm od příruby blíž k motorů.
Já jsem totíž při generálce dělal i čerpadlo. Vyměnil jsem těsnění a ložisko a pak když jsem tam kladivem nalisoval přírubu z lady a bych použíl řemenici z lady bez větráku ( s elektromagnetickou spojkou ) , tak jsem zjistil, že mi to trčí o 9mm víc ve předu, než jsem chtěl. Ze dvou starších řemenic jsem po přesoustružení a následném svaření udělal jednu, která házele jak radiálně, tak i axiálně. Navíc na přírubě u šroubů byla hodně namáhaná.
Nový čerpadlo mě přišlo na něco málo přes 800Kč. ( made in ITALY )
1. Vyměnil jsem sice nepoužívanej ale 100 let ležící rozvoďák po 750 km za úplně novej a čerstvě koupenej.
2. Nastavil jsem zapalování na volnoběhu na 15° . Těch 10 co jsem měl před tím je tragedie. To bylo línější, než 1200 od lady . ( doufám, že majitele 01 a 02 se neurazí )
3. Nastavil jsem hladinu v plovákový komoře na 8 mm. Ještě jsem s tim, ale nejel, takže nevim, jaký to bude. Před tím jsem tam měl okolo 5 mm.
4. A koupil jsem a namontoval úplně nový vodní čerpadlo určené pro 2-litra ( má větší lopatky a je kratší, takže jsem použil original řemenici z lady a ne, jako před tím svařenou ze dvou řemenic, abych ji posunul o 9 mm od příruby blíž k motorů.
Já jsem totíž při generálce dělal i čerpadlo. Vyměnil jsem těsnění a ložisko a pak když jsem tam kladivem nalisoval přírubu z lady a bych použíl řemenici z lady bez větráku ( s elektromagnetickou spojkou ) , tak jsem zjistil, že mi to trčí o 9mm víc ve předu, než jsem chtěl. Ze dvou starších řemenic jsem po přesoustružení a následném svaření udělal jednu, která házele jak radiálně, tak i axiálně. Navíc na přírubě u šroubů byla hodně namáhaná.
Nový čerpadlo mě přišlo na něco málo přes 800Kč. ( made in ITALY )
- Přílohy
-
- Čerpadlo na Fiata 125
- PA142.jpg (3.14 KiB) Zobrazeno 6768 x
-
- Čerpadlo na Fiata 132 2-litr
- 1097-L.jpg (11.3 KiB) Zobrazeno 6769 x
Pro karburátory Polmo (Weber 34DCHD) platí: vzdálenost plováku od víka s těsněním = 5mm. Zdvih plováku = 8.5mm. Celkově by tedy měl jít plovák oddálit od víka s těsněním o 13.5mm.Štěpán Getsko píše:Myso a měří se ta hladina stejně jako na ladach jako vzdálenost plováku od horního dílu karbu nebo nějak jinak?Myso píše:Podla mojej chytrej knizky tam ma byt karbec Weber 34 DCHE 20 a jeho hladina ma byt 8,5mm.Štěpán Getsko píše:Romane mohl bych tě ještě prosím pořádat, jestli bys v té své chytré knížce nenašel hladinu v plovákový komoře!!! Je to Weber 2x34 . Mám to seřízený podle oka, a jak sám dobře víš, je to na nic.
Předem děkují.
ps: Díky!
Naposledy upravil(a) Pool dne sob srp 25, 2007 20:30, celkem upraveno 2 x.
Dnes jsem byl v Liberci a předběžná spotřeba s tím mým motorem vychází pod 8 litru. Přesně vám to neřeknu, ale pohybuje se to někde kolem 7,5 až ( max. ) 8,5. Na 1600-ku se 74 kW to jde. Cesta byla Mladá Boleslav - Mnichovo Hradiště - Český Dub - Liberec - ( po dálnici 120 km/h do ) Turnova - ( a po prdelkach 80 až 100 km/h ) přes Mnichovo Hradiště do Mladý Boleslavi ( Kombinace jako hrom ). 3 studený starty a zbytečnejch 30 kg v kufru. Odhadem 9 - 10 litru paliva na 125 km.
- Pavel04
- Příspěvky: 602
- Registrován: sob říj 29, 2005 09:52
- Bydliště: Praha - Nusle
- Kontaktovat uživatele:
tak to ses na tom dobre, ja tam mam weber 32ADF a spotreba je na dalnici 10 jinak 12, nevim si s tim karburatorem rady. je fakt ze to zas tak nesetrim, kdyz dalnice at prumerna rychlost aspon 140, spis 150 (to uz je tak za 11 litru). ted tam mamm plyn jenze mix je na fiat 125 asi na patnactku,, bral sem co bylo... a je trosku poddymenzovanej, takze to na lpg jede max 150 tacho a je to takovy dusivy, ale zase spotreba je tak tech 11 lpg, coz je prijatelny. rad bych tam taky fouknul tu 34ku, neprebejva nekomu? kdyztak SZ.
Vaz 2107 no engine - 0g CO2
To Pavel04:
Tak jsem se dnes hrabal ve sklepě, a našel karburátor, kterej jsem sundal z Mirafa 1600 OHV. Je stejnej, jako máš ty. Trochu jsem ho probádál, a našel šroub seřízení množství vzduchu pro volnoběh. Je na tom spodním dílu utopenej hluboko v tom nálitku. Je to vidět na fotce. Podívej se na něj, třeba ti to pomůže.
Hlavně se ale ještě podívej a zvaž, jestli by pro tebe nebylo lepší tam dát WEBERA z 2103 nebo 2106. Průměry komor jsou tam stejný. A navíc ADF má difuzory 23x23, zatímco 2106 má 23x24 => menší odpor vzduchu = lepší krmení po otevření 2.komory
Tak jsem se dnes hrabal ve sklepě, a našel karburátor, kterej jsem sundal z Mirafa 1600 OHV. Je stejnej, jako máš ty. Trochu jsem ho probádál, a našel šroub seřízení množství vzduchu pro volnoběh. Je na tom spodním dílu utopenej hluboko v tom nálitku. Je to vidět na fotce. Podívej se na něj, třeba ti to pomůže.
Hlavně se ale ještě podívej a zvaž, jestli by pro tebe nebylo lepší tam dát WEBERA z 2103 nebo 2106. Průměry komor jsou tam stejný. A navíc ADF má difuzory 23x23, zatímco 2106 má 23x24 => menší odpor vzduchu = lepší krmení po otevření 2.komory
- Ondra 07
- Příspěvky: 654
- Registrován: stř říj 05, 2005 21:31
- Bydliště: Olomouc / Brno
- Kontaktovat uživatele:
Panove, cetl jsem nekde ze ty fiaty se delaji aji ve 2.0l ci 1.8,ale v tom prehledu specifikaci je max 1.6. Kolik kw ma ta 2.0 ci 1.8??? A jak je to s dostupnosti dilu na GO tehle motoru? Myslim tesneni, pripadne krouzky atd... A za kolik se tahle moturky daji sehnat?
...anebo jinej případ, průsek v lese asi na metr širší ne, sráz jako střecha. Šero, mlha, skoro tma. Rozhodl jsem, sjedeš to šusem, sotva odpíchnu je zle hochu námraza jako mejdlo. Zkouším zaplužit, ani zdání...
- VaSek
- Příspěvky: 227
- Registrován: pát čer 04, 2004 11:53
- Bydliště: Dvůr Králové
- Kontaktovat uživatele:
Takze jenom ve zkratce, fiat podobne jako u lada pouziva stavebnici klik ruznych zdvihu a pisty ruznych prumeru. Obsahy na ktere se ptas jsou tvoreny vrtanim 84 a zdvihem 80 (1800) a vrtanim 84 a zdvihem 90 (2000). Vykon techto motoru se odviji od kompreniho pomeru (pisty s ruzne velikymi domky). Dale pak je nekolik hlav, ktere se lisi prumerem ventilu a kanalu. Saci potrubi je ve verzi pro dvojite webery (solexy), pro jeden karbec a je i strikajada. Vykon se u seriovych verzi pohybuje v rozsahu cca 80HP(1800 jeden karb) az 130HP(2000 dva webery). Je dluzno podotknout ze k upravam se vice hodi 1800 pro daleko lepsi pomer vrtani/zdvih. Tento blok jde navic jeste prevrtat na 85 ci max 86mm. 2litr je takovy motor na pohodu. Ma silu, ale nenecha se tak dobre vytacet (ale zase to neni tak potreba )
S pozdravem
VaSek (ex Vaz 2107,ex Fiat Bravo GT, Fiat 124 Spider, Fiat Coupé 2.0 16VT, Subaru Outback 3.0 H6)
VaSek (ex Vaz 2107,ex Fiat Bravo GT, Fiat 124 Spider, Fiat Coupé 2.0 16VT, Subaru Outback 3.0 H6)
Tak pánove stalo se neštěstí.
Včera jsem zkoušel dlouhodobou maximálku. Jel jsem dvakrat po 10km ( bez pauzy - otočení na dálnici ) tedy 20 km s nohou úplně na podlaze. Rychlost od 165 do 182 km/h - podle toho jestli stoupání, rovina nebo z mírnýho kopce. Prvních 10 km bez problému. Motor se lehce ohřál na 100°C ale jinak v pohodě. Když jsem ale jel zpátky a vyřadíl po 10 km kvalt a začal brzdit, tak otáčky motorů spadly na volnoběžný a rozsvítila se kontrolka oleje. Nejdřív jsem si myslel, že je přehřátej, jenže i po schlazení oleje přestane kontrolka svítit až nad 2000 rpm. Podobně se chová i tlakoměr.
Typuju, že buď prdlo někde těsnění na cestě mezi olejovým čerpadlem a hlavou ( spíš mě jenom napadá to, které je pod čerpadlem - papírový ) nebo praskla pružinka v čerpadle a nebo se zasekl přetlakový ventil. Protože reakce tlakoměru na přidávání otáček je minimální. Sotva půl baru.
Nebo jestli máte jiné návrhy, tak sem s nima.
Jinák čerpadlo je identické s ladou.
Včera jsem zkoušel dlouhodobou maximálku. Jel jsem dvakrat po 10km ( bez pauzy - otočení na dálnici ) tedy 20 km s nohou úplně na podlaze. Rychlost od 165 do 182 km/h - podle toho jestli stoupání, rovina nebo z mírnýho kopce. Prvních 10 km bez problému. Motor se lehce ohřál na 100°C ale jinak v pohodě. Když jsem ale jel zpátky a vyřadíl po 10 km kvalt a začal brzdit, tak otáčky motorů spadly na volnoběžný a rozsvítila se kontrolka oleje. Nejdřív jsem si myslel, že je přehřátej, jenže i po schlazení oleje přestane kontrolka svítit až nad 2000 rpm. Podobně se chová i tlakoměr.
Typuju, že buď prdlo někde těsnění na cestě mezi olejovým čerpadlem a hlavou ( spíš mě jenom napadá to, které je pod čerpadlem - papírový ) nebo praskla pružinka v čerpadle a nebo se zasekl přetlakový ventil. Protože reakce tlakoměru na přidávání otáček je minimální. Sotva půl baru.
Nebo jestli máte jiné návrhy, tak sem s nima.
Jinák čerpadlo je identické s ladou.
Tak jsem se na to dnes v 6 hod ráno vrhnul.
Sundal jsem olejovou vanu a podíval jsem se na čerpadlo. Vypadalo v pořádku. Těsnění pod čerpadlem taky, tak jsem to zas smontoval, zkontroval první dvě hlavní ložiska ( vypadají dobře ) , a hodil zpátky vanu nalil olej a světe div se všechno v naprostým pořádku!!! Dokonce mám ještě větší tlak, než před tím.
Včem byl problem?, nevim!
Ale jsem rád, že to dobře dopadlo.
Sundal jsem olejovou vanu a podíval jsem se na čerpadlo. Vypadalo v pořádku. Těsnění pod čerpadlem taky, tak jsem to zas smontoval, zkontroval první dvě hlavní ložiska ( vypadají dobře ) , a hodil zpátky vanu nalil olej a světe div se všechno v naprostým pořádku!!! Dokonce mám ještě větší tlak, než před tím.
Včem byl problem?, nevim!
Ale jsem rád, že to dobře dopadlo.
- Ondra 07
- Příspěvky: 654
- Registrován: stř říj 05, 2005 21:31
- Bydliště: Olomouc / Brno
- Kontaktovat uživatele:
Takove zahadne pripady znam... Rikam tomu Lada-samolecitel, to auto se opravuje samo, potrebuje jenom citit lasku majitele...Štěpán Getsko píše:Včem byl problem?, nevim!
Ale jsem rád, že to dobře dopadlo.
...anebo jinej případ, průsek v lese asi na metr širší ne, sráz jako střecha. Šero, mlha, skoro tma. Rozhodl jsem, sjedeš to šusem, sotva odpíchnu je zle hochu námraza jako mejdlo. Zkouším zaplužit, ani zdání...
Tak já jsem na svůj motor sháněl díly ve všech možných prodejnách dílu typu ( autokelly nebo MP-autodíly ) doufám, že mě nezavřou za reklamu .Ondra 07 píše:Panove, cetl jsem nekde ze ty fiaty se delaji aji ve 2.0l ci 1.8,ale v tom prehledu specifikaci je max 1.6. Kolik kw ma ta 2.0 ci 1.8??? A jak je to s dostupnosti dilu na GO tehle motoru? Myslim tesneni, pripadne krouzky atd... A za kolik se tahle moturky daji sehnat?
Písty 80 sehnat nejde. Teda chtěl jsem dělat výbrus ( 80,4 mm ) , ale tenhle opravárenskej rozměr jsem nesehnal. Jeden týpek mi ale na netu nabízel 80 mm za 2000 i s kroužkama, ale pro mě to bylo bezvýznamný. Navíc jsem už měl koupený nový kroužky za 1600 . Ventily sehnat není problem. Ojniční pánve jsem použil po úpravě z motoru fiat 131 ( vyvrtat 2 dírky ). Hlavní pánve jsem vzal z 2101. Vodní čerpadlo jak kde! V autokelly není vůbec, ale třeba v MP-autodíly mi to sehnali. Těsnění pod výfukový potrubí jsem taky sehnal bez problému, ale pod sací ne, ale díky bohu jsem měl dobrý to starý. Těsnění pod hlavu stojí 650,- a lze bez problému sehnat. Pod víko ventilu taky no-problemos.