Postup pri vyberaní zadných pružín:
Podložíme zdvihák pod zadnú nápravu(čo najviac do strany, ktorú sa chystáme robiť), zdvihneme ju dostatočne vysoko a odkrútime koleso. Niekde pod nosník si podložíme druhý zdvihák, na ktorom nám auto bude stáť počas výmeny. Odkrútime matku spodného uchytenia tlmiča a vyberieme šroub. Tlmič vytlačíme dohora aby nám nezavadzal. Ak práve robíme ľavú stranu, je potrebné odmontovať uchytenie tyčky obmedzovača zadných bŕzd, niekedy(ak je krátka) je nutné odmontovať aj hadičku zadných bŕzd(medzi brzdovou trubkou a rozdeľovacou kockou na náprave), pretože by sme ju mohli poškodiť. Je to však individuálne, pri každom aute iné, ja osobne to nerobím, pretože je potom nevyhnutné odvzdušňovanie bŕzd. Keď to máme hotové začneme pomaly spúšťať zdvihák, ktorý máme pod nápravou, až ho úplne vyberieme. Teraz prejdeme k samotnému vybratiu pružiny. Tá býva v dolnej miske zväčša prihrdzavená a musíme ju vypáčiť. Keď sa odtrhne, tlačíme brzdový bubon k zemi a vyberáme spodok pružiny. Keď je mimo misky, vytiahneme horný koniec a pružina je von.
Montáž zadných pružín:
Spätná montáž prebieha v opačnom poradí ako demontáž. Pružina býva väčšinou dlhšia ako pôvodná(pretože je buď nová-väčšinou kombíková alebo nivácka alebo minimálne „oddýchnutá“, keďže nebola zaťažená) a preto býva celá operácia zložitejšia. Opäť treba zatlačiť brzdový bubon k zemi a zakladať najprv vrch. Pružina musí zapadnúť do gumenej podložky(niekedy na nej býva ešte aj tenká plechová, tá sa však už takmer nedá zohnať a stará býva zhrdzavená) a až potom môžeme zakladať spodok. Pokiaľ je pružina pridlhá(alebo napr. dvíhame Nivu podložkami) je potrebné na bubon zatlačiť väčšou silou(napr. poprosíme kamaráta aby sa naň postavil – predtým však zatiahneme ručnú brzdu aby si nenabil držku
