Olej

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Jsou oba oleje 15W40 a mají stejné API? Pokud ne, nemíchal bych, připadá mi to jako šetření na nesprávném místě.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
miso2087
Příspěvky: 118
Registrován: pát zář 07, 2007 11:08
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od miso2087 »

Koko Loko píše:Jsou oba oleje 15W40 a mají stejné API? Pokud ne, nemíchal bych, připadá mi to jako šetření na nesprávném místě.
To neviem či sú také. Zistím. Ak by boli oba 15/40 nevadilo by to? Šetriť tu nechcem, to určite nie. Dal mi ich k autu predchádzajúci majiteľ, preto som chcel vedieť, že či ich môžem použiť.
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

To ti tu nikdo se zárukou neřekne, něco z internetu http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... nky_mytus7 .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

urcite ich nemiesaj! Kup si 4litrovy Uniol a nalej ho tam, tie 2 litre Uniolu budes mat na dolievanie. A olej vymen po 4-5000km, znovu za Uniol, precistis si motor.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
vik2
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vik2 »

Vzpomel jsem si na mou prihodu s olejovym filtrem, kdyz uz se tu o nich mluvi...

Kdyz jsem Nivku kupoval, motor bez vykonu a mazala tak max. 2 atm. a zrala olej desne.
Po nejakem case jsem menil olej. Z olejoveho filtru po vysroubovani nic neteklo. Byl uplne suchej. Totalne ucpanej. Takze motor mazal pouze pres ten nahradni okruh a olej se necistil....

Takze ted na novem motoru menim max. po 10tis. a to jeste v 5ti tis. vymeni jen samotnej filtr...
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

vik2 píše:Takze ted na novem motoru menim max. po 10tis. a to jeste v 5ti tis. vymeni jen samotnej filtr...
To je i muj styl. Uz jsem to tu kdysi psal, je treba si uvedomit, ze vyrobce uvadi pro vymenne intervaly maximalni lhuty, ktere jsou stanoveny na vicemene optimalni provozni podminky kazdeho vozidla. Jizda v prasnem prostredi, popojizdeni od semaforu k semaforu, dojizdeni dva kilometry do prace nebo caste starty jsou temto optimalnim podminkam velice vzdalene. W.
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

to mi pripomenulo, ze uz mam na kombali nabehanych skoro 1000km a musim vymenit olej a filter(po druhy krat od poskladania motoru, prvy krat som menil po 70hodinach na volnobehu a cca 100km...) :D
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
miso2087
Příspěvky: 118
Registrován: pát zář 07, 2007 11:08
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od miso2087 »

Majo píše:urcite ich nemiesaj! Kup si 4litrovy Uniol a nalej ho tam, tie 2 litre Uniolu budes mat na dolievanie. A olej vymen po 4-5000km, znovu za Uniol, precistis si motor.
Chceš povedať, že za tých 4-5 tis. km to zožere tolko oleja? To snáď nie. Chlapík čo mi to predával hovoril, že tam olej dolieval ešte jeho dedo, ktorý už 2,5 roka nežije. Je už síce totálne zasraný a páchne spáleninou, ale stále je ho tam dost. No uvidíme...
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

nie, chcem tym povedat ze olej sa tak skoro nepokazi a vzdy je dobre mat rezervu :P
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
miso2087
Příspěvky: 118
Registrován: pát zář 07, 2007 11:08
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od miso2087 »

Jasné. Malo by sa to aj prečistiť nejakým prípravkom? Alebo netreba. Lebo ten olej čo tam teraz je, - tak taký zaprasený a spálený som ešte nevidel.
Maysner
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvek od Maysner »

vyli starej, vymen filtr nalej novej. a jak majo psal po 5000km jej znova vymen. tim ten motor aspon trochu proplachnes
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Uživatelský avatar
major
Příspěvky: 16
Registrován: čtv črc 12, 2007 13:11
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od major »

Tak článek je hotov, dnes jsem ho poslal Luďkovi. Tak snad to někomu k něčemu bude.
Jinak co se týče mísení různých značek a druhů olejů, tak bych to příliš nedoporučoval. Pouze když opravdu není jiná možnost. Ne, že by jste motor v důsledku tohoto aktu zničili, ale každý výrobce má jiné receptury obsahu aditiv a druhů základových olejů a v současnosti kdy si společnosti v rámci finančních úspor navzájem prodávají různé druhy již hotových olejů, není ani jistota, že dva oleje stejné značky vyrobil jeden výrobce. Smícháním tak můžete docílit snížení výkonnosti oleje.
V případě, že měníte olej a stará náplň je hodně znečištěná v důsledku nedodržení výměnné lhůty každopádně doporučuji proplach. Já to dělám u každé výměny oleje. Jako proplachovou náplň používám ten nejlevnější olej co se dá koupit, prostě vypustím starou náplň, aplikuji proplachovou, projedu se pár km a pak proplachovou náplň vypustím a naleji náplň provozní a namontuji nový olejový filtr.
Je možné ještě použít různé proplachovací přípravky, ale cenově to vyjde skoro na stejno.
miso2087
Příspěvky: 118
Registrován: pát zář 07, 2007 11:08
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od miso2087 »

Majo píše:urcite ich nemiesaj! Kup si 4litrovy Uniol a nalej ho tam, tie 2 litre Uniolu budes mat na dolievanie. A olej vymen po 4-5000km, znovu za Uniol, precistis si motor.
A môžem to tým zmiešaným olejom aspoň prepláchnuť? Chvíľu s tým pojazdiť (pár km) a vyliať.
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4309
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

miso2087 píše:A môžem to tým zmiešaným olejom aspoň prepláchnuť? Chvíľu s tým pojazdiť (pár km) a vyliať.
No a co si opsat z jednoho i druhého oleje údaje SAE (tam bude něco jako 15W-40, 15W-50 atp) a údaje API (tam bude něco jako SG/CD; SJ,SH/CF4 atp) a napsat nám to sem. My Ti poradíme, ke kterému z těch dvou dokoupit druhé dva litry (případně víc, ať máš na dolévání) a ten olej tam dáš.
Máme radït, ale když nevíme co máš, nemůžeme říct jestli to můžeš použít.
Bílý LADA a okřídlená spol.
miso2087
Příspěvky: 118
Registrován: pát zář 07, 2007 11:08
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od miso2087 »

Oba sú 15W/40. Len u api sú iné čísla.
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“