Bude, již jsem to tu psal. Už na něm pracuji. Jen mi napiš komu to mám pak poslat aby to zde někam umístil. Popřípadě mi napiš co vše tam chcete mít. Zatím to vidím na všeobecné seznámení s oleji, co jsou to aditiva a základové oleje, co znamenají jednotlivé normy a klasifikace, jak se orientovat při výběru oleje, něco o převodových olejích a co je vhodné či nevhodné do motorů LADA. Možná ještě připojím něco o dodatečné aditivaci (SLICK a podobné sra...). OK?Luděk Musil píše:Toš jak teda??? Bude článek na téma OLEJ nebo nebude????
Olej
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 2129
- Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
- Bydliště: Brno-Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
neblázni, dodatečná aditivace olejů? Jak nechutné...major píše:Možná ještě připojím něco o dodatečné aditivaci (SLICK a podobné sra...). OK?
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
- Atex
- Příspěvky: 1826
- Registrován: sob led 13, 2007 17:22
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
hej lidi uz se mi to stalo podruhe, rucicka ukazatele tlaku oleje funguje kracne, ale kontrolka porad sviti!!! co to sakra je? poprve to samo od sebe prestali a ted po pulroce znova.....
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
- Laďuša
- Příspěvky: 12129
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Atex píše:hej lidi uz se mi to stalo podruhe, rucicka ukazatele tlaku oleje funguje kracne, ale kontrolka porad sviti!!! co to sakra je? poprve to samo od sebe prestali a ted po pulroce znova.....
Sám jsi si odpověděl.....Atex píše:mozna policajt...
Ale k tomu už se mi to stalo podruhý....jako že se tě 2x rozsvítila kontrolka, no ale mezitim a potom nesvítila?
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- Atex
- Příspěvky: 1826
- Registrován: sob led 13, 2007 17:22
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
ty myslim ze loni mi to delalo par dni, tesne pred vymenou oleje, no a jak sem ho vymenil tak zase nesvitila, az zase ted po roce to zaclo.. je to divne.. teda doufam ze to je tim poldou
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
- Laďuša
- Příspěvky: 12129
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Mno možná to bude jedno s druhým...jestli tam máš olej rok, tak už to taky nebude ono....
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- Laďuša
- Příspěvky: 12129
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Aha Mno tak pokud teda tě to udělalo po roce..... ňáká chybka tam bude, zkontroluj to čidloAtex píše:ja menim olej tak co 3-4 mesice
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Tak to tu čtu ....a ....
jak známo, Laďka jezdí se Super Stabilem, který byl mnou vyhodnocen jako bezkonkurenční pro 210x, po zkušenostech asi na 80000 km na 2101, 21053 LPG a 2101 hned s několika oleji různých kvalit.
Nejhorší byl Mogul SAE 15W50 - předtím tam byl stabil (a ještě před ním nějaký levnější Castrol, spotřeba oleje 0, benzín nevim), spotřeba oleje šla z nuly na 1l, benzínu ze 7,1 na 8,3!!! Další Stabil to potom vrátil k 0,2 a 7,3. To byla první 2101.
Na 21053 dělal Marek repasi, pže neměla tlaky a oleje žrala 5l. Potom to kleslo asi na 0,5l, motor už ani pak nebyl žádná sláva, v kopci ale ještě dával Oktávku 1.6 (ale na benzín). Používal jsem nejdřív Paramo M7ADSIV, API SJ, SAE 15W40.
Teď mám krom Kaliny stále 2101, ta jezdí se SuperStabilem, po výměně na místo Parama (vše černé, olej černý po 2000 km, Paramo tam bylo na průplach - nejdřív po 2000km, podruhé po dalších 3500 km) šla spotřeba oleje z 5l na 3l, benzínu z 13 na 10 (běžná jízda hlavně po dálnici kolem 130, včetně krpálů), ale krom toho navíc auto začalo jezdit 150 po rovině, což je při stavu těsnosti motoru skoro zázrak. Olej vypadá na výměnu tak po 8000 km.
Jinak Kalina má interval do 15000 km, po prvních 2500 km byl olej tak akorát, teď po 13000 km je černej jako bota. Dolíval jsem 0,75l asi ve 6000 km, od té doby neubyla ani kapka (stále po horní rysku).
"Kruhové honování" - patrně jde o to, že úhel "kříže" není konstantní, ale progresivní, a mohl by naznačovat rychlost pístu. Mám jen jeden rok strojárny a selskej rozum
http://www.oleje.cz/index.php?left=main&page=mot_visko
http://www.olejservis.cz/vykonnost.htm
U 2101 je uveden přímo doporučený seznam olejů a norem SAE i API. Normu ACEA pokud vím zrovna Lada dodnes nijak v potaz nebere a co jsem se o tohle onehdá zajímal, ACEA a API jsou prakticky ekvivalentem, byť pužívají jiné škálování...
Píšu postupně jak čtu, teď jsem se dočetl ke KL, který mi dal za pravdu
Do 210x bych nalil olej "kvalitnější" jedině v případě dokonalého stavu a s katem, v opačném případě je mu to opravdu spíš na škodu. Obzvlášť syntetika se rychleji znehodnotí a potom jde motor do kytek. Za studena je řídká a motor dostává velmi nevhodnou směs i předstih. Tím dochází k mísení. Oproti tomu obyč. stabil je za studena hustý a těsnost udrží.
Pokud má někdo auto narvaný elektronikou a katem, je už trochu jinde. Kdo si myslí, že má úvaha je špatně, může napsat svou úvahu. Tohle je názor zvědavýho amatéra
Jinak tloušťka filmu s viskozitou souvisí, tím pádem souvisí i s dotěsněním "škvír".
P.S.: Neměnit filtr u 210x po 15 tis. je na pováženou a po 30000 je to už perverzní zhovadilost. S olejem jakbysmet. Že Sašův motor takhle vypadá s tímhle zacházením a bez rozebírání prostě neuvěřím, i když by to bylo peknééé.
jak známo, Laďka jezdí se Super Stabilem, který byl mnou vyhodnocen jako bezkonkurenční pro 210x, po zkušenostech asi na 80000 km na 2101, 21053 LPG a 2101 hned s několika oleji různých kvalit.
Nejhorší byl Mogul SAE 15W50 - předtím tam byl stabil (a ještě před ním nějaký levnější Castrol, spotřeba oleje 0, benzín nevim), spotřeba oleje šla z nuly na 1l, benzínu ze 7,1 na 8,3!!! Další Stabil to potom vrátil k 0,2 a 7,3. To byla první 2101.
Na 21053 dělal Marek repasi, pže neměla tlaky a oleje žrala 5l. Potom to kleslo asi na 0,5l, motor už ani pak nebyl žádná sláva, v kopci ale ještě dával Oktávku 1.6 (ale na benzín). Používal jsem nejdřív Paramo M7ADSIV, API SJ, SAE 15W40.
Teď mám krom Kaliny stále 2101, ta jezdí se SuperStabilem, po výměně na místo Parama (vše černé, olej černý po 2000 km, Paramo tam bylo na průplach - nejdřív po 2000km, podruhé po dalších 3500 km) šla spotřeba oleje z 5l na 3l, benzínu z 13 na 10 (běžná jízda hlavně po dálnici kolem 130, včetně krpálů), ale krom toho navíc auto začalo jezdit 150 po rovině, což je při stavu těsnosti motoru skoro zázrak. Olej vypadá na výměnu tak po 8000 km.
Jinak Kalina má interval do 15000 km, po prvních 2500 km byl olej tak akorát, teď po 13000 km je černej jako bota. Dolíval jsem 0,75l asi ve 6000 km, od té doby neubyla ani kapka (stále po horní rysku).
"Kruhové honování" - patrně jde o to, že úhel "kříže" není konstantní, ale progresivní, a mohl by naznačovat rychlost pístu. Mám jen jeden rok strojárny a selskej rozum
http://www.oleje.cz/index.php?left=main&page=mot_visko
http://www.olejservis.cz/vykonnost.htm
U 2101 je uveden přímo doporučený seznam olejů a norem SAE i API. Normu ACEA pokud vím zrovna Lada dodnes nijak v potaz nebere a co jsem se o tohle onehdá zajímal, ACEA a API jsou prakticky ekvivalentem, byť pužívají jiné škálování...
Píšu postupně jak čtu, teď jsem se dočetl ke KL, který mi dal za pravdu
Do 210x bych nalil olej "kvalitnější" jedině v případě dokonalého stavu a s katem, v opačném případě je mu to opravdu spíš na škodu. Obzvlášť syntetika se rychleji znehodnotí a potom jde motor do kytek. Za studena je řídká a motor dostává velmi nevhodnou směs i předstih. Tím dochází k mísení. Oproti tomu obyč. stabil je za studena hustý a těsnost udrží.
Pokud má někdo auto narvaný elektronikou a katem, je už trochu jinde. Kdo si myslí, že má úvaha je špatně, může napsat svou úvahu. Tohle je názor zvědavýho amatéra
Jinak tloušťka filmu s viskozitou souvisí, tím pádem souvisí i s dotěsněním "škvír".
P.S.: Neměnit filtr u 210x po 15 tis. je na pováženou a po 30000 je to už perverzní zhovadilost. S olejem jakbysmet. Že Sašův motor takhle vypadá s tímhle zacházením a bez rozebírání prostě neuvěřím, i když by to bylo peknééé.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Jestli Ťě někdy cesta zavede do Litoměřic tak se přiď kouknout!dmatej píše:Že Sašův motor takhle vypadá s tímhle zacházením a bez rozebírání prostě neuvěřím, i když by to bylo peknééé.
Mé vysvětlení je asi - kvalitní olej ,dení ježdění a NAPROSTÁ absence benzínu!
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
-
- Příspěvky: 118
- Registrován: pát zář 07, 2007 11:08
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Vymena oleja
Idem vymeniť olej prvý krát po kúpe mojej Lady a chcem sa vás spýtať: môžu sa miešať dva druhy olejov 2+2 litre. Jeden je Madit Uniol celoročný 15-40 a druhý tiež Madit nejaký Super.... neviem presne. Dá sa to? Neutrpí tým motor?