gufera ventilu
Moderátor: Moderátoři
gufera ventilu
ahojte kdyz sundam hlavu motoru jak poznam kde jsou gufera???A jak je muzu vymenit jestli potrebuju nakej nastroj!!(jsem amater)
Re: gufera ventilu
gufera sou na ventilechkubahosi píše:ahojte kdyz sundam hlavu motoru jak poznam kde jsou gufera???A jak je muzu vymenit jestli potrebuju nakej nastroj!!(jsem amater)


kazdopadne k vymene je bud treba nastroj, nebo nejaka jina finta zahrnujici trusim treba kompresor pro natlakovani valce atd. Pokud vlastni patricne nastroje a pristroje, pak ti to zajiste pujde s trochou sikovnosti. Ja nastroje nevlastnim a tak si to pri svem amaterismu nechavam delat.
neco se da docist nekde priblizne zde, pripadne nahledni do obsahu publikace:
http://www.ladaklub.com/www/manualy/2/imagepages/59.htm
Pozn. moderátora: řekl bych, že to patří do hnací soustavy ..... přesouvám téma. L.
Naposledy upravil(a) JmJ dne pon srp 27, 2007 10:43, celkem upraveno 1 x.
VAZ 2104 1.3 1989
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10629
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Když budeš mít tedy sundanou hlavu ..... kompresoru netřeba
.
Gufera jsou důmyslně ukrytý "pod" pružinama. K sejmutí pružin stačí vhodně silná (já mám v šupletí, tuším, půlcoulku nebo tříčtvrtku od vody) trubka a kladivo. Nasadíš trubku na talíř ventilu a udeříš kladivem. Většinou po třetím úderu se uvolní z talíře klínky a tím se uvolní celá sestava. Potom se dostaneš k guferům.
Staré guferou stáhneš kombinačkama, nové gufero narazíš pomocí (teď už si přesně napamatuju rozměr) asi 9 oříšku z malé goly. Potom už nasadíš pružiny, pod ventil dáš nějakou matku, dáš talíř ventilu, zmáčkneš pružiny (buďto nějakým montážním klíčem, já to dělal rozevřenýma kombinačkama), vložíš klínky a máš hotovo.
Když už budeš měnit gufera, je vhodné trošku očistit (možná i přepastovat) ventily. L.

Gufera jsou důmyslně ukrytý "pod" pružinama. K sejmutí pružin stačí vhodně silná (já mám v šupletí, tuším, půlcoulku nebo tříčtvrtku od vody) trubka a kladivo. Nasadíš trubku na talíř ventilu a udeříš kladivem. Většinou po třetím úderu se uvolní z talíře klínky a tím se uvolní celá sestava. Potom se dostaneš k guferům.
Staré guferou stáhneš kombinačkama, nové gufero narazíš pomocí (teď už si přesně napamatuju rozměr) asi 9 oříšku z malé goly. Potom už nasadíš pružiny, pod ventil dáš nějakou matku, dáš talíř ventilu, zmáčkneš pružiny (buďto nějakým montážním klíčem, já to dělal rozevřenýma kombinačkama), vložíš klínky a máš hotovo.
Když už budeš měnit gufera, je vhodné trošku očistit (možná i přepastovat) ventily. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Jen doplním a poopravím Luďka:
Demontáž simeringů kombinačkami ANO, ale NEVIKLAT!!! mohlo by dojít k prasknutí vodítka ventilu.
Montáž se provádí oříškem č.12 z velké (tedy 1/2') Gola sady a nástavcem - vlastně se jakoby namáčkne na vodítko (může se i malinko doklepnout, aby pořádně dosedlo). Před montáží se celý simering musí namazat motorovým olejem, doporučuji jej v oleji vymáchat.
Demontovaný ventil je vhodné očistit od karbonu. Já to dělám tak, že upnu ventil za stopku do vrtačky, roztočím a přiložím plátno o zrnitosti cca 120 - 180. Ventil musí být úplně čistý, jak na talíři tak nad sedlem (tam především). Pokud chceš být úplně super pečlivý, přelešti dosedací plochy brusnou pastou.
Postup (rychlý, osvědčený, účinný): Demontuj ventil a simering. Ventil očisti od karbonu (viz výše). Dosedací plochu ventilu potři brusnou pastou (je-li hustá, naředit kapkou oleje) a ventil zasuň do hlavy. Z druhé strany (na stopku) nasaď hadičku na benzin (asi 20cm) a tu sevři mezi dlaně a toč. Jako když točíš metlou v omáčce
.
Obě dosedací plochy, jak sedlo v hlavě tak ventil, musejí mít matný šedý povrch po celém obvodu.
Potom se to důkladně očistí a ventil a simering se namontují. Takhle se postupuje u všech ventilů.
Chceš-li být opravdu pečlivý a ještě jsi to nikdy nedělal (bude Ti to logicky trvat déle), vyčleň si na to celý den (my zkušení to umíme za tři až čtyři hodiny). Ale stojí to za tu snahu, uvidíš.
Demontáž simeringů kombinačkami ANO, ale NEVIKLAT!!! mohlo by dojít k prasknutí vodítka ventilu.
Montáž se provádí oříškem č.12 z velké (tedy 1/2') Gola sady a nástavcem - vlastně se jakoby namáčkne na vodítko (může se i malinko doklepnout, aby pořádně dosedlo). Před montáží se celý simering musí namazat motorovým olejem, doporučuji jej v oleji vymáchat.
Demontovaný ventil je vhodné očistit od karbonu. Já to dělám tak, že upnu ventil za stopku do vrtačky, roztočím a přiložím plátno o zrnitosti cca 120 - 180. Ventil musí být úplně čistý, jak na talíři tak nad sedlem (tam především). Pokud chceš být úplně super pečlivý, přelešti dosedací plochy brusnou pastou.
Postup (rychlý, osvědčený, účinný): Demontuj ventil a simering. Ventil očisti od karbonu (viz výše). Dosedací plochu ventilu potři brusnou pastou (je-li hustá, naředit kapkou oleje) a ventil zasuň do hlavy. Z druhé strany (na stopku) nasaď hadičku na benzin (asi 20cm) a tu sevři mezi dlaně a toč. Jako když točíš metlou v omáčce

Obě dosedací plochy, jak sedlo v hlavě tak ventil, musejí mít matný šedý povrch po celém obvodu.
Potom se to důkladně očistí a ventil a simering se namontují. Takhle se postupuje u všech ventilů.
Chceš-li být opravdu pečlivý a ještě jsi to nikdy nedělal (bude Ti to logicky trvat déle), vyčleň si na to celý den (my zkušení to umíme za tři až čtyři hodiny). Ale stojí to za tu snahu, uvidíš.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Očištění ventilů od napečeného karbonu je velmi důležité !!!!!
Zanesené ventily se nedokonale ochlazují a po nějaké době se podpálí a mohou se ohýbat či jinak deformovat, což má za následek poruchu motoru (ventilů a hlavy). Špatně ochlazované ventily se mohou přehřívat až o 200°C více než ventily bez nánosů karbonu, což je celkem vysoké číslo. Navíc znečištění ventilů má vliv i na výkon motoru, a to celkem podstatně. O napečené usazeniny se nasávaná směs trhá a narušuje se její homogenita, čímž dochází k nežádoucímu víření a detonačnímu spalování na talířích přehřátých ventilů.
Nastavení rozvodů je jednoduchý úkon a nic na tom není. Pokud si před demontáží nastavíš kliku na značku 0°a vačku tudíž na značku proti značce, postačí Ti pouze, když po uvolnění vačkového kola z hřídele si svážeš kolo s řetězem tkaničkou, aby to nepřeskočilo. Po zpětné montáži pouze zkontroluješ, zda značky na obou hřídelích souhlasí a není co řešit.
Zanesené ventily se nedokonale ochlazují a po nějaké době se podpálí a mohou se ohýbat či jinak deformovat, což má za následek poruchu motoru (ventilů a hlavy). Špatně ochlazované ventily se mohou přehřívat až o 200°C více než ventily bez nánosů karbonu, což je celkem vysoké číslo. Navíc znečištění ventilů má vliv i na výkon motoru, a to celkem podstatně. O napečené usazeniny se nasávaná směs trhá a narušuje se její homogenita, čímž dochází k nežádoucímu víření a detonačnímu spalování na talířích přehřátých ventilů.
Nastavení rozvodů je jednoduchý úkon a nic na tom není. Pokud si před demontáží nastavíš kliku na značku 0°a vačku tudíž na značku proti značce, postačí Ti pouze, když po uvolnění vačkového kola z hřídele si svážeš kolo s řetězem tkaničkou, aby to nepřeskočilo. Po zpětné montáži pouze zkontroluješ, zda značky na obou hřídelích souhlasí a není co řešit.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Laďuša
- Příspěvky: 12138
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Tak pozri literatůru v knihovně, nebo to určitě už i tady někde je na fóru, hele, neni to těžký, když jsem to zvlád i já....kubahosi píše:jo tak uz vim ale kdyz vyndam ventily a vsechno kolem tak budu muset potom i seridit ventily co?? to taky neumim !!


Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever
►Stodolní II◄
Estonian-czech crazy night
Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno
Tři sestry <|||> Ladagang
°Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás 
Chatka 12 forever



Osa Klatovy-Plzeň-Brno


Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?


Při jakémkoli zásahu do hlavy motoru, byť jen malého, je nutno seřídit ventily. S tím je vždy třeba počítat.kubahosi píše:jo tak uz vim ale kdyz vyndam ventily a vsechno kolem tak budu muset potom i seridit ventily co?? to taky neumim !!
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Stanley__001x
- Příspěvky: 370
- Registrován: čtv pro 21, 2006 20:26
- Bydliště: Cheb
- Laďuša
- Příspěvky: 12138
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Jj, už pustil..Stanley__001x píše:Že by ses Laďušo už do něčeho pustil joLaďuša píše:hele, neni to těžký, když jsem to zvlád i já....
Ale pšššt, aby nelítali bludišťácí

Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever
►Stodolní II◄
Estonian-czech crazy night
Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno
Tři sestry <|||> Ladagang
°Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás 
Chatka 12 forever



Osa Klatovy-Plzeň-Brno


Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?

