Olej
Moderátor: Moderátoři
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
To je zvláštní, u nás taková akce byla v Intersparu ,ale cena byla 149,-Kč (4 l balení). Koupil jsem tedy 4 ks a 3 už jsem prodal dál, jeden se mi tu ještě válí. MOGUL GX FE PRO 10W-40, API SL/CF. Ale už je to nějaký čas - datum plnění má napsáno : 13/12.06
Do mého VAZidla používám jeho obyčejnějšího kolegu MOGUL FORTE GX PRO 15W-40 API SL/CF ale na ten nikdy akce nebyla A ani jsem ho nikde v obchoďáku neviděl, ten kupuju u nás v "mototechně"
Do mého VAZidla používám jeho obyčejnějšího kolegu MOGUL FORTE GX PRO 15W-40 API SL/CF ale na ten nikdy akce nebyla A ani jsem ho nikde v obchoďáku neviděl, ten kupuju u nás v "mototechně"
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
Mam dotaz z trochu jineho soudku - jak casto kontrolujete olej v prevodovce? Vim ze tam ma byt hladina po zavit horniho sroubu, ale mam pocit ze mi trochu "tece" jenze bez merky nedokazu posoudit kolik ho tam jeste je... Snazim se obcas dolevat ale tezko rict kolik si to vzalo - hodne skape vedle dost blbe se doplnuje tim uzkym otvorem
Dva dny nato seděl Pú na své větvi,
pohupoval nohama sem a tam,
vedle něj, stály čtyři hrníčky medu...
pohupoval nohama sem a tam,
vedle něj, stály čtyři hrníčky medu...
Výrobce udává interval kontroly 10.000 km. Pokud olej někudy teče, doporučil bych především odstranit únik.utia píše:Mam dotaz z trochu jineho soudku - jak casto kontrolujete olej v prevodovce? Vim ze tam ma byt hladina po zavit horniho sroubu, ale mam pocit ze mi trochu "tece" jenze bez merky nedokazu posoudit kolik ho tam jeste je... Snazim se obcas dolevat ale tezko rict kolik si to vzalo - hodne skape vedle dost blbe se doplnuje tim uzkym otvorem
Kontrolovat samozřejmě častěji a dolévat tak dlouho, až olej poteče ven.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Patrac
- Příspěvky: 3740
- Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
- Bydliště: Brno - King field
- Kontaktovat uživatele:
u 07 a spol je nalívací otvor z jedné strany a z druhé kontrolní. tzna naleješ a pokud ti z kontrolního teče olej je ho tam dost. zajímavý bylo že mě při výměně tekl i z nalívacího. mám dojem že nějaký snaživý blb to tam nalil dírou od šaltrpáky... a to až po vrch..utia píše:Mam dotaz z trochu jineho soudku - jak casto kontrolujete olej v prevodovce? Vim ze tam ma byt hladina po zavit horniho sroubu, ale mam pocit ze mi trochu "tece" jenze bez merky nedokazu posoudit kolik ho tam jeste je... Snazim se obcas dolevat ale tezko rict kolik si to vzalo - hodne skape vedle dost blbe se doplnuje tim uzkym otvorem
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
Ja kontroluji kazdych 5 tisic, ale podle manualu staci po 10 tisicich. Obvykle se to u mne omezi na to, ze povolim sroub a protoze olej vyteka, hned ho zasroubuji. Pokud nevyteka, muzes do prevodovky strcit prst, ale hrozi nebezpeci, ze ho uz nevytahnes . A tak je vhodnejsi natahnout olej do spricky, nastrcit ji co nejdale do prevodovky a pomalu olej vytlacovat, az zacne tect. Pokud nemas moznost pouzit spricku, kup si v lekarne Janetu, ktera Ti s nastavenou silonovou hadickou poslouzi stejne dobre. Nektere oleje (napr. zminovany Shell) maji vytahovaci trubicku, ktera usnadni plneni bez dalsich pomucek. W.utia píše:Mam dotaz z trochu jineho soudku - jak casto kontrolujete olej v prevodovce? Vim ze tam ma byt hladina po zavit horniho sroubu, ale mam pocit ze mi trochu "tece" jenze bez merky nedokazu posoudit kolik ho tam jeste je... Snazim se obcas dolevat ale tezko rict kolik si to vzalo - hodne skape vedle dost blbe se doplnuje tim uzkym otvorem
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
- Patrac
- Příspěvky: 3740
- Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
- Bydliště: Brno - King field
- Kontaktovat uživatele:
Ty jo dal bych krk na to že mám šrouby z obou stran a jeden je asi o1cm níž,Majo píše:jj nalievaci = kontrolny
a ten snazivy blb som asi ja
ale nenaleviam za po vrch ale presne 1,5litra!
[ Komentář přidal: Luděk Musil: pá srpen 24, 2007 15:42 ]
Hmmmm .... tak se rozluč a pujdeme pa pa
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
je to tam. k tomu vejs sem se imbusem nedostal tak sem to lil tim co je nizPatrac píše:Ty jo dal bych krk na to že mám šrouby z obou stran a jeden je asi o1cm níž,Majo píše:jj nalievaci = kontrolny
a ten snazivy blb som asi ja
ale nenaleviam za po vrch ale presne 1,5litra!
[ Komentář přidal: Luděk Musil: pá srpen 24, 2007 15:42 ]
Hmmmm .... tak se rozluč a pujdeme pa pa
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Přesně tak - ta zátka na velký imbus (z pravé strany převodovky) je na všech převodovkách a nemá s plněním oleje nic společného.Majo píše:to na imbus nevykrucat! To je pouze akysi montazny otvor v odliatku a ak na to pojdete imbusom s najvacsou pravdepodobnostou to doku...te
Na levé straně je zátka, která je jak plnicí tak kontrolní.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
to Marek: Těmi novějšími motory jsem myslel právě od VW, BMW a podobně!!!
Marku pracují ve škodovce v oddělení "Plánování výroby převodovek" a mezi mojí činnost patři i technologie obrábění ( mým dílem v koncernový převodovce MQ 200 je pastorek a do budoucna mám převzít celej stálej záběr ) Kolegove od motorů jsou u nás na patře o kancl vedle, takže mám možnost se jích na něco ohledně výroby motorů zeptat. A zatím, co jsem zjistil, tak ty motory po stránce vůlí v ložiskách a mezi pístem a válcem a podobně nejsou zas až tak o moc menší. Souhlasím s tebou, že motory jsou modernější, že mají řízene zapalování a vstřikování, ale nemyslim si, že na výměnným intervalu toho, či onoho oleje má ještě něco jiného vliv, než výše zmíněne skutečnosti o elekt.řízení motorů! Osobně si myslim, že značnej vliv na dobu použiti oleje má především jeho kvalita a technologie, při které byl vyroben. Sám se tu zmiňuješ, že motor je konstrukčně 40let starej, ale právě tohle je jeden z důvodu, proč výrobce stanovil výměnej interval na 10 000 km. V tý době byli přece taky jiné a méně kvalitní oleje, které už dnes lze považovat za ( s prominutím ) hov*o
A další skutečnost! Nevěřili byste, jak moc je 1,9TDi od VW podobný konstrukčně motoru do samary! Akorát, že má navíc ještě chlazení písty olejem z trysek v bloku! Jinak je to na 85% dvojče.
Marku pracují ve škodovce v oddělení "Plánování výroby převodovek" a mezi mojí činnost patři i technologie obrábění ( mým dílem v koncernový převodovce MQ 200 je pastorek a do budoucna mám převzít celej stálej záběr ) Kolegove od motorů jsou u nás na patře o kancl vedle, takže mám možnost se jích na něco ohledně výroby motorů zeptat. A zatím, co jsem zjistil, tak ty motory po stránce vůlí v ložiskách a mezi pístem a válcem a podobně nejsou zas až tak o moc menší. Souhlasím s tebou, že motory jsou modernější, že mají řízene zapalování a vstřikování, ale nemyslim si, že na výměnným intervalu toho, či onoho oleje má ještě něco jiného vliv, než výše zmíněne skutečnosti o elekt.řízení motorů! Osobně si myslim, že značnej vliv na dobu použiti oleje má především jeho kvalita a technologie, při které byl vyroben. Sám se tu zmiňuješ, že motor je konstrukčně 40let starej, ale právě tohle je jeden z důvodu, proč výrobce stanovil výměnej interval na 10 000 km. V tý době byli přece taky jiné a méně kvalitní oleje, které už dnes lze považovat za ( s prominutím ) hov*o
A další skutečnost! Nevěřili byste, jak moc je 1,9TDi od VW podobný konstrukčně motoru do samary! Akorát, že má navíc ještě chlazení písty olejem z trysek v bloku! Jinak je to na 85% dvojče.
Naposledy upravil(a) Štěpán dne pon srp 27, 2007 16:56, celkem upraveno 1 x.
Výměnný interval motorového oleje určuje výrobce motoru na základě technologického provedení agregátu. Kvalita oleje ("vyšší" kvalita) na výměnný interval nemá vliv. Toto, je dáno - platí to bezvýhradně a bez výjimky naprosto vždy, u všech motorů na světě.
Tedy pokud do motoru LADA dáš super hyper speciál maximálně nejkvalitnější olej na světě, po ujetí 10.000 km nebo po jednom roce je znehodnocený úplně stejně jako například Super Mogul za šest pětek.
Tedy pokud do motoru LADA dáš super hyper speciál maximálně nejkvalitnější olej na světě, po ujetí 10.000 km nebo po jednom roce je znehodnocený úplně stejně jako například Super Mogul za šest pětek.
Naposledy upravil(a) Marek dne pon srp 27, 2007 16:55, celkem upraveno 5 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Pro všechny uživatele diskusního fóra LADAklubu:
Byl jsem požádán členy vedení LADAklubu o.s., abych vypracoval rozsáhlejší a podrobnější článek týkající se problematiky motorových (a jiných) olejů a jejich použití v motorech LADA.
Autor této myšlenky se domnívá, že je vhodné, aby zde na fóru byl k dispozici materiál, který o této problematice hovoří jednoznačně, jasně, logicky, avšak jednoduše - aby jej pochopili všichni, kteří jej pochopit potřebují, a to i v případě, že jsou v této oblasti třeba úplnými laiky. Aby nadále měli v této věci všichni jasno a nemusely zde vznikat stále nové a tudíž stejné a opakující se diskuse, v nichž se bohužel (většinou ne vědomně) často vyskytují polopravdy, mýty, lži, omyly a mystifikace.
Této myšlence, která vznikla v hlavách "našich nejvyšších a nejpomazanějších", jsem velice nakloněn a domnívám se, že je to nápad velmi dobrý a správný.
Proto bych rád zde veřejně prohlásil, že je mi ctí tuto věc pro Vás napsat a vážím si toho, že jsem byl v této věci osloven právě já.
Děkuji vedení LADAklubu za důvěru a slibuji, že tento článek (který už se rodí a již dnes má devět stran.......) bude zde na fóru k dispozici volně k nahlédnutí v nejbližších dnech.
K takovému zpracování potřebuji čas, abych obsáhl pokud možno vše potřebné a týkající se nejen motorů LADA a všeho olejem zamaštěného kolem této značky, ale i mnoha věcí platných obecně. Takže prosím o strpení - děkuji.....
Byl jsem požádán členy vedení LADAklubu o.s., abych vypracoval rozsáhlejší a podrobnější článek týkající se problematiky motorových (a jiných) olejů a jejich použití v motorech LADA.
Autor této myšlenky se domnívá, že je vhodné, aby zde na fóru byl k dispozici materiál, který o této problematice hovoří jednoznačně, jasně, logicky, avšak jednoduše - aby jej pochopili všichni, kteří jej pochopit potřebují, a to i v případě, že jsou v této oblasti třeba úplnými laiky. Aby nadále měli v této věci všichni jasno a nemusely zde vznikat stále nové a tudíž stejné a opakující se diskuse, v nichž se bohužel (většinou ne vědomně) často vyskytují polopravdy, mýty, lži, omyly a mystifikace.
Této myšlence, která vznikla v hlavách "našich nejvyšších a nejpomazanějších", jsem velice nakloněn a domnívám se, že je to nápad velmi dobrý a správný.
Proto bych rád zde veřejně prohlásil, že je mi ctí tuto věc pro Vás napsat a vážím si toho, že jsem byl v této věci osloven právě já.
Děkuji vedení LADAklubu za důvěru a slibuji, že tento článek (který už se rodí a již dnes má devět stran.......) bude zde na fóru k dispozici volně k nahlédnutí v nejbližších dnech.
K takovému zpracování potřebuji čas, abych obsáhl pokud možno vše potřebné a týkající se nejen motorů LADA a všeho olejem zamaštěného kolem této značky, ale i mnoha věcí platných obecně. Takže prosím o strpení - děkuji.....
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Tu Štepan G.
Bavil som sa s bratrancom,ze ci by som mohol použiť v mojom motori(od VW) olej ktory ma vymenny interval 30 000km. povedal,ze nie.Bo na to nie je ten motor stavany(bolo tam viacero argumentov prečo.nepamatam si to už presne,a nechcem trepat blbosti)
takze myslim,si ze,ten interval nezalezi cisto len na oleji.
Btw.ked moj motor 1200 na lade bol konstrouvany na papiery (este viac menej u fiatu), tak samozrejme oleje boli niekde v plienkach oproti dnešku.
celkom zaujimave info na Oleje
Bavil som sa s bratrancom,ze ci by som mohol použiť v mojom motori(od VW) olej ktory ma vymenny interval 30 000km. povedal,ze nie.Bo na to nie je ten motor stavany(bolo tam viacero argumentov prečo.nepamatam si to už presne,a nechcem trepat blbosti)
takze myslim,si ze,ten interval nezalezi cisto len na oleji.
Btw.ked moj motor 1200 na lade bol konstrouvany na papiery (este viac menej u fiatu), tak samozrejme oleje boli niekde v plienkach oproti dnešku.
celkom zaujimave info na Oleje
VAZ 2102 r.v. 1977 Kombik oslavuje 30r 160 000km origo