Dobrý den, tento vikend konečně sundám olejovou vanu abych se podíval na stav olejovýho čerpadla (již se to tu řešilo - svití kontr. do 2000, při studeném motoru vůbec). Chci se zeptat, jakou podložkou mám podložit tu pružinu redukčního ventilu?(napište mi přesné označení, děkuji).
Napadlo mě obejít tu závadu třeba větším vypodložením toho ventilu, ale nevím zda je to dobrý nápad, co vy na to?
Na závěr ještě jeden dotaz, určitě koupím nové těsnění na olej. vanu, ale jaké s tím máte zkušenosti? není lepší spíš použít nějaké ty "těsnící hmoty" v tubách? Nevím jak se to jmenuje ani kolik to stojí, tak pokud ano, poprosil bych Vás i o toto, děkuji.
Mazání - redukční ventil, olejová vana
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
já používám všude v motoru jen těsnicí silikon na motory.. jen pod víko vany a hlavy dávám klasické korkové těsnění, na vaně ho vždy ještě z obou stran přilepim tim silikonem.. moje zkušenosti jsou takové že po nějakejch 3000km to zatim drží, ale začíná už nějak prastkat, uvidime co to ještě vydrží.. na měm druhém motoru zatim drží bez závad ale na tom je malinko něco kolem 1500km..
upravu redukčního ventilu jsem taky vyzkoušel, ale jezdim jen oleji 10w-40 jinak bych do toho asi nešel... vleze tam myslím podložka na 12 šroub, ale já použil pro 10 šroub (a navrtal ji) a to z toho důvodu aby byla tenčí... tlaky i s tim řídkym olejem vzrostly tak že nad nějakých 5000 ot. je rafička tlaku mazání zaražena v maximu.. čekám kdy mi prosfiští gufero do kabiny...
upravu redukčního ventilu jsem taky vyzkoušel, ale jezdim jen oleji 10w-40 jinak bych do toho asi nešel... vleze tam myslím podložka na 12 šroub, ale já použil pro 10 šroub (a navrtal ji) a to z toho důvodu aby byla tenčí... tlaky i s tim řídkym olejem vzrostly tak že nad nějakých 5000 ot. je rafička tlaku mazání zaražena v maximu.. čekám kdy mi prosfiští gufero do kabiny...
To popest:
Pod vanu použij pouze plastickou těsnicí hmotu (silikon na motory) bez těsnění. Osobně vyzkoušeno !!!
Redukční ventil čerpadla je třeba nejprve zabrousit pastou na ventily, aby sedlo dokonale těsnilo. Potom je vhodné použít jednu plochou podložku s vnitřním průměrem 12 mm (původní podložku ponechat!!!) a mělo by to být naprosto v pořádku.
Pod vanu použij pouze plastickou těsnicí hmotu (silikon na motory) bez těsnění. Osobně vyzkoušeno !!!
Redukční ventil čerpadla je třeba nejprve zabrousit pastou na ventily, aby sedlo dokonale těsnilo. Potom je vhodné použít jednu plochou podložku s vnitřním průměrem 12 mm (původní podložku ponechat!!!) a mělo by to být naprosto v pořádku.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Ke spolehlivému utěsnění vany je potřeba nanášet na dosedací plochu housenku o průměru aspoň 8 - 10 mm.
Nemám vůbec představu o tom, kolik je 60 ml, ale myslím, že budeš potřebovat množství odpovídající asi půlce až dvou třetinám tuby velikosti zubní pasty. A vzhledem k tomu, že zubní pasta je veliká 80 - 100 ml, asi Ti těch 60 ml vyjde akorát............
Nemám vůbec představu o tom, kolik je 60 ml, ale myslím, že budeš potřebovat množství odpovídající asi půlce až dvou třetinám tuby velikosti zubní pasty. A vzhledem k tomu, že zubní pasta je veliká 80 - 100 ml, asi Ti těch 60 ml vyjde akorát............
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Konecne po 4 mesicich je to opraveny. Cerpadlo bylo samozrejme v poradku, konec ty hridele cerpadla taky, myslim ze se tomu rika tisicihran. Pruzinu redukcniho ventilu jsme podlozili. Ve vane byla sposta kovovych pilin a kusi zrejme tlumice kmitu nebo napinaku, nevim na to uz jsme nekoukali. Todle vsechno asi pricpalo saci kos a pak to malo mazalo.
Tesneni jsme tam nedavali, pouze silikon a zatim to tesni dobre .
Dekuji vsem za rady.
Auto maze jak má.
Tesneni jsme tam nedavali, pouze silikon a zatim to tesni dobre .
Dekuji vsem za rady.
Auto maze jak má.