Podivné chování motoru
Moderátor: Moderátoři
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Podivné chování motoru
Dnes mě celkem překvapilo chování otáčkoměru, který krátkodobě v nepravidelných intervalech skáče sem a tam, zejména při současném brždění motorem a užitím provozní brzdy, někdy i při akceleraci. Což by nebylo nic divného, kdyby se k tomu po pár kilometrech nepřidalo kucknutí motoru ve 3,5 tis. otáček a následný výbuch ve výfuku. Po několika dalších kilometrech jsem tento jev zpozoroval i při rozjíždění na křižovatce atd. vše se odehrává náhodně a nepravidelně, mezera mezi jevy je tak 3 -7 minut. Podezříval jsem LPG, ale na benzín jsem tento jev zaregistroval také. Provedl jsem optické a hmatové ohledání zapalování a karburátoru, ale nic povoleného jsem nenašel. Jediné co mě zarazilo, bylo zjištění poměrně značné vůle na rozdělovači čímž by se vysvětlovala má nespokojenost s výkonem vozu v poslední době, nicméněž nepředpokládám, že by tato vůle dělala tyto náhodné jevy. Poslední čerstvou opravou na vozidle bylo implantování nového tělesa ekonomizéru na karburátor, ale volnoběh to drží velice obstojně. Tipoval bych na cívku, samozřejmě i rozdělovač či kladívko by mohli páchat toto zlo, ale mate mě ta občasnost, každopádně dle toho otáčkoměru usuzuji na vadu v nízkonapěťovém obvodu, co na to znalejší a zkušenější?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Otáčkoměr je výstupní čáctí jak nízko ,tak vysoko napětové části.Koko Loko píše:Dnes mě celkem překvapilo chování otáčkoměru,
Jestli se to nepravidelne projevuje tak to může být opravdu cokoli co má společného s zapalovací soustavou. Jinak by to mohlo být i ložisko v rozdělovači ,když "praskne" propojení mezi ložiskem a kostrou tak při přidání plyvu si to kostru bere přes kuličky .
Naposledy upravil(a) Saša dne pon srp 20, 2007 15:00, celkem upraveno 1 x.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Mno, po ranní jízdě do práce si začínám být jistý rozdělovačem, zaznamenávám téměř neustálé pidicukání, zkusím jednodušší hmaty, jako svíčky s kabely ev. cívku, nicméně primární bude ten rozdělovač, zrovna není moc času ani peněz a teď toto .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Asi se dostávám, do fáze "horší" a to potřebuji odfrčet na dovolenou, mmj. se mi do rozdělovače nechce hrabat, neb to pak vyžaduje blikat na řemenici, což by normálně nebyl tak velký problém, kdyby ve výhledu nezavazely hadice, ventily a reduktor LPG . Ale co nadělám, mmj. prý jsou ložiska dvou rozměrů což situaci lehce komplikuje, na Táborské jsem sondoval a bylo mi předvedeno to menší nicméně jeho řemeslné zpracování bylo mírně řečeno odpudivé, porovnám vnitřnosti rozdělovače ze žlutého a uvidímež, tam byl vršek v pohodě.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
tak prohod hřidel z 1500 rozdělovače s hřídeli ze žlutáka (práce na pár minut) a když si vše dobře poznačíš (pootoč si motor do rozumné polohy-palec na některej z kontaktů a udělej si na rozdělko a blok rysku..) a povede se ti trefit hřídel naspátek tak jak byla v ozubenem kole, tak teoreticky nemusíš ani nic štelovat(s lehkou odchylkou.. ..Koko Loko píše:porovnám vnitřnosti rozdělovače ze žlutého a uvidímež, tam byl vršek v pohodě.
jinak mě se choval umírající rozdělovač podobně... házelo to jiskru kdy se to mu chtělo, nešlo to vůbec naladit...
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
Ložisko je kostřeno takovým drátkem "licnou"a tenbývá ulomen.
Vem kousek drátu a sprav to propojení ,na pár tisíc to vydrží.
Vem kousek drátu a sprav to propojení ,na pár tisíc to vydrží.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Děkuji, naštěstí vím, že jsem měl nastavenu jednu z mezních hodnot odtrhu (jen nevím kterou), ale půjčil jsem si blikátko, tak na to vletím, transplantaci těla ze žlutého mi taktéž poradil jeden z moudrých rádců, takže se uvidí. Zatím nebyl čas, muselo se jezdit, snad mi klika odpustí.Little Red Riding Hood píše:OK,OK... chtěl sem ho trochu potěšit..
P.S. Předpokládám, že tělo madarského dárce, bude kompaktibilní s příjemcovými vnitřnostmi. Jsou nějaké jiné rozdíly mezi maďarským a ruským rozdělovačem vyjma víčka a palce, které jsou třeba lehce poupravit?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Asi bude jeden "drobný" rozdílek.
Tvůj bývalý "žluťák" byl 2105 / 1300 ccm - čili nízký blok.
Tvá současná "bílá paní" je 2103 / 1500 - čili vysoký blok.
Z toho mi vyplývá, že pokud budeš měnit celý rozdělovač, tak se nebude točit - je tam krátká hřídelka. L.
Tvůj bývalý "žluťák" byl 2105 / 1300 ccm - čili nízký blok.
Tvá současná "bílá paní" je 2103 / 1500 - čili vysoký blok.
Z toho mi vyplývá, že pokud budeš měnit celý rozdělovač, tak se nebude točit - je tam krátká hřídelka. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
-
- Příspěvky: 1389
- Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
- Bydliště: Bratislava-Praha
- Kontaktovat uživatele:
zas tak zle to neni, ona sa tocit bude, ale ten tisichran bude chyteny tak nakratko, ze moze nastat zvejknutie...Luděk Musil píše:Z toho mi vyplývá, že pokud budeš měnit celý rozdělovač, tak se nebude točit - je tam krátká hřídelka. L.
marek mal kedysi dobry napad ze jemne osustruzit telo kratkeho rozdelovaca, aby sadol do vysokeho bloku, potom ked ho chces dat do nizkeho tak jednoducho podlozis rozdelovac o tolko, kolko sa ubralo...
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever