elektrická sahara

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Ten bude spíš v pořádku, protože od doby, co jsem vyměnil většinu hadic jsem jezdil spíše podchlazený oproti předešlému stavu. Při koupi auta bylo 90 provozní, poté po různých mých zásazích, výměnách, odvzdušňovačkách, seřizování se drží na 85-90 v létě a kolem 85 v zimě...
Jen doufám, že je to jen těmi vedry a že termostat neodejde teď před Trnavou a nejlépe vůbec. :(
Honza
Osa Praha - Brno
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11033
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Samotná výměna termostatu je poměrně banální záležitost, kup si jej pro sichr a šupni do kufru, když bude třeba v Trnavě nasadíš, mmj. posuď v jakém stavu máš hadice a ev. kup nové. U mě se všechny nějak pohly když jsem měnil hlavu a začaly téct na krajích, skončilo to kompletní výměnou hadic a sponek, to moje auto se zamilovalo asi do mé peněženky :roll: .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Hadice mám kolem termostatu všechny měněné před zimou vč. Fridexu a od té doby se mi zdá, že teplota klesla o symbolických pár stupňů dolů. :) Ty původní nebyly uvnitř zrovna nejčistší a už kolem spon prosakovaly... Termostat asi nechám, protože reaguje dobře, dokonce při nuceném ochlazování před domem po dosažení teploty pod 85 začal jít ze sahary naráz chladný vzduch.
Spíše to vidím na výměnu čidla, protože už vidím sebe a svoji lenost při tahání drátů do kabiny... :? Čerpadlo je každopádně v pořádku, to je hlavní.
Teď mě napadla jedna úvaha- čidlo vůbec nemusí být vadné, protože reaguje na teplotu vody v chladiči a ta může klesnout už po chvilce co se točí vrtule, přičemž v motoru (a zejména v místě snímače teploměru, kde se voda v podstatě vůbec nehne, pokud není zapnuté topení, takže 4. válec prakticky není chlazen) teplota zůstává na stejné výši, tedy 95 st a v chladiči v dolní komoře může být klidně těch 88 při kterých čidlo běžně vypíná...

Opět zde s láskou vzpomínám na Wartburga, který měl (samozřejmě!) čidlo na saharu v té komoře chladiče, do které přicházela horká voda, nikoliv ochlazená jako u žigula... :roll:
Záhada možná vyřešena, takže se asi zatím stáhnu z boje do vyčkávacího a pozorovacího postoje...
Honza
Osa Praha - Brno
Dobi
Příspěvky: 127
Registrován: ned led 01, 2006 18:39
Bydliště: Sezimovo Ústí

Příspěvek od Dobi »

Jen malý postřeh k sahaře a chlazení vůbec. V rámci zjišťování nejrůznějších tajů mého nového vozu jsem byl pochopitelně zvědav, jak a jestli vůbec funguje sahara s periferií. Odzkoušel jsem čidlo v hrnci na kamnech ( spolu s ještě jedním, novým ), sahara byla taky O.K. a na místě to fungovalo taky, jen mě trochu zarazilo, že ( jak tu taky mmj někdo uvedl) se běhěm cca 30 sec. vypnula. Zkouška ohněm nastala tuto neděli, kdy jsem se s milou 053 přemisťoval z Kolína na Sezimák ( cca 100 km, po cestě pár slušných tahavých kopců a hlavně pěkné vedro ). Jel jsem normálně, tak 90 -100. Ručička teploměru na př. desce se šplhala hbitě k červenýmu políčku, ale vždy se zastavila a poslušně se vrátila ( kulatý sdružeňák, otázka je, co by ukazoval třeba teploměr od 07 - taky se to tady probíralo, chodí trochu pozdě ). Auťák to zvládl bez problémů. Mmj vycházím i z toho, co zde před časem napsal Marek. Tedy to, jak se to chová beru jako fakt a nehodlám se do toho vrtat.
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12118
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Sice to sem nepatří, ale važte si toho, co tu popisujete....vim o jednom pežotu, ten je asi po 5km dlouhej cestě ohřátej dle budíku na 70 stupňů a při tutej teplotě mu sahara spíná - a pozor: rozběhne se a točí se tak 1 - 10 vteřin, dýl moc ne.....ale spíš tak tu vteřinu, i míň, to se ještě ani neroztočí a už zase brzdí :lol: a to třeba ještě půl hodiny po dojezdu.....5 minut ticho - 2 vteřiny hučení, 10 minut ticho, 3 vteřiny hučení, minuta ticha - vteřina hučení :P
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
M150
Příspěvky: 186
Registrován: stř dub 26, 2006 12:36
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od M150 »

Myso píše:
M150 píše:ked je normalne zvisle kolko to je?
90°
inak ja keby som mal cidlo na 88° tak by sa mi sahara pustala skor ako vypnem sytic a potom by uz bezala az do druheho dna ;) moja prevadzkova teplota je 90° a viac :) uvidime co s tym spravi chladic oleja...
-moja prevadzkova teplota je 90 (rucicka zvisle) a max sa to aj v tychto horucavach dostane do 1/3 medzi zvisle a cervenym polom (dolava pod tych 90 to nejde nikdy) z toho usudzujem ze pouzivat cidlo na 88 je kravina, jedine ze by standardna prevadzkova teplota bola u kazdeho auta ina... :lol:
2103, 2103
Uživatelský avatar
Marek89
Příspěvky: 1812
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek89 »

V čom je lepšia elektrická sahara od mechanickej sahary poháňanej remeňom ?
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

menej hluku od motora, mechanicka sahara odobera vykon (ak nie je namontovana cez hydrospojku-co sa uz zigulov seriovo nerobilo), predlzuje zohrievanie studeneho motora...je toho dost ;)
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6525
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Marek89 píše:V čom je lepšia elektrická sahara od mechanickej sahary poháňanej remeňom ?
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=112161#112161
MFP
VAZ 2104 1.3 1989
Hyundai i30 1.6 GDI 2013
Škoda Felicia 1.3 1996
Škoda Fabia 1.4 MPI 2002
BMW M135i 3.0 2012
jakke
Příspěvky: 658
Registrován: ned črc 01, 2007 19:16
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jakke »

Chlapci nejde mi na 21044i sahara , moturek je funkční a přes kabely de taky štává, ale prostě nespíná :evil:
peet2101
Příspěvky: 1096
Registrován: čtv lis 20, 2008 20:47
Bydliště: Záříčí CZ

Příspěvek od peet2101 »

jestli ji máš napojenou na čidlo, může být v háji to...zkus ho vyměnit
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
jakke
Příspěvky: 658
Registrován: ned črc 01, 2007 19:16
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jakke »

Jo du to skusit díky
jakke
Příspěvky: 658
Registrován: ned črc 01, 2007 19:16
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jakke »

už to de dík
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“