První opravdový test Kaliny v ČR
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 403
- Registrován: úte čer 01, 2004 08:11
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Tuhle jsem viděl Oktávku combi s podobným zámkem ... teda vlastně bez něj, hned vedle byli policajti a hádejte co!JmJ píše:a i kdyby, mel snad nekdo s timhle zamkem nejake velke problemy?Laďuša píše:Vážně????....zavazadlový prostor s archaickým zámkem, jehož konstrukce pamatuje ještě Ladu 2101....
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
-
- Příspěvky: 403
- Registrován: úte čer 01, 2004 08:11
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
119 (hathback)
kalina 119 která příchází do prodeje 1.8.2007 samozřejmě nemohla uniknout mému zájmu a tak byla důsledně prolezena a prozkoumáma po všech stránkách, ale zejména jsem jí lezl "dozadku"
Kalina 119 přestože samozřejmě má neobyčejně prostornou kabinu (shodnou s typem 118) pochopitelně při délce 3850mm má značně prckoidní kufr s objemem pouhých 235 litrů s poměrně vyšší hranou.
Takže zpět do kufru.
Relativně malý kufr je perfektně vykobercován a vybaven oky k uchycení nákladu. Také je vybaven osvětlením. Vyztužené plato, které se zvedá spolu se zadními dveřmi na obligátních gumičkách je zřejmě připraveno pro tunery, neboť má symetrické prolisy, zjevně určené pro nějaké repro.
Po sklopení zadních sedaček a odstranění plata vznikne poměrně velký prostor (na tak krátké auto) kde jedinou vadou (překážkou) je držák prostředního tříbodového zádržného pásu na stropě.
Zadní dveře
jsou vybaveny ledkovým třetím brzdovým světlem, samozřejmě stěračem a vyhříváním skla a rukovětí pro zavření která nefunguje uplně dokonale ale to přisuzuji uplně novým neoběhaným vzpěrám které kladou poněkud větší odpor.
Zadní světla
Přez snahu o "moderní design" působí zadní světla nepříliš vyváženým a poněkud okoukaným dojmem, poplatným době kdy vznikaly první prototypy kaliny (kalina hatchback měla být původně prvním uvedeným modelem této řady). <br>
Hlavně bych chtěl popřát budoucím majitelům aby v zadních světlech odcházely žárovky co nejméně, protože se k nim leze zatraceně těžko.
Interiér
nedoznal žádných změn oproti modelu 118 až na můj vkus příjemější a decentnější textilní potahy.
Tvrdé plasty a absence zadních opěrek zůstávají.
Zpracování
Stejně jako u dříve zkoumaných modelů 118 je zpracování karoserie i interiéru bez jakýchkoli vad v slícování, opracování či barevnosti.
Vady ?
jistě, také se nějaké najdou. páčka stěračů a pp šla velice ztuha, stejně jako řazení (ale jedná se o úplně nové auto, takže předpokládám, že se to časem rozchodí. naopak jsem neměl žádný problém s nohou na plynu (viz můj test kaliny 118) takže předchozí potíž přisuzuji ne uplně vhodně nastavené sedačce. Největší zjištěný problém byl s aretací levého zadního opěráku, který se mi po sklopení prostě už nepodařilo zacvaknout zpátky (zjevně vada jednotlivého kusu, na koněvovce na tento podnět vyzkoušeli všechny sedačky kalin které mají k dispozici a bez problémů)
Překvapení
to že občas dostanete k novému autu nějakéto povinné vybavení je běžnou praxí, ale dostat k autu náhradní víčko nádrže to jsem opravdu ještě nezaznamenal
Cena
csautolada uvádí na svém webu oficiální cenu 239 900 korun prodejce testovaného kusu tvrdí že cena bude maximálně 234 900 (podle vyjádření avtovaz je cena 119 prozatím vyšší, prostě proto, protože zatím nestačí výrobně pokrývat poptávku
Hodnocení
není to špatný ale s tou cenou to myslím trochu přepískli. až se probudí a slezou někam pod 225 000 bude to moc dobrej kup, takhle má navrch jednoznačně kalina 118
PostScriptum:kalin s motorem 1,4 16V bychom se v ČR měli dočkat v říjnu, kalin kombi 117 na přelomu roku a spolu s nimi i LUX verze
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
- Tommel
- Příspěvky: 3266
- Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
- Bydliště: Brno - HK
- Kontaktovat uživatele:
Zvlaštní to je, možná počitaj s tím že se tady krade a tak davaj nahradni díl
Chatka 12 forever . Buková drift challenge team. Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor.
Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Ja som mal moznost v aute sediet len na autosalone ,moje dojmy ,za tie peniaze tak akurat ,ale radsej by som si osobne kupil nejaku zapadnu jazdenku jak toto ...sedadla nic moc ,kulisa volna ,nepresne sa hadzu rychlosti/mam dojem ze v mojej 34 rocnej 2101 su presnejsie a to myslim vazne/ a co sa tyka designu tak to auto sa vyrovna korejcom spred 10 rokov ... takym sposobom to rusy daleko nedotiahnu ,ked vyvynu auto ,potom okolo neho asi 8 rokov saskuju a az tak ho zacnu predavat ,ked je uz minimalne jednu generaciu zastarale ...to je moj nazor a to betriem ete s nadhladom ,lebo tiez vlastnim ladu
+ to auto mi pripada koncepcne na takej urovni ako felicia ,ktorou tiez jazdim a to fela sa robila uz od konca 94. roku ... cira optika ,ala moderne auta holt nic nezachrani
+ to auto mi pripada koncepcne na takej urovni ako felicia ,ktorou tiez jazdim a to fela sa robila uz od konca 94. roku ... cira optika ,ala moderne auta holt nic nezachrani
ex.VAZ 2102 1974 ex hniloba VS. laminat
ex.VAZ 2101 1973 ... od 27.2.2008 minulost : /
ex.VAZ 2105 1984 ... tuned up 2107 gr. A
BMW E46 318i Touring
BMW E30 318IS 1990 Kinder M3 =)
BMW E30 325i Funwagen/Rallycar under construction
Lada Niva Urban 2017
ex.VAZ 2101 1973 ... od 27.2.2008 minulost : /
ex.VAZ 2105 1984 ... tuned up 2107 gr. A
BMW E46 318i Touring
BMW E30 318IS 1990 Kinder M3 =)
BMW E30 325i Funwagen/Rallycar under construction
Lada Niva Urban 2017
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
No, řazení jde podle mě přesně krom zpátečky, ale je pravda, že stará 2101 je naprosto perfektní - jinak řečeno, nemyslím, že Kalina je tak špatná, myslím, že řazení 2101 je tak dobrý - tak krátký a přesný dráhy jsem u žádnýho jinýho auta ještě neviděl.
Sedačky - v zatáčkách nedrží nic moc, ale na druhou stranu mě v nich ani po 700km nebolely záda, narozdíl od fabky, nissana almery (tvrdé), nebo i renaulta 19 (divnej tvar). Druhá pravda je, že ani ve 2101 mě záda po dlouhý jízdě nebolí - to křesílko je prostě dokonalý
U Kaliny mi spíš vadí moc krátkej chod plynovýho pedálu a hlučnej větrák.
Sedačky - v zatáčkách nedrží nic moc, ale na druhou stranu mě v nich ani po 700km nebolely záda, narozdíl od fabky, nissana almery (tvrdé), nebo i renaulta 19 (divnej tvar). Druhá pravda je, že ani ve 2101 mě záda po dlouhý jízdě nebolí - to křesílko je prostě dokonalý
U Kaliny mi spíš vadí moc krátkej chod plynovýho pedálu a hlučnej větrák.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).