Na té dráze to je poslední dobou nahnuté a dost... ČD se totiž ještě nenaučily reagovat tak pružně, jako autobusoví dopravci i když jsou někdy situace, kdy to ani jinak kvůli jiným návaznostem na spoje nejde. Jen to chce zbavit se té zkamenělosti a stát se rovnocennou, nebo lepší konkurencí, hlavně na dálkách. Já osobně bych spíše důvěřoval jako cestující vlaku, než autobusům různých dopravců- nedopravců...

(když odmyslíme Čerčany a ta věčná úsporná a stresující opatření na dráze)
Jo, motoráček 810 je věčný.

Náhodou v jeho provozu na koridoru bych problém neviděl- na výluku je něco takového ideální a svých 80 to jede, i když 810 je spíše stavěná na jiné výkony, než na jaké je dráha mnohdy používá a proto se nelze divit, že je věčně rozbitá převodovka a podobně...
To byl vždycky můj sen, jezdit na motorové trakci s 810, hlavně na trati Čerčany- Světlá nad Sázavou a podobných, kde je rodinné prostředí, lidi se znají od vidění a ještě tam nestačila zabloudit uspěchanost doby. V létě se píská na vodáky, na dětičky, při čekání na protivlak se lidi rozutečou po nádraží, fíra sedí na lavičce a povídá s výpravčím; potom se naťukne motor a jede se dál...
I na elektrické trakci by se mi líbilo- Bobina, Eso, Potkan, Peršing, Eurocity, Intercity, Csárdás, Jože Plečnik, Praha, Bratislava, Olomouc.. Ale tam je to hektické, znamená to spát na nocležnách, člověk věčně není doma, dnes jsou problémy s časy, přesčasy aj.
Ale to všechno může jít mimo mě, protože moje krátkozrakost už před mnoha lety přesáhla drážní limity a podle nynějších norem nesmím řídit žádné drážní vozidlo,

takže jsem zasedl za autobus a místo toho, abych přihodil na šuntech pár stupňů, nebo rozehrával tyristorový měnič u Peršingu jako třeba tady:
http://www.youtube.com/watch?v=U-h0NM3DB7w vychutnávám brblání Liazáckého šestiválce, hraju si s "klackem" a poslouchám brebentění cestujících.

Šance na dráhu sice stále je, až mi bude dovolena operace, ale to bude až za X let a to už nebudu mít chuť na rekvalifikaci a absolvování praxe na dílně a náročných kurzů pro strojvůdce...