Zdaravím, mám problém s motorem na samarce 1,3.
Umřela mě vodní pumpa a oholila rozvodovej řemen (zuby se nahromadily mezi vodní pumpou a řemenem a motor se zastavil) - koukal sem na to a sedělo to na značkách (rozvody). Pumpu sem vyměnil, dal novej rozvoďák. Motor sice naskočí, ale není to ono - zkoušel sem i najít vhodnou pozici předstihu pootáčením rozdělovače a pak i stroboskopem (ale není to ono) - neumím to.
Při sešlápnutí plynu se tomu nechce do otáček - jako by to jelo na 3 válce. KDyž sundám víčko od klikovky na dolévání oleje stoupá trocha dýmu modrého (možná jak byl rozesratej předstih tak se tam dostalo palivo ??? ) z výfuku se mě zdá že to hodně tlakuje - vychází ve velkém tlaku a postřeluje.
Horší věc by byla kdyby to byl ventil než jenom předstih má 1,3 vybrání na pístech ??
Rozvody a předstih Samara
Moderátor: Moderátoři
Rozvody a předstih Samara
Lada Samara 1.3 3dv. - vrakoviště
Peugeot 106 1.1 3dv.
Peugeot 106 1.1 3dv.
Samara nemá vybrání v pístech a nakopne se velmi snadno a ráda.
Nicméně celý Tvůj problém nemusí být v nakopnutí, možná se to nekoplo (jsou věci mezi nebem a zemí..........).
Především si zkontroluj, zda jsi motor správně načasoval. Musí sedět značky na klice a vačce naprosto přesně.
Potom motor volnoběhem ohřej na provozní teplotu. Vyndej všechny svíčky a s plně sešlápnutým plynem změř kompresní tlaky válců. Je jedno, jestli budou 10 nebo 12 Bar, ale není jedno, když bude každý jiný. Jinými slovy - tlaky musejí být na všech válcích stejné (v maximální toleranci 1 Bar). Pokud je někde odchylka, je to jasné - hlava dolů a hledej!!!
Pokud tlaky budou v pořádku, je problém v zapalování nebo v bohatosti směsi.
Nicméně celý Tvůj problém nemusí být v nakopnutí, možná se to nekoplo (jsou věci mezi nebem a zemí..........).
Především si zkontroluj, zda jsi motor správně načasoval. Musí sedět značky na klice a vačce naprosto přesně.
Potom motor volnoběhem ohřej na provozní teplotu. Vyndej všechny svíčky a s plně sešlápnutým plynem změř kompresní tlaky válců. Je jedno, jestli budou 10 nebo 12 Bar, ale není jedno, když bude každý jiný. Jinými slovy - tlaky musejí být na všech válcích stejné (v maximální toleranci 1 Bar). Pokud je někde odchylka, je to jasné - hlava dolů a hledej!!!
Pokud tlaky budou v pořádku, je problém v zapalování nebo v bohatosti směsi.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Auto bylo v únoru na seřízení karbecu (jezdím na plyn) a rovnou mě změřili aj válce. Druhý a třetí sou na tom skoro stejně 11,5 čtvrtý těsně nad 10 a první těsně pod 10 takže stejné nebyly Válce nezměřím nemám jak tadyk v Brně Asik by mě bodlo kdyby se mě někdo z Brna svým odborným zrakem na to jukl.Marek píše:změř kompresní tlaky válců
Ještě jednou omrknu ty rozvody, ale mělo by to bejt ok... stojím před situací - buď to bude blbost a stačí to seřídit nebo pude do šrotu... investovat do toho tisíce nehodlám když tomu za rok končí technická.., ale na to bych potřeboval to znalé očko..
Lada Samara 1.3 3dv. - vrakoviště
Peugeot 106 1.1 3dv.
Peugeot 106 1.1 3dv.
No to sem pochopil. Já jen, že nebyly stejné už před tím ... Z toho by se sice dalo vycházet, ale kdoví jak mocMajo píše:to ze si meral tlaky je sice pekne, ale Marek Ti tym meranim chcel povedat, ze je to sposob ako zistit zda se nepotkali ventily s pistama
V příručce od Armana sice nějaké nastavení předstihu je, ale nějak sem z toho trošku hloupej.
Jak sou tam značený stupně a na kolik to nastavit atd. atd... nejsem automechanik a tak se ptám..
K čemu je značka na řemenici k altíku a doprotivky sou dvě značky na krytu rozvodů?
Lada Samara 1.3 3dv. - vrakoviště
Peugeot 106 1.1 3dv.
Peugeot 106 1.1 3dv.
Tak pokud sem to dobře pochopil tak by značka na řemenici k altíku a na krytu rozvodů měla sloužit k základnímu nastavení předstihu? Pletu se? Pokud budou rozvody na značkách, tak pak jen zakrytuju a pootočím za klikovku na tu značku a pak jenom nastavím na prvním válci odtrh?
Lada Samara 1.3 3dv. - vrakoviště
Peugeot 106 1.1 3dv.
Peugeot 106 1.1 3dv.