Baterie
Moderátor: Moderátoři
Baterie
Lezi mi doma asi 20 let stara tusim bulharska baterie 12V/165Ah. Jeste neni naplnena elektrolytem - je ve stavu, jak byla koupena. Ted by se mi celkem hodila na nejake experimenty, tak uvazuji ji zprovoznit. S tim mi vznikaji nejake otazky:
Kde se da koupit elektrolyt?
Jaka je sance, ze se baterka "rozjede"?
Dalo by se do baterky nalit elektrolyt ze starych, jiz nefunkcnich baterii?
Diky za pripadne rady a doporuceni
Kde se da koupit elektrolyt?
Jaka je sance, ze se baterka "rozjede"?
Dalo by se do baterky nalit elektrolyt ze starych, jiz nefunkcnich baterii?
Diky za pripadne rady a doporuceni
Deli
Suchá baterie nijak nestárne (pokud do ní nepadá bordel...apod.)
Lije se do ní 30% H2SO4 - lze zakoupit v lepší drogerii (po té již dolévat pouze destilkou - vypařuje se jen H2O)
NEPOUŽÍVAT STARÝ ELEKTROLIT
Po nalití autobaterie elektrolitem nechat cca 24h. stát, aby jej desky nasály. Poté opět doplnit (H2SO4) na stanovenou hladinu.
Po všech těchto úkonech pomalu nabít - malým proudem - nežhavit rychlonabíječkou .... baterie však nestoupne na plnou kapacitu. Lépe ji opětovně pomalu vybít na hodnotu cca 10V a opětovně nabít. Čím více takovýchto cyklů, tím lépe pro životnost autobaterie. Baterie se musí naformovat.
Takže opatrně
Lije se do ní 30% H2SO4 - lze zakoupit v lepší drogerii (po té již dolévat pouze destilkou - vypařuje se jen H2O)
NEPOUŽÍVAT STARÝ ELEKTROLIT
Po nalití autobaterie elektrolitem nechat cca 24h. stát, aby jej desky nasály. Poté opět doplnit (H2SO4) na stanovenou hladinu.
Po všech těchto úkonech pomalu nabít - malým proudem - nežhavit rychlonabíječkou .... baterie však nestoupne na plnou kapacitu. Lépe ji opětovně pomalu vybít na hodnotu cca 10V a opětovně nabít. Čím více takovýchto cyklů, tím lépe pro životnost autobaterie. Baterie se musí naformovat.
Takže opatrně
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- VaSek
- Příspěvky: 227
- Registrován: pát čer 04, 2004 11:53
- Bydliště: Dvůr Králové
- Kontaktovat uživatele:
Tak tak, koupis primo pod nazvem akumulatorova kyselina sirova, jiz naredena na vhodnou koncentraci. Pak uz jak pise Vasator, nalejt, odstat min 24h, dopnit na rysku. Pomalu nabit (proud max 0.1C ale radeji min, u tak velke baterky bude idealni klasicka 6A nabijecka - tedy proud kolem 0.05C). Potom vybit treba zarovkou H4 na 10.8 V a znova.
S pozdravem
VaSek (ex Vaz 2107,ex Fiat Bravo GT, Fiat 124 Spider, Fiat Coupé 2.0 16VT, Subaru Outback 3.0 H6)
VaSek (ex Vaz 2107,ex Fiat Bravo GT, Fiat 124 Spider, Fiat Coupé 2.0 16VT, Subaru Outback 3.0 H6)
Moc drahé to není a ani ho tam moc nepadne. Zkus třeba prodejnu autobetrií, tam by to měli mít, protože "lepší" prodejci nalévají autobaterky až den před domluveným prodejem ... viz známýho známej
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Vyzkousim ... prozatim jsem byl v jedne prodejne baterii a kdyz jsem chtel elektorlyt, tak na me koukal, jako bych chtel koupit plutonium nebo jiny ne prilis prakticky materialVašátor píše:Moc drahé to není a ani ho tam moc nepadne. Zkus třeba prodejnu autobetrií, tam by to měli mít, protože "lepší" prodejci nalévají autobaterky až den před domluveným prodejem ... viz známýho známej
Deli
To se divím. Protože známej známýho má obchod s autobaterkama a jeho heslem je připravit autobaterii zákazníkovi přímo na den. Žádné již nalité baterky, ležící ve skladu - protože stárnou. Já u něj bral baterku do motorky, zavolal jsem mu, on mi ji nalil, nechal nasát desky, impulsním zrdojem ji nabil, skontroloval a druhý den jsem si pro ni jelDeli píše:Vyzkousim ... prozatim jsem byl v jedne prodejne baterii a kdyz jsem chtel elektorlyt, tak na me koukal, jako bych chtel koupit plutonium nebo jiny ne prilis prakticky material
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
No to co jsem psal se samozřejmě týká pouze klasických olověných akumulátorů. I když klasické bezúdržbové baterie se dají nalít také. Akorát desky jsou přizpůsobeny svojí technoligí tak, aby se méně odpařoval elektrolit (voda). Klasické beúdržbové baterie mají samozřejmě otvory pro nalévaní také. Akorát jsou udělány tak, aby k nim nebylo možno přistupovat (schovány pod krytkou, nálepkou atd ...).Little Red Riding Hood píše:vašátore: když máš bezudržbovku, tak ta se nedá prece dolít den předem nebo jo??..
Pak jsou ještě beúdržbové baterie gelové, baterie kalciové, baterie s deskami legovanými stříbrem .... ty už se však nedoplňují a ani nenalévají.
Tak asi tak
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/