Ozon

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11037
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

To Wejra, kolik ti to vlastně žere? Mám pocit, že jsem to tu nezahlédl, předpokládám, že máš 15ctku, sedmičku s Ozónem. Tedy, po městě by to mělo v základu jezdit za 8 možná o chlup více, po venku na dlouhé trase by jsi se mohl dostat tak na 7, jde to i o chlup méně. Těchto spotřeb dosahuje mé vozidlo při běžném, až lehce sportovním stylu jízdy, při dlouhých štrekách motor točím tak od 2500 otáček výše, nevyhýbám se rychlostem nad 100 Km/h. Těchto hodnot jsem dosahoval při 4q převodovce, preferuji brždění motorem, kdy jak víme auto nad cca. 1800 otáček benzín nežere. Máš funkční soustavu ekonomizéru nebo jak se vlastně ta elektronicko-podtlaková věc nazývá? Netočíš motor moc nízko? Ono totiž neplatí, že nízké otáčky jsou úspornější, jak říká JmJ auto co se honí (s rozumem), žere méně. Čerpání pumpičky neseřídíš, možná kdyby jsi ty výstupky lehce opiloval, ale bez znalostí pochodů v motoru to akorát dodrbeš, pumpička je řízená výstupky na páce co se vozí po takovém kolečku, spíše bych se zaměřil na to jestli je zdravá membrána, schovává se pod deklíkem co ho drží 4 šroubky.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Wejra
Příspěvky: 119
Registrován: pon bře 05, 2007 10:22
Bydliště: Kostelec nad orlicí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wejra »

No jsem z Liberce,mel jsem to tu asi 2x na seřízení u cigána,dělal komplet brzdy,vše ok,nvě seřízená geometrie,gumy přefoukané na 2,5atm,jenže mám 4kvalt,vlétě se chystám na 5ti,ale až budou penízky...spotřebu řeším na dálkách protože jezdím převážně dálky a snažím se nejet víc jak 80tzn nepřekračovat 3tis ot...co si budeme povídat auto je pak hlučnější,ale i při této dědčkovské jízdě kdy mě proklínali na dálnici to bere okolo 8-9ti motor má najeto poctivých 110tis,nepotřebuju závodní stroj,chápu že auto má 1,5tuny,ale 9 je dost mimo město s lehkou nohou dif mám 3,9...v létě budu v kolíně tj asi za necelý měsíc,pokud je tam někdo šikovný kdo se v ozonu vyzná nechám si rád poradit.
Wejra
Příspěvky: 119
Registrován: pon bře 05, 2007 10:22
Bydliště: Kostelec nad orlicí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wejra »

janak tu mám na stole akceler pumpičku a je na ní vyraženo číslo 40,napadlo mě jestli jich není vícero typů,ale to je asi hloupost,nápad s pumpičkou mi poradil kamarád který když neměl na benzín tak ji prostě zaslepil papírem a spotřeba šla dolu,jenže tady musím rozebrat komplet karbík:(
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9383
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Podtáčení motoru nemusí znamenat snížení spotřeby, ale spíše naopak. Osobně pozoruji nejnižší spotřebu při jízdě na 4q 110Km/h. Auto nejlépe reaguje na sebemenší změnu plynu a ekonoměr je v zeleném poli. Rovněž tak zavčasné podřazení v kopci. Dusit motor při jízdě v kopci je na spotřebě dosti poznat. Musíš si uvědomit, že motor VAZ je konstruovaný jako vysokootáčkový.
Pokud chceš opravdu snížit spotřebu, namontuj si jednokomorový karburátor ze škody 100 :D ... ale počítej i s výkonem Škody 100 :D
Osobně bych prověřil, jestli jdou všechny kola z volna, pořádně nechal seřídit motor (komplet od předstihu, odtrhu, vůle v rozdělovači, kabelů, svíček až po kompletní seřízení karburátoru, prověřil funkci ekonomizéru).
Laborování s odstavením akcelerační pumpičky povede akorát k cukáni motoru a nespokojenosti s jízdou. Nevím jak u Ozonu a jestli se mi to neplete s jiným karbem ... ale neměl Weber jehlu na seřízení množství stříknutého benzínu akcelerační pumpy?

P.S.. Nejmenší spotřeba by měla být v okolí největšího kroutícího momentu motoru. Tudíž u 1500 ... 3500ot
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Wejra
Příspěvky: 119
Registrován: pon bře 05, 2007 10:22
Bydliště: Kostelec nad orlicí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wejra »

Koplet seřízení proběhlo,i včetně odtrhu,výměny kladívka a nových kabelů po svíčky a vzduch filtr,není to mé první auto a jelikož jsem ládu koupil za 5ti s tak dalších 5 jsem zainvestovl-tzn. při ceně dílů docela solidní malá generálka:) jo ale uvědomil jsem si jednu věc na ozonu je vypínač který je přidělaný otáčivou součástku táhla plynu...pokud je plyn nezmáčknutý tato součástka něco odpojuje ale nevím co a všimnul jsem si že nedochází k jejímu uplnému vypnutí...na co ta součástka jee? nemůže to mít vliv na spotřebu? jo ještě mi tu někdo radil podívat se na membránu akcel. pumpičky (to bude ta imitace ufa na karci co:)) rozdělat to můžu ale když jsem shozené sání a i při sebe citlivější sšlápnutí pupička dává palivo (a to jsem se hodně snažil být něžný) opravdu to nejde seřídit?
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6563
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Mikrospinac dava signal ridici soustave ekonomizeru. Pokud ekonomizer pracuje, tak pri brzdeni motorem nespotrebovava motor temer zadny benzin. Membrana acc. pumpy nebude to ufo, bo to ufo bude membrana podtlakoveho ovladani druhe komory. Membrana acc. pumpy je u acc. pumpy :-)

Ano, i pri lehkem skobrtnuti o plyn acc. pumpa dava palivo. Pokud neodmeris presne jaky objem, tak ti nikdo asi nepovi, jestli je to moc nebo malo. Odborny termin "moc", se nejak nechyta.
VAZ 2104 1.3 1989
Wejra
Příspěvky: 119
Registrován: pon bře 05, 2007 10:22
Bydliště: Kostelec nad orlicí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wejra »

takže pokud to dobře chápu když dám nohu z plynu musí vypínač vypnout,pokud nyvypínal,zbytečně to bumbá...moc je víc než málo:)
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

Wejra píše:zbytečně to bumbá...
ale je to fakt malinko prd..

hele mam k tobě jednu věc.. zkus jednou jezdit ve vyžších otáčkách(pro tebe 3-3,5), motor nepodtáčet, brzdít motore a uvidiš jestli ti to na spotřebě něco udělá..

a ještě jedna věc, jestli máš od cigána mechanika furt takovíhle výsledky, tak zkus se domluvit buď tady s někým na foru (třeba s markem a spousty dalších supr lidí) a nebo si sežeň někoho kdo tomu opravdu rozumí, pak ti to bude jezdit v poho... kamarád jezdí delší trasy s 1500 za 7 a dá se jet i levnějc..
Uživatelský avatar
radek mb
Příspěvky: 5187
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radek mb »

mě to prostě nedá nenapsat....
já mam dojem,že dokud Wejra nebude jezdit za 5 litrů na sto,tak nebude spokojenej. :|
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Maysner
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvek od Maysner »

radek mb píše:mě to prostě nedá nenapsat....
já mam dojem,že dokud Wejra nebude jezdit za 5 litrů na sto,tak nebude spokojenej. :|
kdyz by jezdil jen do tech 80ti tak ho se spotrebou vyjde mnohem lip fabia htp :roll:
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11037
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Moje poslední dálková spotřeba byla 6,8/100 a to jsem jel jako prasátko :lol: . Auto je momerntálně v základu, obyčejný filtr, celý filtrbox, karburátor otryskován dle výrobce.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
hornak.active.sound

Příspěvek od hornak.active.sound »

Ted sem dojel trasu Teplice Jihlava Tabor Teplice,po dalnici zaseklou nohu lehce mezi 110-120km/h ,obce podle vyhlasky.Najel sem 621km a celkem do puvodne prazdne nadrze se hasal 48.42ltr benzinu.[pri tankovani leju na cely koruny,ne na litry]Ted blika hladovy oko,tagze este cca 50km najedu. Prez tejden po mneste to ale zere jako prase.kolem 10-11ltr.a to jezdim fakt v otackach,jak tu negdo psal je lepsi vyssi otacky nez podtacet. [motor 1300,najeto poctivych asi 96tis. zadna extra udrzba,jen bjezne vjeci zato papa oijl docela dost pred cestou sem dodal litr a muzu zas]
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11037
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Jak to děláš? Já do prázdné nádrže nedostanu víc jak 35 litrů.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
hornak.active.sound

Příspěvek od hornak.active.sound »

Delam to jednoduse :lol: v Teplicich dam za 600 kc [tj 20ltr] jedu do Jihlavy,tam druhej den nandam za 150kc [tj5.01ltr] + dalsi den za 700kc [tj.23.41] to je dobrej figl ne???? :lol: :lol: :lol:a jedu do teplic prez tabor a pragl :P :P :P nemyslel sem tim ze nasaju do nadrze najednou to snad chapete ze nejde.
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11037
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Já si to tak nějak myslel, ale přece jen jen tak pro jistotu jsem se optal, soused měl kdysi ve 2106 dvě nádrže.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“