Diferenciál 3,9
Moderátor: Moderátoři
Diferenciál 3,9
Sháním více info o 3,9-zajímá mě:životnost,srovnání s 4,1,jak to funguje s mot.1500(není li to velká zátěž),o kolik klesnou otáčky oproti 4,1 atd.
Dík za všechny příspěvky a rady.
Dík za všechny příspěvky a rady.
- VaSek
- Příspěvky: 227
- Registrován: pát čer 04, 2004 11:53
- Bydliště: Dvůr Králové
- Kontaktovat uživatele:
Pro seriovou 1500 nebo i lehce upravenou to nema smysl. Zivotnost stejna (je spis opacnej problem - kratka zivotnost difu 4.44 na silnym motoru). Prevodovej pomer se zmeni - svete div se - v pomeru 3.9 / 4.1 = 0.951. V tomto pomeru pak klesnou otacky pri stejnem kvaltu.
S pozdravem
VaSek (ex Vaz 2107,ex Fiat Bravo GT, Fiat 124 Spider, Fiat Coupé 2.0 16VT, Subaru Outback 3.0 H6)
VaSek (ex Vaz 2107,ex Fiat Bravo GT, Fiat 124 Spider, Fiat Coupé 2.0 16VT, Subaru Outback 3.0 H6)
Rozvodovka s převodem 3,9:1 jezdí v novějších vozech 2107 s motorem 1500 úplně běžně - je to seriové osazení. Za sebe si myslím, že je to vhodné spíš pro motor 1600 kvůli nízko posazenému maximu krouticího momentu, patnáctka se musí malinko více roztáčet.
Otáčky klesnou klasickým matematickým vzorcem x1=x*3,9/4,1 (to snad spočítat dokážeš).
Jeden čas jsem měl ve svém autě rozvodovku 3,9:1 a oproti původní 4,1:1 jsem nezaznamenal rozdíl.
Otáčky klesnou klasickým matematickým vzorcem x1=x*3,9/4,1 (to snad spočítat dokážeš).
Jeden čas jsem měl ve svém autě rozvodovku 3,9:1 a oproti původní 4,1:1 jsem nezaznamenal rozdíl.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Diferenciál 3,9
O.K,nechám tam tedy 4,1 a basta.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11037
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Já místo 3,9 nahodil 4,1 a rozdíl jsem poznal, auto se mi zdá lehce živější a lépe zpřevodované pro můj jízdní projev. Jinak ta 3,9 byla po 80 tis. chroustadlo a myslím, že nedostatkem oleje či jeho kvality auto netrpělo, usuzuji tak nepřímo z toho co jsem slyšel o před-předchozím majiteli od předchozího majitele.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11037
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Je potřeba si uvědomit, že 3,9:1 je skutečně převod na dlouhé cesty po dálnici. Pro krátké jízdy se nevyplatí, protože úspora paliva není žádná a navíc auto ztratí pružnost v rozjezdech a do kopců.
Vhodný je opravdu pro motory 1700 a 1600, které mají velký krouticí moment v nižším pásmu otáček. Rozhodně tento převod nemůžu doporučit pro vysokootáčkové podčtvercové motory 1200 a 1300.
Vhodný je opravdu pro motory 1700 a 1600, které mají velký krouticí moment v nižším pásmu otáček. Rozhodně tento převod nemůžu doporučit pro vysokootáčkové podčtvercové motory 1200 a 1300.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
Přiznám se, že nevím, zda to opravdu platí, ale píše to literatura.Malda píše:Muzu se zeptat, co je pricinou?
Prý je to proto, že při osazení pomalé rozvodovky k silnému a lehkému vozu dochází k časté rychlé změně zátěže soukolí rozvodu a přetížení. Ale osobně si myslím, že je to blbost.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
Kdyby mně diferák 4.1 nehučel a netekl jako pras.. , tak jsem ho tam nechal. Bylo celkem příjemný točit na čtverku při stejné rychlosti o 500 ot/min míň... Když bylo potřeba, tak trojku jsem roztáhnul až na 120... Jenže v žigulu jezdím většinou sám a nenaloženej. Kdybych vozil plně naložený auto např. rodinku s dětma, tak si rychlejší diferenciál do něj rozhodně nedávám!