Diferenciál 3,9

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
FOMA
Příspěvky: 2183
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Diferenciál 3,9

Příspěvek od FOMA »

Sháním více info o 3,9-zajímá mě:životnost,srovnání s 4,1,jak to funguje s mot.1500(není li to velká zátěž),o kolik klesnou otáčky oproti 4,1 atd.
Dík za všechny příspěvky a rady.
Uživatelský avatar
VaSek
Příspěvky: 227
Registrován: pát čer 04, 2004 11:53
Bydliště: Dvůr Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od VaSek »

Pro seriovou 1500 nebo i lehce upravenou to nema smysl. Zivotnost stejna (je spis opacnej problem - kratka zivotnost difu 4.44 na silnym motoru). Prevodovej pomer se zmeni - svete div se - v pomeru 3.9 / 4.1 = 0.951. V tomto pomeru pak klesnou otacky pri stejnem kvaltu.
S pozdravem
VaSek (ex Vaz 2107,ex Fiat Bravo GT, Fiat 124 Spider, Fiat Coupé 2.0 16VT, Subaru Outback 3.0 H6)
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Rozvodovka s převodem 3,9:1 jezdí v novějších vozech 2107 s motorem 1500 úplně běžně - je to seriové osazení. Za sebe si myslím, že je to vhodné spíš pro motor 1600 kvůli nízko posazenému maximu krouticího momentu, patnáctka se musí malinko více roztáčet.

Otáčky klesnou klasickým matematickým vzorcem x1=x*3,9/4,1 (to snad spočítat dokážeš).

Jeden čas jsem měl ve svém autě rozvodovku 3,9:1 a oproti původní 4,1:1 jsem nezaznamenal rozdíl.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
FOMA
Příspěvky: 2183
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Diferenciál 3,9

Příspěvek od FOMA »

O.K,nechám tam tedy 4,1 a basta.
:)
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11033
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Já místo 3,9 nahodil 4,1 a rozdíl jsem poznal, auto se mi zdá lehce živější a lépe zpřevodované pro můj jízdní projev. Jinak ta 3,9 byla po 80 tis. chroustadlo a myslím, že nedostatkem oleje či jeho kvality auto netrpělo, usuzuji tak nepřímo z toho co jsem slyšel o před-předchozím majiteli od předchozího majitele.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

3,9 sucks :axe:
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Nulašestka
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Příspěvek od Nulašestka »

Myso píše:3,9 sucks
:?:
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

po cesky? 3,9 je na k...t
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11033
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Myso píše:po cesky? 3,9 je na k...t
Prečo? S ním jsem měl zatím nejlepší spotřebu na dálkové cesty.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Je potřeba si uvědomit, že 3,9:1 je skutečně převod na dlouhé cesty po dálnici. Pro krátké jízdy se nevyplatí, protože úspora paliva není žádná a navíc auto ztratí pružnost v rozjezdech a do kopců.
Vhodný je opravdu pro motory 1700 a 1600, které mají velký krouticí moment v nižším pásmu otáček. Rozhodně tento převod nemůžu doporučit pro vysokootáčkové podčtvercové motory 1200 a 1300.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

Marek píše:Rozhodně tento převod nemůžu doporučit pro vysokootáčkové podčtvercové motory 1200 a 1300.
do závodniček silnější difiky, aď to driftuje.. :mrgreen:
Uživatelský avatar
Malda
Příspěvky: 1013
Registrován: čtv srp 18, 2005 13:17

Příspěvek od Malda »

VaSek píše:je spis opacnej problem - kratka zivotnost difu 4.44 na silnym motoru
Muzu se zeptat, co je pricinou? :)
mimochodem, tak pekny auto a je tak zbastleny tou cernou maskou a hroznejma poklicema a ty blinkry, no skoda mluvit. fuj
Calling name Bastl One
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Malda píše:Muzu se zeptat, co je pricinou? :)
Přiznám se, že nevím, zda to opravdu platí, ale píše to literatura.

Prý je to proto, že při osazení pomalé rozvodovky k silnému a lehkému vozu dochází k časté rychlé změně zátěže soukolí rozvodu a přetížení. Ale osobně si myslím, že je to blbost.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

mě se ted uplně rozpalda 4,1, asi během půl roku.. tak ju hodim do kopřiv a dám naspátek 4,3...
Pool

Příspěvek od Pool »

Kdyby mně diferák 4.1 nehučel a netekl jako pras.. , tak jsem ho tam nechal. Bylo celkem příjemný točit na čtverku při stejné rychlosti o 500 ot/min míň... Když bylo potřeba, tak trojku jsem roztáhnul až na 120... Jenže v žigulu jezdím většinou sám a nenaloženej. Kdybych vozil plně naložený auto např. rodinku s dětma, tak si rychlejší diferenciál do něj rozhodně nedávám!
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“