Ozon

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
VaSek
Příspěvky: 227
Registrován: pát čer 04, 2004 11:53
Bydliště: Dvůr Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od VaSek »

Majo píše:bohata zmes = vysoka spotreba + nadmerne opotrebovanie motora/preplach benzinom/
chudobna zmes = vysoka spotreba + nadmerne opotrebovanie motora/prehrievanie/
idealna zmes = najlepsia spotreba + najvacsi vykon

tak neriesit hovadiny, ale poriadne seridit a slusne jazdit :P
Kdyby to bylo takhle jednoduche :)
Spis takhle :
velmi bohata zmes (lambda < 0.8)= vysoka spotreba + nadmerne opotrebovanie motora/preplach benzinom/
bohata smes (lambda 0.8) = maximalni vykon bez ohledu na spotrebu (vsechen kyslik z nasateho vzduchu se potka s palivem a nejake palivo zbyde)
idealna? zmes (lambda 1) = najlepsia spotreba?? + najvacsi vykon?? (spise nejlepsi emise ve spojeni s rizenym katalizatorem)
chuda smes (lambda 1.2)= minimalni merna spotreba bez ohledu na emise (vsechno palivo ve smesi se potka s kyslikem a vyuzije se a nejaky kyslik zustane na ocet)
velmi chudobna zmes (lambda >1.2)= vysoka spotreba + nadmerne opotrebovanie motora/prehrievanie/
S pozdravem
VaSek (ex Vaz 2107,ex Fiat Bravo GT, Fiat 124 Spider, Fiat Coupé 2.0 16VT, Subaru Outback 3.0 H6)
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6586
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

chuda smes (lambda 1.2)= minimalni merna spotreba bez ohledu na emise (vsechno palivo ve smesi se potka s kyslikem a vyuzije se a nejaky kyslik zustane na ocet)
jenze zde nastava ten efekt, ze auto jede jak proti vetru a tedy tomu clovek instiktivne vic slape na krk. tedy spotreba je stejne v tahu a jeste to nevic nejede.

pokud chces minimalni spotrebu, tak urez pul motoru a jezdi na dva valce. nebo jezdi na kole. vykon bude v prdeli, ale spotreba bude zajiste nizka (par piv ;-) ).

Dle meho soudu jde o nalezeni idealu pomeru cena:vykon resp. spotreba:vykon. Idealni bod se nachazi tam, kde je lambda +-1.0, pro nas karburatorove jedince je to tam, kde pri dalsim skrceni klesaji otacky :-).

Od idealniho bodu muzes jit zajiste do obou smeru, ale pak bud budes jezdi zbytecne draho, byt treba o chloupek vykoneji nebo budes jezdi levne, ale s malym vykonem. Nehlede na to, ze motory pocitaji s optimalnim spalovanim a cokoliv jineho jim mene nebo vice nedela dobre.

Pokud se ti spotreba ziglu nelibi, pak ti nezbude nic jineho, nez prejit na motory s modernim rizenim spalovani a na auta s lepsi aerodynamikou. Za 5 litru proste zigul jezdi nebude, i kdyz na 6 litru sem si jednou uz sahl ;-) [/quote]
VAZ 2104 1.3 1989
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

JmJ píše:Za 5 litru proste zigul jezdi nebude
já po dálnici za 5,2.. :mrgreen:
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6586
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Little Red Riding Hood píše:
JmJ píše:Za 5 litru proste zigul jezdi nebude
já po dálnici za 5,2.. :mrgreen:
to bude chyba v desetinne carce ;-)
VAZ 2104 1.3 1989
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

JmJ píše:
Little Red Riding Hood píše:
JmJ píše:Za 5 litru proste zigul jezdi nebude
já po dálnici za 5,2.. :mrgreen:
to bude chyba v desetinne carce ;-)
a nebo by se mi musela scvrknout nádrž..
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6586
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Little Red Riding Hood píše:
JmJ píše:
Little Red Riding Hood píše:já po dálnici za 5,2.. :mrgreen:
to bude chyba v desetinne carce ;-)
a nebo by se mi musela scvrknout nádrž..
o cem ze to hovori teorie relativity? dilatace casu a kontrakce delek? toz cert vi, co se ti stalo s nadrzi :lol:
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

JmJ píše:o cem ze to hovori teorie relativity? dilatace casu a kontrakce delek? toz cert vi, co se ti stalo s nadrzi :lol:
:lol:
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

Jelen píše:
JmJ píše:o cem ze to hovori teorie relativity? dilatace casu a kontrakce delek? toz cert vi, co se ti stalo s nadrzi :lol:
:lol:
:lol: :lol: :lol: :lol:
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
Příspěvky: 1511
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Ondrůch »

JmJ píše: Za 5 litru proste zigul jezdi nebude
Hádal bych se, pokud vím tak OKA je taky žigul :lol: :lol: :lol:
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6586
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Luděk Ondrůch píše:
JmJ píše: Za 5 litru proste zigul jezdi nebude
Hádal bych se, pokud vím tak OKA je taky žigul :lol: :lol: :lol:
sak sem psal, ze si dotycny ma urezat pulku motoru ;-)
VAZ 2104 1.3 1989
BA3
Příspěvky: 165
Registrován: ned srp 29, 2004 09:09
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od BA3 »

Little Red Riding Hood píše:
JmJ píše:Za 5 litru proste zigul jezdi nebude
já po dálnici za 5,2.. :mrgreen:
Me to po dálnici bere 7 až 8 litrů plynu. 8) Cž je o něco mín jak 5,2 benzín. 8)
Vaz 21011 1200\1500\1700\5q
Vaz 2105 1500
Vaz 2101 1200

WWW.volny.cz/ba3
Uživatelský avatar
VaSek
Příspěvky: 227
Registrován: pát čer 04, 2004 11:53
Bydliště: Dvůr Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od VaSek »

JmJ píše:
chuda smes (lambda 1.2)= minimalni merna spotreba bez ohledu na emise (vsechno palivo ve smesi se potka s kyslikem a vyuzije se a nejaky kyslik zustane na ocet)
jenze zde nastava ten efekt, ze auto jede jak proti vetru a tedy tomu clovek instiktivne vic slape na krk. tedy spotreba je stejne v tahu a jeste to nevic nejede.

pokud chces minimalni spotrebu, tak urez pul motoru a jezdi na dva valce. nebo jezdi na kole. vykon bude v prdeli, ale spotreba bude zajiste nizka (par piv ;-) ).

Dle meho soudu jde o nalezeni idealu pomeru cena:vykon resp. spotreba:vykon. Idealni bod se nachazi tam, kde je lambda +-1.0, pro nas karburatorove jedince je to tam, kde pri dalsim skrceni klesaji otacky :-).

Od idealniho bodu muzes jit zajiste do obou smeru, ale pak bud budes jezdi zbytecne draho, byt treba o chloupek vykoneji nebo budes jezdi levne, ale s malym vykonem. Nehlede na to, ze motory pocitaji s optimalnim spalovanim a cokoliv jineho jim mene nebo vice nedela dobre.

Pokud se ti spotreba ziglu nelibi, pak ti nezbude nic jineho, nez prejit na motory s modernim rizenim spalovani a na auta s lepsi aerodynamikou. Za 5 litru proste zigul jezdi nebude, i kdyz na 6 litru sem si jednou uz sahl ;-)
[/quote]

Pletes se idealni pomer lambda = 1.0 je pouze z hlediska emisi. Protoze to je rezim, ve kterem katalizator dokaze nejvice snizit emise. Pokud nepotrebuji plny vykon, muze se smes ochudit a dosahnu tim vetsi ucinnosti (dnes motory FSI). Stejne tak muzu dostat nejakvy vykon navic oproti stechiometricke smesi, kdyz smes obohatim na lambda 0.8.
O tom zda a jak je to dosazitelne na Lade s ozonem nebo s weberem jsem se nebavil. Teoreticky by melo byt mozna mit smes pri otevreni prvni komory mirne chudsi (neni potreba vykonu, ale nizke spotreby) a pri otevreni druhe smes vice obohatit (tady uz vykon chceme). Neco mi vsak rika ze je s tim uz mozna pocitano (cili ze to tak karburator cini ??) to nevim.
S pozdravem
VaSek (ex Vaz 2107,ex Fiat Bravo GT, Fiat 124 Spider, Fiat Coupé 2.0 16VT, Subaru Outback 3.0 H6)
Wejra
Příspěvky: 119
Registrován: pon bře 05, 2007 10:22
Bydliště: Kostelec nad orlicí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wejra »

takže je tu někdo kdo má přetryskovaný karburátor? pokud ano u 2107 jak..díky
Wejra
Příspěvky: 119
Registrován: pon bře 05, 2007 10:22
Bydliště: Kostelec nad orlicí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wejra »

chlapi nejste tu někdo poblíž liberce kdo by měl menší trysku místo 150ky? v servisu na mě koukali trochu podivně:)
Wejra
Příspěvky: 119
Registrován: pon bře 05, 2007 10:22
Bydliště: Kostelec nad orlicí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wejra »

tak změna trysky nechám a zaslepím akcelerační pumpičku protože to tam teče po litrech,šílenství koukal jsem na karbec z vrchu a lítá to tam při sebecitlivějším sešlápnutí,musím vykoumat nějaký zlapešovák jak ji zaselpit
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“