Jaké prostředky na dutiny a podvozek lze kombinovat?
Moderátor: Moderátoři
Jaké prostředky na dutiny a podvozek lze kombinovat?
Zdravím,
mám velké dilema jak ošetřit podvozek, jelikož jsem zatím nenašel co s čím lze kombinovat.
Na svém autě mám podvozek ošetřený nejspíše tlumexem nebo nějakým gumoasfaltem. Jelikož v dnešní době jsou už mnohem lepší přípravky na ošetření podvozku, pátral jsem co by bylo vhodné.
Hodně dobré jsou přípravky od firmy DINITROL, jak na podvozek, tak i dutiny. Více servisů a lakoven s nimi má velmi dobré zkušenosti. Jsou to přípravky na bázi určitého plastu, takže zůstávají mnohem déle pružné, odolné a jsou i přelakovatelné. Ale mají i přípravky na bázi bitumenu.
Ale je tu otázka aplikace na staré auta, kde je podvozek ošetřen něčím na asfaltové bázi Které nejsou přelakovatelné.
Takže co s tím? Staré Lady už jsou ve fázi, kdy se stávají veterány a dobrá ochrana je na místě.
Máte někdo zkušenosti s aplikací těchto moderních přípravků na starší gumoasfaltové nátěry?
Je třeba podvozek opět ošetřit něčím jako Tlumex, případně firmy Body, jelikož nic jiného použít nelze? Nebo pokud chci použít přípravky např. DINITROL, tak musím celý podvozek zbavit veškerých starých nátěrů, ošetřit kvalitním základem a pak ošetřit moderními přípravky?
Věřím, že tohle téma bude zajímavé pro více lidí.
mám velké dilema jak ošetřit podvozek, jelikož jsem zatím nenašel co s čím lze kombinovat.
Na svém autě mám podvozek ošetřený nejspíše tlumexem nebo nějakým gumoasfaltem. Jelikož v dnešní době jsou už mnohem lepší přípravky na ošetření podvozku, pátral jsem co by bylo vhodné.
Hodně dobré jsou přípravky od firmy DINITROL, jak na podvozek, tak i dutiny. Více servisů a lakoven s nimi má velmi dobré zkušenosti. Jsou to přípravky na bázi určitého plastu, takže zůstávají mnohem déle pružné, odolné a jsou i přelakovatelné. Ale mají i přípravky na bázi bitumenu.
Ale je tu otázka aplikace na staré auta, kde je podvozek ošetřen něčím na asfaltové bázi Které nejsou přelakovatelné.
Takže co s tím? Staré Lady už jsou ve fázi, kdy se stávají veterány a dobrá ochrana je na místě.
Máte někdo zkušenosti s aplikací těchto moderních přípravků na starší gumoasfaltové nátěry?
Je třeba podvozek opět ošetřit něčím jako Tlumex, případně firmy Body, jelikož nic jiného použít nelze? Nebo pokud chci použít přípravky např. DINITROL, tak musím celý podvozek zbavit veškerých starých nátěrů, ošetřit kvalitním základem a pak ošetřit moderními přípravky?
Věřím, že tohle téma bude zajímavé pro více lidí.
Lada 1500 SL (VAZ 21061), rv.1980 - Walda
Re: Jaké prostředky na dutiny a podvozek lze kombinovat?
Tlumex se ze podvozku dostane dolu mimořádně špatně. Asfalt je hrob pro auto, propustí vodu dovnitř, která pak nevyschne a v tom místě začíná nekompromisně koroze - viz i vnitřní asfaltové tlumení v kabině přímo na plechu. (Zevnitř mi vyhnil celý Fiat 126p, který jsem stále dokola likvidoval asfaltovým nátěrem ještě na spodku. U řidiče a spolujezdce mi prokorodovala podlaha přesně v místech, kde byl na podlaze nalepený asfaltový čtverec. Záchrana je pak jen hodně laminovat, případně vyvařovat - bylo to hlavně v plochách, laminoval jsem).
Důkladně poklepat, případně podezřelá místa propíchat šroubovákem. Asfalt musí dolu aspoň tam, kde je malér.
Tlumex na spodek byl zoufalý omyl, protože asfalt je levné řešení, bohužel i velmi mizerné.......
Na spodku, kde to rezatí, tak oškrábat, základovku, nebo ještě lépe suříkovou barvu a pak syntetickou barvu. Na synťák bych dal určitě Body 950. Možná by se dala i vrchní vynechat a dát rovnou Body 950 (nezkoušel jsem). Na celým spodku mám 4, možná 5 sprejů Body 950 (nepočítám blatníky), v nich mám plastový vložky, tak o něco víc. Nenosný díry nejlépe vylaminovat - vcelku rychlé relativně levné (i když dnes už ne tak moc levné), extrémně dlouhodobé. Nosné díly - často se zjistí nějaká menší či větší pohroma při opravě spodku. Ale jsou tady i spodky nastříkaný jen suříkem a pochvalují si to. To vyzkoušel a radil JMJ a viděl jsem fotky a šel taky do suříku (zatím jen dolní přední ramena).
Pod Tlumexem byl ještě na úplně novým autě v servisu proveden nástřik Lobakon, takže Tlumex má v mém případě o něco ztíženou podporu koroze. Ale i tak jde v místě oprav dolu a znovu ho nedoplňuju. Kdysi mě popadla myšlenka natřít očištěný a ošetřený spodek laminovací pryskyřicí bez tkaniny (jako na definitivní uzavření proti korozi). To jsem nerealizoval.
Tady jsem psal popis co na dutiny: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... ej#p391903
Tady není Tlumex na spodky omyl, ale nosná látka pro petrolej (Na spodek by to bylo s petrolejem možná taky fajn, ale z mnoha důvodů by to nešlo zrealizovat).
A zeptej se mě za dalších 20 let, jak vypadají dutiny a koroze.
Důkladně poklepat, případně podezřelá místa propíchat šroubovákem. Asfalt musí dolu aspoň tam, kde je malér.
Tlumex na spodek byl zoufalý omyl, protože asfalt je levné řešení, bohužel i velmi mizerné.......
Na spodku, kde to rezatí, tak oškrábat, základovku, nebo ještě lépe suříkovou barvu a pak syntetickou barvu. Na synťák bych dal určitě Body 950. Možná by se dala i vrchní vynechat a dát rovnou Body 950 (nezkoušel jsem). Na celým spodku mám 4, možná 5 sprejů Body 950 (nepočítám blatníky), v nich mám plastový vložky, tak o něco víc. Nenosný díry nejlépe vylaminovat - vcelku rychlé relativně levné (i když dnes už ne tak moc levné), extrémně dlouhodobé. Nosné díly - často se zjistí nějaká menší či větší pohroma při opravě spodku. Ale jsou tady i spodky nastříkaný jen suříkem a pochvalují si to. To vyzkoušel a radil JMJ a viděl jsem fotky a šel taky do suříku (zatím jen dolní přední ramena).
Pod Tlumexem byl ještě na úplně novým autě v servisu proveden nástřik Lobakon, takže Tlumex má v mém případě o něco ztíženou podporu koroze. Ale i tak jde v místě oprav dolu a znovu ho nedoplňuju. Kdysi mě popadla myšlenka natřít očištěný a ošetřený spodek laminovací pryskyřicí bez tkaniny (jako na definitivní uzavření proti korozi). To jsem nerealizoval.
Tady jsem psal popis co na dutiny: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... ej#p391903
Tady není Tlumex na spodky omyl, ale nosná látka pro petrolej (Na spodek by to bylo s petrolejem možná taky fajn, ale z mnoha důvodů by to nešlo zrealizovat).
A zeptej se mě za dalších 20 let, jak vypadají dutiny a koroze.
Re: Jaké prostředky na dutiny a podvozek lze kombinovat?
Chceš mať podvozok moderne ošetrený???? Fakt super parádny kvalitný nádherný spodok??? Tak to určite nepatli kadejakými syntetikami, suříkmi a podobnými debilinami, ktoré sú 20 rokov za opicami. Chce to iné postupy a kvalitné moderné materiály. Napr. uvedená značka Dinitrol patrí medzi kvalitu, aspoň teda lepidlo od nich sme vyskúšali. A samozrejme to nieje ono patlať na vrstvu starého asfaltu. Kľudne by sme ti to spravili, ak by si to chcel mať ozaj Top. Stačí len doviezť auto a povedať svoje predstavy a bude to. Kľudne najprv vyhotovíme vzorku, ako by to malo vyzerať.
A ten starý asfalt ide tiež krásne dole z podvozku. Len na to treba mať potrebné vybavenie a zručnosti.
A ten starý asfalt ide tiež krásne dole z podvozku. Len na to treba mať potrebné vybavenie a zručnosti.
Re: Jaké prostředky na dutiny a podvozek lze kombinovat?
Vzorek není problém, důležité je jak ten moderní materiál bude vypadat za nějaký rok v solným roztoku po zimě.... lepší než klasické postupy s barvami a na to Body 950 ? Může si to běžný smrtelník dovolit ?
Re: Jaké prostředky na dutiny a podvozek lze kombinovat?
Bude vyzerať tak isto. Len bude mierne zašpinený. Body 950 je najväčší a najlacnejší šuvix. A tie nepodarené a zastarané farby nevydržia ani na plote 2 roky pekné. Takže tak. Zadarmo to určite nebude, lebo v cene by bolo odstrojenie, očistenie od starých asfaltov, otryskanie, prípadné vyvarenie, kvalitný základ, tmelenie, znova základ na tmelené miesta, prelakovateľná ochrana podvozku a nakoniec prelakovanie autolakom do farby karosérie. Prípadné nalakovanie/ povrchová úprava držiakov nachádzajúcich sa na podvozku do origo odtieňa/ povrch. úpravy....
Proste kto si čo povie... Ale materiály používame len nami odskúšané a patriace medzi špičku na trhu.
Proste kto si čo povie... Ale materiály používame len nami odskúšané a patriace medzi špičku na trhu.
Re: Jaké prostředky na dutiny a podvozek lze kombinovat?
Je dobré o tom vědět. Ale už z popisu je mi jasné, že půjde o celkem nákladnou proceduru, když se odstrojuje. I tak by mě zajímal vzorek, který bude ponořen půl roku v roztoku kuchyňské soli, než nový vzorek renovace bez ponoření. Na podvozku jsou místa, která přes zimu třeba 2 měsíce v kuse, někdy i déle vůbec neoschnou. Případně cyklicky přes den oschnou a v podvečer se znovu orosí a zvlhnou. A pak mi běhá mráz po zádech, když by se pískovalo na autě. Ten prach bude absolutně všude, počínaje ložiskama, konče kterýmkoliv dílem na motoru. Písku nezabrání ani zalepení exponovaných míst. Pískování je hrob pro všechna pohyblivá ústrojí (není to jako prach za provozu, je to výrazně horší).
Re: Jaké prostředky na dutiny a podvozek lze kombinovat?
Vzorky a ich testy máme v pláne. A samozrejme, že pri očiste podvozku idú nápravy dole, kardan dole, prevodovka dole. A motor by išiel buď von, alebo by ostal v karosérii zavesený na špeciálnom držiaku. Samozrejme všetko vyzakrývané, olepené, aby sa ani zrnko abrazíva nedostalo tam, kde byť nemá!!!! Pri lakovaní náprav sa počíta s tým, že budú komplet rozobraté a po povrch. úprave na ne pojde všetko nové.
Samozrejme, že takáto práca je určená zákazníkovi, ktorý má konkrétny voz ako zberateľský kúsok a tak k nemu aj pristupuje. Určite to nevyhovie niekomu, kto má starý vrak a hneď argumentuje, že prečo by mal dať 15 tisíc za opravu, keď jeho auto má tretinovú hodnotu( obrazne povedané).
Presnú cenu neviem nikdy povedať bez bližšej obhliadky. Ale za kvalitu si človek priplatí a výsledok stojí za to. Však keď sa dostaneme s našim týmom k realizácii vzorkov, možem ukázať, kľudne to namočím na mesiac do slanej vody, alebo pošlem po niekom priamo trebárs na niektorý zraz a kľudne môžete na tom skúšať akékoľvek deštruktívne skúšky. Nech je to objektívne.
P.S: máte vy konkrétne skúsenosti s pieskovaním??? My napríklad nepoužívame kremičitý piesok, ale trocha iné a lepšie abrazívum. A tam nikdy nebol problém, že by sa dostalo tam, kde sme nechceli. Keď sme to samozrejme správne zabezpečili. . Ono totižto nestačí len vlastniť zariadenie. Dôležitejšie je to vedieť správne robiť.
Samozrejme, že takáto práca je určená zákazníkovi, ktorý má konkrétny voz ako zberateľský kúsok a tak k nemu aj pristupuje. Určite to nevyhovie niekomu, kto má starý vrak a hneď argumentuje, že prečo by mal dať 15 tisíc za opravu, keď jeho auto má tretinovú hodnotu( obrazne povedané).
Presnú cenu neviem nikdy povedať bez bližšej obhliadky. Ale za kvalitu si človek priplatí a výsledok stojí za to. Však keď sa dostaneme s našim týmom k realizácii vzorkov, možem ukázať, kľudne to namočím na mesiac do slanej vody, alebo pošlem po niekom priamo trebárs na niektorý zraz a kľudne môžete na tom skúšať akékoľvek deštruktívne skúšky. Nech je to objektívne.
P.S: máte vy konkrétne skúsenosti s pieskovaním??? My napríklad nepoužívame kremičitý piesok, ale trocha iné a lepšie abrazívum. A tam nikdy nebol problém, že by sa dostalo tam, kde sme nechceli. Keď sme to samozrejme správne zabezpečili. . Ono totižto nestačí len vlastniť zariadenie. Dôležitejšie je to vedieť správne robiť.
Re: Jaké prostředky na dutiny a podvozek lze kombinovat?
Nemám zkušennost se zařízením. Nechal jsem pískovat a šopovat zinkem disky. Je to perfektní i po mnoha letech. Samozřejmě zrníčka písku v místech spoje disku která nešla vyndat jsou mnou zcela nefrofesionálně zalita barvou.....
Disky bych dal zcela jistě znovu šopovat, pokud by bylo třeba.
Výfuk už šopovat hliníkem nedám (měl jsem 2x). Nedrží na něm žádná stříbřenka, do roka se odlupuje a šopování stejně koroduje. S ohledem na stejnou životnost šopování + 1x stříbřenka a každý rok opravy stříbřenkou již používám jen nátěr Corsil http://www.biopol.cz/component/search/? ... Itemid=177 , který vydrží i teplotu katalyzátoru. Životnost výfuku po natření Corsilem je stejná jako u šopování hliníkem a natřením stříbřenkou.
Corsil stojí nesrovnatelně méně, než pískování, šopování a nátěr + jeho každoroční oprava.
Nebudu dávat plané naděje, do spodku ve Vaší úpravě z důvodů finanční náročnosti a pracnosti nepůjdu. I tak mě zajímá výsledek, kdybych přeci jen měl veterána, který by si to zasloužil.
Disky bych dal zcela jistě znovu šopovat, pokud by bylo třeba.
Výfuk už šopovat hliníkem nedám (měl jsem 2x). Nedrží na něm žádná stříbřenka, do roka se odlupuje a šopování stejně koroduje. S ohledem na stejnou životnost šopování + 1x stříbřenka a každý rok opravy stříbřenkou již používám jen nátěr Corsil http://www.biopol.cz/component/search/? ... Itemid=177 , který vydrží i teplotu katalyzátoru. Životnost výfuku po natření Corsilem je stejná jako u šopování hliníkem a natřením stříbřenkou.
Corsil stojí nesrovnatelně méně, než pískování, šopování a nátěr + jeho každoroční oprava.
Nebudu dávat plané naděje, do spodku ve Vaší úpravě z důvodů finanční náročnosti a pracnosti nepůjdu. I tak mě zajímá výsledek, kdybych přeci jen měl veterána, který by si to zasloužil.
Re: Jaké prostředky na dutiny a podvozek lze kombinovat?
Šopování = pohliníkování ... pohliníkování nástřikem, čili pouze po venkovní ploše. Do výfuku se nedostane. Výfuk však rezne zevnitř. Na celoroční ježdění je šopování k ničemu. Pro veteránské účely, čili ježdění přes léto, čili menší vzdušná vlhkost, čili mnohem méně vodní páry ve výfuku = prodloužení životnosti.
Co se týká toho, zda se hliník z výfuku loupe, či nikoli ... záleží pouze na tom, jak to dotyčný udělá. V první řadě musí být výfuk perfektně opískovaný/obrokovaný, nesmí být mastný, apod. Pokud se vše udělá tak jak má, hliník drží jako čert.
K nástřiku podvozku dodám jen to, že používání Tlumexu či jakýchkoliv (i moderních) sprejů, je k ničemu. Použití spreje je snad ještě horší, než Tlumex.
Na podvozek jsme zkoušeli několikero výrobců, od tlumexu (kdysi pradávno...), přes levné prostředky, přelakovatelné, nepřelakovatelné, až po drahé. Body rozhodně není TOP, jak si většina lidí myslí. Jako nejlepší se nám osvědčilo 3M 8861 Body Schutz. Dělá pěknou vrstvu, hezky se s ním pracuje, pěkně se stéká .... Dinitrol konkrétně jsem na spodek nezkoušel, ale po tom všem, co mi prošlo rukama, 3M 8861 rozhodně měnit nebudeme. 1kg lze sehnat za 126kč ...
K přípravě podvozku pod nástřik, bych rozhodně nepoužíval nic jiného, než barvy dvousložkové. My používáme epoxidovou barvu, která je mimo jiné určena i na nástřiky plošin v moři - čili odolává i solným roztokům.
Nástřik podvozku a dutin u nás vyjde na cca 2700kč (podle akce, materiálu, apod.), načež u Žigulíku víme moc dobře, kam sáhnout (kdo vrtá na nástřik dutin díry, je prase ... děr tam na to je z výroby až až..)
Za mne asi tak.
Co se týká toho, zda se hliník z výfuku loupe, či nikoli ... záleží pouze na tom, jak to dotyčný udělá. V první řadě musí být výfuk perfektně opískovaný/obrokovaný, nesmí být mastný, apod. Pokud se vše udělá tak jak má, hliník drží jako čert.
K nástřiku podvozku dodám jen to, že používání Tlumexu či jakýchkoliv (i moderních) sprejů, je k ničemu. Použití spreje je snad ještě horší, než Tlumex.
Na podvozek jsme zkoušeli několikero výrobců, od tlumexu (kdysi pradávno...), přes levné prostředky, přelakovatelné, nepřelakovatelné, až po drahé. Body rozhodně není TOP, jak si většina lidí myslí. Jako nejlepší se nám osvědčilo 3M 8861 Body Schutz. Dělá pěknou vrstvu, hezky se s ním pracuje, pěkně se stéká .... Dinitrol konkrétně jsem na spodek nezkoušel, ale po tom všem, co mi prošlo rukama, 3M 8861 rozhodně měnit nebudeme. 1kg lze sehnat za 126kč ...
K přípravě podvozku pod nástřik, bych rozhodně nepoužíval nic jiného, než barvy dvousložkové. My používáme epoxidovou barvu, která je mimo jiné určena i na nástřiky plošin v moři - čili odolává i solným roztokům.
Nástřik podvozku a dutin u nás vyjde na cca 2700kč (podle akce, materiálu, apod.), načež u Žigulíku víme moc dobře, kam sáhnout (kdo vrtá na nástřik dutin díry, je prase ... děr tam na to je z výroby až až..)
Za mne asi tak.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Jaké prostředky na dutiny a podvozek lze kombinovat?
Vašátore, neloupe se šopování, ale stříbřenka, tedy silikonová barva pro vysokou teplotu, případně teplotou krupičkovatí a odlupuje se. Stane se to už i přes léto a nikoliv přes zimu. Šopování drží, ale podkoroduje v nejvíce exponovaných místech. Šopování výfuku je přesně tak jak píšeš - zbytečný náklad do běžného provozu. Jinak je to velmi dobrá technologie, ale ne tam kde dochází k vysokým změnám teplot (právě výfuk).
Co je 3M 8861 ? Značku znám, ale je to na bázi asfaltu, kaučuk, polymer ? (V popiskách to není a na 3M stránkách jejich vyhledávání 8861 nenašlo nic)
Cena je velmi příznivá. Vím co je za práci na spodku. Plochu spodku mám ošetřenou už od nového auta Lobakonem. Nešťastná volba byl tlumex přes to. Tak spíš jen provádím místní opravy a není jich moc a nejsou potřeba každý rok. Jakou epoxidovou barvu používáš ? Barvy-Laky, nebo zahraniční ?
Souhlasím, že otvory by se neměly dovrtávat. Ovšem 21043 neměla všechny otvory na dutiny jako 2101. Spodek a dutiny dělal po letech stejný servis a dodělával právě ty chybějící otvory. Víčka se už od pradávna používaly 8mm a myslím, že jsem je chodíval kupovat do škodovácké prodejny (ty poztrácená, nebo zničená od šroubováku při dalším nástřiku dutin doma).
Co je 3M 8861 ? Značku znám, ale je to na bázi asfaltu, kaučuk, polymer ? (V popiskách to není a na 3M stránkách jejich vyhledávání 8861 nenašlo nic)
Cena je velmi příznivá. Vím co je za práci na spodku. Plochu spodku mám ošetřenou už od nového auta Lobakonem. Nešťastná volba byl tlumex přes to. Tak spíš jen provádím místní opravy a není jich moc a nejsou potřeba každý rok. Jakou epoxidovou barvu používáš ? Barvy-Laky, nebo zahraniční ?
Souhlasím, že otvory by se neměly dovrtávat. Ovšem 21043 neměla všechny otvory na dutiny jako 2101. Spodek a dutiny dělal po letech stejný servis a dodělával právě ty chybějící otvory. Víčka se už od pradávna používaly 8mm a myslím, že jsem je chodíval kupovat do škodovácké prodejny (ty poztrácená, nebo zničená od šroubováku při dalším nástřiku dutin doma).
Re: Jaké prostředky na dutiny a podvozek lze kombinovat?
Zajímalo by mne, které otvory pro nástřik dutin ti tam chybí. Běžně se totiž setkávám s tím, že lidi absolutně nepřemýšlí ... tzn. vyvrtaná díra ve sloupku, přímo nad spínačem světýlka otevřených dveří (proč proboha!). Vyvrtané díry v prahách, v horní části pod dveřmi ... proč, kdy jsou otvory pod hliníkovou lištou? Vyvrtané díry v rámu dveří, nad červeným varovným světlem ... atd.
3M je firma, 8861 je název (typ) výrobku. Teď si nejsem jist, ale mám pocit, že se jedná o kaučuk - nepřelakovatelný. Kouknu se na plechovku
Tobě praská šopovaný hliník? Tak s tím jsem se zatím ještě nesetkal. Bylo mi divné, že chceš hliník ještě natírat stříbřenkou. Abych upřesnil to, co nechávám dělat na výfuku já ... jedná se o klasické šopování, ale nejedná se o klasický hliník - dle firmy kde to nechávám dělat je to směs zinku a hliníku. Se samotným hliníkem jsou prý problémy. Ovšem toto mi bylo pouze tvrzeno, důkazy pro to žádné nemám. Já si do té doby myslel, že je to prostě stříkaný hliník
3M je firma, 8861 je název (typ) výrobku. Teď si nejsem jist, ale mám pocit, že se jedná o kaučuk - nepřelakovatelný. Kouknu se na plechovku
Tobě praská šopovaný hliník? Tak s tím jsem se zatím ještě nesetkal. Bylo mi divné, že chceš hliník ještě natírat stříbřenkou. Abych upřesnil to, co nechávám dělat na výfuku já ... jedná se o klasické šopování, ale nejedná se o klasický hliník - dle firmy kde to nechávám dělat je to směs zinku a hliníku. Se samotným hliníkem jsou prý problémy. Ovšem toto mi bylo pouze tvrzeno, důkazy pro to žádné nemám. Já si do té doby myslel, že je to prostě stříkaný hliník
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Jaké prostředky na dutiny a podvozek lze kombinovat?
Díry nevím z hlavy všechny, ale vrtali je ještě do sloupku ve spodní úrovni okna (možná zbytečně), prahy samozřejmě (kdo by sundaval lištu s rukama od asfaltu a petroleje, případně znečistil lištu a koberec, že ? To by zákazník u nového auta taky mohl chtít nový koberec, protože z chlupatýho koberce už asfalt nezmizí) a pak v rámu jak je ten plech co do něj zapadá zámeček dveří. Jedna je tuším i v kufru nad nádrží (2104). Pak v motorovém prostoru v blatníkách na každé straně asi po jedné díře. Cena v roce 1996 byla oproti tomu za co stříkáš spodky a děláš dutiny svým způsobem tenkrát vysoká, 2450 Kč. Byla to vcelku běžná cena. Měl jsem na výběr ze dvou firem v okolí a ta tradiční už nabízela Lobakon. Znělo to vědecky a vypadalo dobře.
Málokterý servis se stříkáním dutin zabýval už tenkrát. Dneska je jich teprve jako šafránu. Proto si myslím, že cena za kterou děláš je v dnešní době supr.
Myslím, že i dveře vrtali. 21043 neměla díry, 2101 ano. Já si u dveří sundavám čalounění, abych viděl co dělám a nezaneřádil ten plastík, co pak všechno utře na sklo při stahování okna.
Víčka jsem dokupoval a dokonce jsem sehnal stejný. Proto nevím co je všechno dodělané. Leda že bych se důkladně podíval, co není v absolutní souměrnosti na obou stranách (o to snad už nejde, díry tam jsou 19 let).
Šopovaný hliník nepraská, ale v zápětí viditelně koroduje. Proto jsem ho později ještě natřel. Druhý výfuk jsem natřel hned od začátku. Pukličky na stříbřence se objevili po několika týdnech, přes léto! První šlupky se odloupávaly ještě před první zimou. Vyzkoušel jsem 2 značky stříbřenek a žádná z nich nebyla lepší. Barvou - stříbřenkou to nebylo. Vlastně bylo, absolutně se na výfuk nehodí, neodolává teplotě. I tak jsem výfuk udržel skoro 6 let. Ještě předtím bez jakékoliv ochrany vydržel taky jen 3 roky. Ale 6 let dokáže i barva Corsil s výrazně nižší cenou, než šopování hliníkem. Srovnávám tyhle 2 technologie a jen a jen na výfuku.
Málokterý servis se stříkáním dutin zabýval už tenkrát. Dneska je jich teprve jako šafránu. Proto si myslím, že cena za kterou děláš je v dnešní době supr.
Myslím, že i dveře vrtali. 21043 neměla díry, 2101 ano. Já si u dveří sundavám čalounění, abych viděl co dělám a nezaneřádil ten plastík, co pak všechno utře na sklo při stahování okna.
Víčka jsem dokupoval a dokonce jsem sehnal stejný. Proto nevím co je všechno dodělané. Leda že bych se důkladně podíval, co není v absolutní souměrnosti na obou stranách (o to snad už nejde, díry tam jsou 19 let).
Šopovaný hliník nepraská, ale v zápětí viditelně koroduje. Proto jsem ho později ještě natřel. Druhý výfuk jsem natřel hned od začátku. Pukličky na stříbřence se objevili po několika týdnech, přes léto! První šlupky se odloupávaly ještě před první zimou. Vyzkoušel jsem 2 značky stříbřenek a žádná z nich nebyla lepší. Barvou - stříbřenkou to nebylo. Vlastně bylo, absolutně se na výfuk nehodí, neodolává teplotě. I tak jsem výfuk udržel skoro 6 let. Ještě předtím bez jakékoliv ochrany vydržel taky jen 3 roky. Ale 6 let dokáže i barva Corsil s výrazně nižší cenou, než šopování hliníkem. Srovnávám tyhle 2 technologie a jen a jen na výfuku.
Re: Jaké prostředky na dutiny a podvozek lze kombinovat?
Vašíku, vy ale asi nerobíte spodok tým štýlom, že úplne všetko a všade, tzn aj pod nápravami dole na holý kov, potom epoxid, prelakovateľný ochr. Nástrek a potom ešte autolak do farby auta za necelé 3 tisícky...???? Veď to nestačí ani na materiál...
Re: Jaké prostředky na dutiny a podvozek lze kombinovat?
Když dělám nástřik dutin a podvozku, prvně vše s čistýma rukama odšroubuju, pak v rukavicích nastříkám a pak opět s čistýma rukama zašroubuju zpět. I kdyby byl člověk líný a nechtělo se mu v "B" sloupku odšroubovávat dveřní spínač, lze velice jednoduše vyloupnout vnitřní osvětlení, strčit trysku a hurá...
V naší ceně je samozřejmě pouze nástřik podvozku - na již "čistý", omytý a ošetřený povrch. Jedná se tudíž pouze o preventivní ochranný nástřik. Zachovalá auta škrábání vrstev na podvozku nepotřebují, stačí horká wapka, která nedržící nánosy sundá. U většiny zachovalých aut tovární nástřik základem zůstane, není třeba jej tedy obnovovat. U veterána s orezlým podvozkem je to něco jiného.
V naší ceně je samozřejmě pouze nástřik podvozku - na již "čistý", omytý a ošetřený povrch. Jedná se tudíž pouze o preventivní ochranný nástřik. Zachovalá auta škrábání vrstev na podvozku nepotřebují, stačí horká wapka, která nedržící nánosy sundá. U většiny zachovalých aut tovární nástřik základem zůstane, není třeba jej tedy obnovovat. U veterána s orezlým podvozkem je to něco jiného.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Jaké prostředky na dutiny a podvozek lze kombinovat?
Vašátore, máš pravdu, jde to. Máš v tom víc praxe. Cenu za kterou stříkáš jsem hodnotil kladně. Tenkrát to bylo taky vlastně na novým autě bez odstraňování předchozích nátěrů - nebyl tam. Jen mytí, sušení lampama a nástřik spodku s dutinama.
Ne vždy a ne všude trefíš v servisu na profíka. V roce 1996 byl člověk rád, že dutiny ještě někdo nastříkával a byl to stejný podnik jako 15 let předtím jako u předchozího auta. Je potřeba nezapomínat, že začínal internet a k dispozici byly ještě tlusté zlaté stránky a jen podniky, které ještě nezanikly. Léta předtím byl člověk rád ještě víc, když se na něj po několika týdnech čekání dostala řada.
Byl to odjakživa vcelku normální servis se zaměřením na spodky a dutiny. Jinak prováděli drobné opravy jako výměny olejů a podobně. Podnik patřil pod nějaké družstvo. Značkový servis Lady třeba nikdy dutiny a ni spodky nestříkal, přestože vím o dvou Lada servisech, kde tenkrát měli i vlastní autolakovnu. V jedné z nich tátovi zprasili nový lak na 10 letém autě, jak jsem tady už někde psal.
Druhé a další ošetření dutin jsme si dělali sami. Po prvním zasunutí hadičky do dutin se hadička zvenku pořádně zaneřádí nástřikem. Nevím jakou máš trysku, ale u ruské vibrační stříkací pistole byla hadička a tryska s jednou dírou pod úhlem 45 stupňů. Bylo potřeba dutiny pořádně prolít a přitom kroutit hadičkou vytrvale a rychle na obě strany. V prvním autě jedna tryska zůstala uvnitř dutin auta. Vibračka byla výrazně lepší, než pozdější už nepoužitelná vzduchová pistole na dutiny. Další trysku jsem vyráběl podobně, ale se třemi otvory pod 45 stupni. S hadičkou se kroutilo taky, práce byla výrazně pohodlnější. Zhruba 2-3 litry lektvaru se filtrovalo přes punčochu a zachycené do igelitu přešlo přístrojem asi 3-4x. Prostě poctivá domácí práce. Vy výsledku zbyl třeba jen půllitřík, který se schoval na příště. Kožený rukavice se po pátém zasunutí hadičky do dutin důkladně lepili k hadičce a nešlo provádět točení. Nezbylo, než vzít hadičku do holé ruky a občas asfalt umýt ředidlem, aby se dalo dál pracovat. Otírání hadičky do hadru bylo samozřejmé. I tak bylo potřeba po dutinách místa vsunu hadiček vcelku důkladně očistit od nástřiku. I tak se sem tam může dostat nástřik kam nechceš. Dveřní spínače bylo někdy nutné proprat po dokončení práce v ředidle, protože asfalt ještě trochu stekl. Zhruba za 2 měsíce bylo třeba spínače ještě jednou pročistit. Celé dutiny jsme ve dvou lidech dělali zhruba necelé 2 hodiny. Veškeré čištění nářadí a obsluhy trvalo možná ještě o něco déle, zhruba další 2 hodiny. Když dosloužila ruská pistole nastal problém. Vzduchová no-name pistole co byla na trhu (dneska je to snad Proma) byla na 2 věci. Hadička asi 12 mm průměr a půl metru délky, prostě k nepoužití. Slabší metrová hadička se ucpávala a ani tlak 8 Atm. nestačil na normální práci. Drahou profi pistoli za 5 tisíc jsem na 2 auta ošetření 1x za 5 let nechtěl kupovat, to je tak před 8-10 lety. Navíc ta vzduchová profi pistole měla stejnou hadičku průměru 12 mm a půl metru jako Proma. Frajer v prodejně nedokázal pochopit, proč se to na dutiny s otvory 8mm nehodí a že hadička je i tak krátká. Nakonec jsem vymyslel se stávající 3 děrovou tryskou napojit injekční stříkačku kolem 50ml (velká stříkačka 250ml se nehodí, ta má gumové těsnění, které se za chvilku přilepí, zkoušel jsem to). Sice jak pako pořád sundaváš stříkačku a stále znova plníš, ale nestačí se přilepit nástřikem. Ty 4 litry po 50 ml se opravdu na jednom autě dá bez problému. Nepotřebuješ tolik nástřiku, protože v cílové fázi dokážeš pracovat i s velmi malým množtvím nástřiku již proteklého autem. Trvá to celkově taky 2 hodiny, ale práce je pohodlnější a stačí na ní 1 člověk (nepotřebuješ obsluhu zapínání pistole). Odpadá čištění pistole, stříkačku zahodíš a vypláchneš jen trysku. Hadičku dáš novou, stojí 6 kč metr a stříkačka 2 kč. Do 10 kč je ztráta na nástrojích 1x za 5 let (zanedbatelné). Řekl bych, že je to nejideálnější domácí provedení nástřiku dutin. Takové jsou mé zkušennosti. Výsledek bude takový, že oba budeme mít stejně pečlivě provedený nástřik.
Ty "zbytečné díry" tam samozřejmě nemáš, ale když už je někdo dříve udělal (a bylo to běžné - skoro všechny auta měly zátky na dutiny od Škodovek po Wartburgy). Zase je rychlejší odzátkování 20 otvorů, než další demontáž. Máš profesionálnější přístup, než co já dělám po předchozích profesionálech. Na druhou stranu já udělám dutiny s igelitem, na ulici a bez elektřiny s věcma, co dám do jedný tašky. A to se na 1x za 5 let opravdu dá.
Ne vždy a ne všude trefíš v servisu na profíka. V roce 1996 byl člověk rád, že dutiny ještě někdo nastříkával a byl to stejný podnik jako 15 let předtím jako u předchozího auta. Je potřeba nezapomínat, že začínal internet a k dispozici byly ještě tlusté zlaté stránky a jen podniky, které ještě nezanikly. Léta předtím byl člověk rád ještě víc, když se na něj po několika týdnech čekání dostala řada.
Byl to odjakživa vcelku normální servis se zaměřením na spodky a dutiny. Jinak prováděli drobné opravy jako výměny olejů a podobně. Podnik patřil pod nějaké družstvo. Značkový servis Lady třeba nikdy dutiny a ni spodky nestříkal, přestože vím o dvou Lada servisech, kde tenkrát měli i vlastní autolakovnu. V jedné z nich tátovi zprasili nový lak na 10 letém autě, jak jsem tady už někde psal.
Druhé a další ošetření dutin jsme si dělali sami. Po prvním zasunutí hadičky do dutin se hadička zvenku pořádně zaneřádí nástřikem. Nevím jakou máš trysku, ale u ruské vibrační stříkací pistole byla hadička a tryska s jednou dírou pod úhlem 45 stupňů. Bylo potřeba dutiny pořádně prolít a přitom kroutit hadičkou vytrvale a rychle na obě strany. V prvním autě jedna tryska zůstala uvnitř dutin auta. Vibračka byla výrazně lepší, než pozdější už nepoužitelná vzduchová pistole na dutiny. Další trysku jsem vyráběl podobně, ale se třemi otvory pod 45 stupni. S hadičkou se kroutilo taky, práce byla výrazně pohodlnější. Zhruba 2-3 litry lektvaru se filtrovalo přes punčochu a zachycené do igelitu přešlo přístrojem asi 3-4x. Prostě poctivá domácí práce. Vy výsledku zbyl třeba jen půllitřík, který se schoval na příště. Kožený rukavice se po pátém zasunutí hadičky do dutin důkladně lepili k hadičce a nešlo provádět točení. Nezbylo, než vzít hadičku do holé ruky a občas asfalt umýt ředidlem, aby se dalo dál pracovat. Otírání hadičky do hadru bylo samozřejmé. I tak bylo potřeba po dutinách místa vsunu hadiček vcelku důkladně očistit od nástřiku. I tak se sem tam může dostat nástřik kam nechceš. Dveřní spínače bylo někdy nutné proprat po dokončení práce v ředidle, protože asfalt ještě trochu stekl. Zhruba za 2 měsíce bylo třeba spínače ještě jednou pročistit. Celé dutiny jsme ve dvou lidech dělali zhruba necelé 2 hodiny. Veškeré čištění nářadí a obsluhy trvalo možná ještě o něco déle, zhruba další 2 hodiny. Když dosloužila ruská pistole nastal problém. Vzduchová no-name pistole co byla na trhu (dneska je to snad Proma) byla na 2 věci. Hadička asi 12 mm průměr a půl metru délky, prostě k nepoužití. Slabší metrová hadička se ucpávala a ani tlak 8 Atm. nestačil na normální práci. Drahou profi pistoli za 5 tisíc jsem na 2 auta ošetření 1x za 5 let nechtěl kupovat, to je tak před 8-10 lety. Navíc ta vzduchová profi pistole měla stejnou hadičku průměru 12 mm a půl metru jako Proma. Frajer v prodejně nedokázal pochopit, proč se to na dutiny s otvory 8mm nehodí a že hadička je i tak krátká. Nakonec jsem vymyslel se stávající 3 děrovou tryskou napojit injekční stříkačku kolem 50ml (velká stříkačka 250ml se nehodí, ta má gumové těsnění, které se za chvilku přilepí, zkoušel jsem to). Sice jak pako pořád sundaváš stříkačku a stále znova plníš, ale nestačí se přilepit nástřikem. Ty 4 litry po 50 ml se opravdu na jednom autě dá bez problému. Nepotřebuješ tolik nástřiku, protože v cílové fázi dokážeš pracovat i s velmi malým množtvím nástřiku již proteklého autem. Trvá to celkově taky 2 hodiny, ale práce je pohodlnější a stačí na ní 1 člověk (nepotřebuješ obsluhu zapínání pistole). Odpadá čištění pistole, stříkačku zahodíš a vypláchneš jen trysku. Hadičku dáš novou, stojí 6 kč metr a stříkačka 2 kč. Do 10 kč je ztráta na nástrojích 1x za 5 let (zanedbatelné). Řekl bych, že je to nejideálnější domácí provedení nástřiku dutin. Takové jsou mé zkušennosti. Výsledek bude takový, že oba budeme mít stejně pečlivě provedený nástřik.
Ty "zbytečné díry" tam samozřejmě nemáš, ale když už je někdo dříve udělal (a bylo to běžné - skoro všechny auta měly zátky na dutiny od Škodovek po Wartburgy). Zase je rychlejší odzátkování 20 otvorů, než další demontáž. Máš profesionálnější přístup, než co já dělám po předchozích profesionálech. Na druhou stranu já udělám dutiny s igelitem, na ulici a bez elektřiny s věcma, co dám do jedný tašky. A to se na 1x za 5 let opravdu dá.