Stránka 4 z 5

Napsal: ned led 11, 2009 11:51
od Vašátor
Pokud použiješ ten přípravek od STP, jak jsem tu dával, tak se ničeho bát nemusíš. Při použití na mém motoru (špatně chladil, byl plný rzi, chladič napůl ucpaný vodním kamenem a rzí...) se potom vyvalila kupa sraček, sajrajt to byl šílenej. Ovšem hadice ani jejich spojení to nepoškodilo. ani jednu sponu jsem nemusel přitahovat, nikde nic neteklo. Že hadice začnou téct bych měl spíše strach při použití nemrzky G4.

Napsal: ned led 18, 2009 22:18
od Jiří 72
Měl a vlastně mám stejný problém :| , sice na Nivě ale motor je stejný. Již několik let se mi dostával olej do chladící kapaliny. Jen ale v menším množství. Minulý rok se ale situace radikálně zhoršila a když jsem jel v létě z dovolený měl jsem v chladiči skoro víc oleje
než vody a navíc mi do expanzní nádržky probublávaly výfukové plyny. To byla konečná
a tak jsem vyměnil těsnění pod hlavou. Na starém těsnění bylo i poznat kde to profukovalo.
Hlavu jsem nechal odborně srovnat v brusírně !! a dosedací plochu na bloku jsem pečlivě očistil a celou chladící soustavu odmastil, propláchl. Dal jsem si s tím dost práce. Po půl roce
je sice chladící kapalina čisťounká, ale naopak se mi začala chladicí voda dostávat do oleje :( . Nechápu jak je to možný, postup v dílenský příručce jsem přesně dodržel (pořadí dotažení šroubů, předepsané momenty) a je to stejně na h.... . Nejprve jsem myslel že je to kondenzát, ale na víku od plnění oleje mám nezvykle velkou vrstvu světlé srágory, je i trochu na měrce oleje. Teď nevím co mám dělat. Asi shodit ze skály...
Měl jste někdo taky podobné problémy? Vím že se hlava po montáži dodatečně nedotahuje, ale je to jediná věc která mě napadá jak to zkusit odstranit. Z předepsaného rozsahu momentů utažení jsem volil
střední hodnoty. Tak snad jedině to zkusit dotáhnout na maximum.??

Napsal: pon led 19, 2009 00:31
od dmatej
Dokud je to jen bílá kaše na víčku, je to dobrý - teď v zimě se tam dostane hodně. Kolik dolejváš vody?

Napsal: pon led 19, 2009 18:21
od Jiří 72
Voda ubývá jen trochu, jak to bylo celý rozebraný tak než si sednou hadice, sem tam něco ukápne. Fakt je, že teď v zimě jezdím jen krátké trasy a zkondenzovaná voda se nestačí odpařit. Na měrce oleje je olej mezi ryskami černý jak bota, ale ve spodní části cca 2mm
je tam bílý proužek. U víčka je té bílé kaše nezvykle dost... Stejně teď budu měnit olej, příští víkend pojedu cca 80km tak se uvidí. Snad to bude opravdu kondenzát, celé to rozebírat znovu, to se mi vůbec nechce.... :evil: :evil:

Napsal: pon led 19, 2009 21:43
od dmatej
Na měrce??? Tam jsem to nikdy neviděl ...

Napsal: úte led 20, 2009 20:08
od Hurikán
Nechci strašit nebo vyvolávat planý poplach, ale emulze na měrce nevěstí nic dobrého. :?
dmatej píše:Na měrce??? Tam jsem to nikdy neviděl ...
Já to viděl. Ale to bylo po prasknutém těsnění pod hlavou. Tehdy jsem měl po 50 km jízdě emulzi dokonale rozptýlenou po celém motoru.

Napsal: úte led 20, 2009 21:48
od Jiří 72
To také tuším :hmph: , těsnění je nové - najeto cca 1500km, hlava srovnaná, utaženo
dle předepsaných momentů... Tak už teda nevím :scratch:
Pokud sundám vačku a utáhnu to na max moment, asi tím už nic nepokazím...?

Napsal: stř led 21, 2009 11:37
od Teepee
Jak je to s utahováním hlavy podle citu. Už ze dvou zdrojů jsem slyšel, že je jistější utáhnout hlavu podle citu a zkušenosti, než podle tabulky. V obou případech nebyla první výměna těsnění s utažením momentovým klíčem úspěšná. Aby Jiří 72 nebyl pro mě třetí případ.

Napsal: stř led 21, 2009 15:30
od Saša
Pokud by byla v oleji voda tak po pár minutách běhu by olej vypadal jako chladící emulze (do bíla dle množství vody) pokud tomu tak není tak je tam pouze velké množství sřažené vzdušné vlhkosti (teď v zimně a krátkých jízdách běžné) . Skus to projet cca 40km aby se ohřál olej a vypařila voda . V průběhu kontroluj olej jestli nebělá . Skontroluj také hadici odvětrání kliky , bejvá v ní zanesn zhášeč plamene (takové sítko jako drátěnka) pak nemá kama vlhkost unikat .

Napsal: stř led 21, 2009 17:49
od Marek Doležal
Jiří 72,
Zkus se ještě soustředit jestli ti nepřibejvá olej. Emulze se vždy nemusí vytvořit, někdy je olej jenom takovej tahavej. Jestli ale máš dole na měrce bílo může se ti stát že až to budeš vypouštět, poteče nejdřív voda a pak teprv olej - pak už to bude jistý.
Když jsi rovnal hlavu kontrolovals horní dosedací plochu bloku motoru? Není nic neobvyklého, když se zkroutí nejen hlava, ale i blok. Potom je potřeba ho rozebrat a nechat srovnat podobně jako hlavu. Maximální přípustná odchylka od roviny je 0,1 mm.

Napsal: stř led 21, 2009 22:41
od Jiří 72
Odvětrání skříně jsem čistil když to bylo celé rozebrané při sundání hlavy. Blok jsem nekontroloval, to mne nenapadlo..., spíš jsem ho jen maximálně očistil od zbytků starého těsnění a karbonu. Nezdá se, že by snad oleje znatelně přibilo. Fakt je, že teď v zimě řadu víkendů popojedu v sobotu jen pár kilometrů. Olej každopádně v sobotu budu měnit, je už tam déle než rok. A příští sobotu jedu k Prachaticím, což je dostatečně dlouhá trasa a tak se ukáže. Dám tam přesné množství oleje k rysce max a do expanzní nádržky si zaznamenám přesně hladinu vody. Pokud bych musel rovnat blok motoru, tak jsem v koncích, protože celý motor sám v garáži asi těžko vyndám :| . To už by snad stálo na tom udělat komplet generálku. Navíc mi v brusírně řekli, že hlava byla dost křivá (už si bohužel nepamatuji kolik jí museli ubrat) ale bylo to asi skoro maximum kvůli ventilům. Všem díky za příspěvky a napíšu jak jsem nakonec dopadl :D :( :?:

Napsal: stř led 21, 2009 22:55
od Maysner
maximum kvuli ventilum by bylo preas 4mm a to ti nestahli. ventily i se snizenim 4mm tesni dobre

Napsal: ned úno 08, 2009 22:25
od Jiří 72
Tak jsem v minulých dnech vyměnil olej a po najetí cca 300km po vodě v oleji ani památky.
Tedy krom mírného povlaku na víčku, což je normální. Tak to opravdu vypadá, že výhradně krátké cesty v zimě a kombinace se starou náplní oleje v sobě nahromadilo tolik vody, že byla bílá kaše i na měrce.... Tak to snad bude vpořádku.

Olej v chladící kapalině

Napsal: ned kvě 03, 2009 13:53
od Cenek
Tak přináším další fakta k problému oleje ve vodě a vody v oleji. Ze sledování situace jsem zjistil, že množství oleje ve vodě je přibližně stejné, nicméně na proplach chlad. systému se chystám v nejbižší době - pak se teprve uvidí. Problém vody v oleji se zdá být s příchodem teplého počasí vyřešen - zřejmě opravdu dáno nízkou teplotou a provozem na LPG.
Objevil se však další problém, který s tím může nejspíše souviset:
Při klidné jízdě po dálnici rychlosí cca 110 km/h, kdy už jsem před tím pozoroval menší výkyvy teploty motoru ručička teploměru náhle vyskočila do oblasti kde spíná sahara a tam se držela. Změnou stylu jízdy se mi ji podařilo trochu srazit, ale na normální provozní jsem se nedostal. Musel jsem takto ujet cca 15 km, protože na dálnici zásadně nezastavuju. Poté, jsem zastavil, mrknu pod kapotu - expanzka plná vody, horní část chladiče chladná, spodní spíše vlahá, teplota motoru vysoká. Prostě všechna voda v expanzce a chladič poloprázdný. Nechal jsem to trochu vychladnout - povolil víčko chladiče - utekl tlak, ale voda zpět natekla až po úplném sejmutí víčka, když jsem ještě musel foukat do expanzky. Řekl jsem si špané víčko - koupi nové original VAZ, ale teplota motoru i při rovnoměrné jízdě trochu kolísá a drží se výše než je normál. Při chodu motoru do expanzky probublává vzduch a už se opět stalo, že se voda nechctěla vrátit zpět do chladiče. Poraďte prosím. Mám podezření na vadný termostat což by vysvětlovalo výkyvy teploty, ale ne plynování do expanzky. Bojím se špatného těsnění pod hlavou...

Napsal: ned kvě 03, 2009 20:12
od Stanley__001x
Hodně podobná věc se mne stala taky, přehřívání z ničeho nic, expanska plná, venku mráz až praští a nakonec to bylo těsnění pod hlavou...
Zkus změřít tlaky za tepla a uvidíš.