Stránka 3 z 5

Napsal: ned led 04, 2009 19:18
od Křečík Barbuška
Tak je pojmenuj.

Napsal: ned led 04, 2009 19:26
od Cenek
Olej je starý cca 5 měsíců a má tak 5000km.
Ještě jsem se ptal táty, jestli si nepamatuje jak jsme měnili těsnění, takže hlavu jsme určitě nepřetahovali a šrouby utáhli momentem nejspíš ještě vyšším, než jsem psal, cca 130, 135 N.m.
Taky jsem přemýšlel, že by to chtělo okruh vypláchnout, ale kromě nevhodného jaru a lihu mě nic nenapadlo, tak doufám, že dá Vašátor nějaký dobrý tip...

Napsal: ned led 04, 2009 19:31
od Vašátor
Koko Loko píše: Tak je pojmenuj.
Stačí zajít do obchodu s přípravkama a ND pro auta a zeptat se. Já použil přípravek od STP. Stačí se zeptat v obchodě a rádi poradí. Výrobců tohoto je spousta ...

Napsal: pon led 05, 2009 09:53
od Teepee
Koko Loko píše: než bych sundával hlavu, tak bych to raději propláchl a pak by se uvidělo. Počkal bych, až bude zaručeně bezmrazné počasí a testoval bych to nejdříve na čisté vodě, aby se zbytečně neničila nemrznoucí kapalina.
Čistou vodu nééé. Když jsem Hnědému LADOvi dokonale vypláchl systém čistou vodou a nechal jej přes noc otevřený, tak z vypouštěcího otvoru na motoru do rána !!! místo vytečení zbytků výplachové vody vytékal rezavý sajrajt. Proto bych použití vody nedoporučoval, alespoň nějaký malý podíl nemrnoucí směci by to chtělo.

Trochu se s Čeňkem svezu, protože i já jsem toto téma hledal a nenašel.
Když jsem odebíral vzorky chladící směsi z Bílého LADY k testování v mrazáku, objevil jsem v expanzní nádobce hnědavou emulzi. V hrdle chladiče je zcela čisto, jediné mastné oko jsem tam neviděl. (odebíral jsem nejdřív chladič, pak expanzku, a až u expanzky mě zamrazilo).
Popřemýšlel jsem a zcela se ztotožňuji s KokoLokem. Vyčistit a Hlídat.
Já na jaře vyčistím expanzní nádobku, kapalinu vyměním až spolu s vodní pumpou, ve které hrčí ložiska a budu pozorovat.
Pravdou je, že v motoru je oleje asi 1mm nad horní rysku, ale v chlazení je kapaliny optimum, chladič je zcela plný. Víčko plnění oleje jsem nekontroloval, na měrce jen černý olej, jediná nahnědlá mikrokapička, nic.
S autem jsem od pořízení ujel asi 64 km v jednom odpoledni. Výměny náplní budou až na jaře s odzimováním.
Taky mně napadlo, když hrčí vodní pumpa, jestli se nemohla mastnota do systému dostat z ní, ložiska jsou ale až za ucpávkou tak nevím, i proto to chci vypozorovat.
Jen jsem zvědav jak, s nájezdem do 300km ročně mne daleko víc pálí, jestli mastnota neškodí pryžovým částem chladící soustavy - hadicím, těsněním? Máte někdo zkušenost?

Napsal: pon led 05, 2009 15:56
od Křečík Barbuška
Teepee neřekl bych, že by čistá voda během jedné noci "zežrala" něco v motoru, spíše tam povolilo něco letitého usazeného, ale je to tvá zkušenost a tou zkušeností podepřený názor. Já jezdil tuším 14 dní jen s destilkou a byť je hladová, nic nepožrala, ani neurvala, asi tam bylo čisto. Sedma vůbec byla co se týče náplní udržována excelentně, radost na takovém voze dělat.

Napsal: pon led 05, 2009 19:23
od Pisty
Ja som s vodou obycajnou s vodovodu jazdil viac ako rok a pol. Neboli mrazi tak nic nezamrzlo a ani nezhrdzavelo. Proste obycajna voda tomu motoru nevadi.

Napsal: pon led 05, 2009 19:38
od Nemo
Pisty píše:Proste obycajna voda tomu motoru nevadi.
To je ovšem velmi diskutabilní tvrzení. Dalo by se tu rozebírat jaké má vlastně složení taková "obyčajná voda", kolik kilometrů trvá, než se na tom motoru nevratně podepíše, atd.

No, raději nechme tak.
Na čištění buď speciální přípravky, nebo chladící kapaliny typu G - D, na proplach destilka, nebo čistá dešťovka.

Napsal: pon led 05, 2009 19:50
od Pisty
Prepac zabudol som dopisat ze ako chladivo docasne obycajna voda tomu motoru nevadi.
S obycajnou vodou som nemal nikdy problemy a najazdil som tak cez 30000km
Vyvrel som vzdy ked som tam mal nemrznucu zmes :D

Napsal: úte led 06, 2009 09:04
od Teepee
Koko Loko píše: Teepee neřekl bych, že by čistá voda během jedné noci "zežrala" něco v motoru, spíše tam povolilo něco letitého usazeného, ale je to tvá zkušenost a tou zkušeností podepřený názor.


Večer vykapávala čistá voda, ráno byl na motoru proužek rezu. Jistě svůj díl udělalo to, že byla přítomen vzduch, který v plném systému nehrozí. (Myslím že i ústřední topení se doporučuje po vypuštění co nejdříve zase naplnit)
To že se dá jezdit (chladit) na čistou vodu vím, ale po této zkušenosti to u auta na kterém mi záleží rozhodně neudělám. Ostatní nechť činí podle svého.

Napsal: úte led 06, 2009 09:25
od Petr HC
Pisty píše: Prepac zabudol som dopisat ze ako chladivo docasne obycajna voda tomu motoru nevadi.
Pro výplach i ředění nemrznoucí kapaliny používám více než 40 let přefiltrovanou dešťovou vodu naprosto bez problémů . Čím více "sajrajtu"při výplachu vezme ssebou, tím lépe. Pozor jen na slůvko dočasně - jednou to trvalo 20 let.

Napsal: úte led 06, 2009 10:02
od Marek
Přesně tak - destilovaná voda se do chladicích systémů už nepoužívá, doporučuje se pitná voda.

Napsal: úte led 06, 2009 10:29
od Teepee
Prevence OffTopicu, o používání destilované vody:
http://forum.ladaklub.com//viewtopic.ph ... a&start=38

Napsal: úte led 06, 2009 19:17
od Cory
pitna voda z vodovodu alebo pitna voda zo studničky? :mrgreen:

Napsal: úte led 06, 2009 20:26
od Puhi
Cory píše:pitna voda z vodovodu alebo pitna voda zo studničky? :mrgreen:
Mattoni 8)

Napsal: ned led 11, 2009 11:35
od Cenek
Děkuji za rady všem zúčastněným. Pokud bude situace únosná, nechám vše na jaro a budu sledovat, zda se to výrazně nezhoršuje. Pak provedu výplach chladící soustavy a naliji novou chladící kapalinu. Zvážím ještě použití těch speciálních přípravků - bojím se, že to rozpustí různé usazeniny a pak mě to všude poteče. Uvidíme.