Stránka 1 z 2

výměna předních blatníků - ošetření spojů

Napsal: ned říj 18, 2009 13:03
od wiku
Budu asi muset vyměnit celé přední blatníky na mé 05ce. Odvrtání je mi jasný. Ale jak je to s ošetřením před nasazením nového. Barva se v místě spoje spálí a pak to bude tam co plechy leží na sobě reznout. Někdo mi říkla něco o tmelu který se dá do spoje a pak se to teprve přivaří.
Ví někdo o co jde?

Napsal: ned říj 18, 2009 14:54
od Saša
Každý asi má tu svou metodu . Tohle je stav po odsekání blatníků které tam byly po výměně 11 let . Denní ježdění ujeto (340 000km) Plastové podběhy .
Postup : Vše očistit od rzi (nejlépe opískovat) Z blatníku odstranit převozní barvu zdrsnit povrch , 2 X základovka na lehké kovy (zelená) . Přibodovat (průvarově) CO-čkem . Opálené místa znovu okartáčovat a znova základovka . Po zaschnutí řídkyn BODY 9.. (na podvozky) natřít vše a řídkým , aby to všude nateklo . Poté nechat zaschnout a 2-3x natřít/nastříkad hustým .

Napsal: ned říj 18, 2009 14:58
od Cory
este pred natieranim (po obruseni/pieskovani) by som odporucal natriet odhrdzovacom a nechat posobit 24 hodin

Napsal: ned říj 18, 2009 16:01
od Yellow01
wiku píše:Někdo mi říkla něco o tmelu který se dá do spoje a pak se to teprve přivaří.
Ví někdo o co jde?
To je tmel na bodový svařování el. odporem, pro tvoje účely nepoužitelný.
Zbavit koroze, obrousit na stříbrný kov, nastříkat zinkovým sprejem, zavařit, očistit, znova zinek, pak nějaká krycí barva a nakonec vrchní tmel. Základ je spoj utěsnit proti přístupu vzduchu a vlhkosti, pak ti nebude znova reznout.

Napsal: ned říj 18, 2009 17:18
od wiku
ten vrchní tmel je co?

Napsal: ned říj 18, 2009 18:10
od Yellow01
Vrchní tmel je prostě nějakej tmel co se používá na podvozky. Nejlepší je ten co se používá ve fabrikách na spodky aut. Prodává se to v kartuších jako silikon a je k tomu třeba speciální pistole ke kompresoru. Udělá se tím silnější nástřik jako z fabriky. Ale je to celkem drahý. Záleží za jakým účelem to auto opravuješ a jak do něj chceš zainvestovat. Na jedny blatníky se ti to třeba nevyplatí kupovat a je lepší si to nechat u nějakýho garážovýho lakýry nastříkat. Já dělám karosařinu jako profesi a tu pistoli si chci právě objednat, protože natírat spodky aut a vnitřky blatníku štětcem je out. Pistolí to nastříkáš do všech spár a utěsníš každou skulinku, kde by ti mohla zatýkat voda.

Napsal: ned říj 18, 2009 18:53
od wiku
Jo ahá. To je tmel něco jako gumo-asfalt na celý spodek.. To natřu nebo nechám od někoho udělat.
ALE! co dát mezi plechy aby se tam nedástavala voda? Myslíš jako že tento tmel tam při stříkání vlítne? Není ještě něco jiného co se tam dá dát a po přivaření to s tím ještě přepatlat znovu?

Napsal: ned říj 18, 2009 21:13
od Yellow01
Není, stříkni to zinkem před i po svaření. Svářecí tmel lze použít jen při bodovým sváření, kdy dojde pouze k nažhavení plechů a jejich spojení tlakem. Při svařování COčkem ti cokoliv mezi plechama v místě sváru shoří, navíc většina nátěrů ti znečišťuje tavnou lázeň a prská to, rozstřikuje ti to kov všude kolem a svár nedrží. Zinek je takové nejmenší zlo, když z dírky na svár vyškrabeš jehlou ten zinkovej nástřik, tak ten bod bez větších problémů uděláš.
Hlavní je při ošetření zabránit přístupu vzduchu a vlhkosti, pak to nerezne, takže zatmelit kolem dosedacích ploch a je pokoj.

Napsal: ned říj 18, 2009 21:37
od wiku
Ok
A adekvátní cena pouze za navaření nových blatníků? Jen za čísté svařování, blatníky si dodám a staré sundám.

Napsal: pon říj 19, 2009 08:01
od Yellow01
No ono to nebude jen čisté svařování, protože blatníky se napřed musí napasovat. Před necelými pěti lety, eště v dobách než jsem se šel učit na karosáře jsme měnili na mojí 01 celej předek od přepážky. Podběhy a čelo mi vyměnil tatík, ale blatníky absolutně nepasovaly, tak jsem řekl známýmu karosáři, co na žigulech dělal ještě za popularity, aby mi to přišel jenom nachytat, že se to potom sám dovařím. Přišel, začal to pasovat, nesedělo, tak mi napřed autogenem nahříval panty u dveří a pasoval dveře, pak na 4 rohách mosazí bodnul blatníky a jel domu. Za 2 hodiny práce jsem platil 500 Kč. Panty a dveře už jsem rovnal loni, letošní zimu se chystám na odřezání těch blatníků a předního čela, protože to tam je prostě blbě navařený. Tím chci říct, že musíš napřed najít někoho, kdo ti to udělá poctivě, protože většina karosářů dneska ladama pohrdá stejně jako všichni kolem, bere to tak, že ti tam ty blatníky prostě nějak pleskne jenom proto, aby tam nějaký byly a tím to pro něj končí.
Cenu bych viděl tak na 600-800 Kč.

Napsal: pon říj 19, 2009 09:17
od Petr HC
Yellow01 píše: Tím chci říct, že musíš napřed najít někoho, kdo ti to udělá poctivě ...
Nenajdeš . Problém je v tom, že dnes nikdo poctivou prací nejen nezbohatne, ale ani se neuživí .Proto co si neuděláš sám (předpokladem je manuální zručnost) to poctivě uděláno není . Popíši zde způsob – ovšem velice pracný , jak to lze udělat .
Po odvrtání v místech bodování a očištění zde popsanými způsoby přichytím svěrkami a silnými magnety blatník k podběhu. Poté opatrně bod po bodu (na přeskáčku - začít od prostředka) zespod provrtám bodovaná místa vrtákem 3,5 mm a sešroubuji šroubky M3. . Kde se nedostanu vrtačkou, otvory označím a dovrtám po sejmutí blatníku. Pak styčné plochy „napatlám“ asfaltovým střešním tmelem (Izotmel) , blatník nasadím a všechny šroubky předem namočené v asfaltovém laku ( Tlumexplast, Renolast a p.) dotahnu „na krev“. Vytlačený tmel z viditelných míst odstraním , zdola udělám „fabionek“ .Opakuji – je to velice pracné, ale garantuji, že blatník „uhnije“ všude jinde, jen ne ve spoji s podběhem. „Na kšeft“ bych to ovšem dělat nechtěl .
P.S. Před lakem musí Izotmel dokonale vyschnout - jimak "prokvete" skrze barvu.

Napsal: pon říj 19, 2009 12:45
od rosta
já to dělal tak že po přivaření a očistění jsem natřel základovkou spoj a když barva zaschla tak jsem spoj přetmelil karosářským tmelem-vypadá jako silikon v kartuši ale je to přímo speciální protikorozní polyuretanový tmel na tmelení spojů na karoserii-je k dostání v každé pořádné drogerii a stojí kolem 200 kč

Napsal: úte říj 20, 2009 18:50
od Cooper
Takovej trošku OT....ale koukám že se tady o ošetřování plechů hodně mluví.

Mám děravou podlahu, budu si kupovat sekeru s kouskem podlahy, ale sekera bude určitě ošetřena pouze převozní barvou. Čím vším to napatlat aby to zase nezrezlo? Natřít před svařováním a pak opálené místa jen dotřít?

Gumoasfalt? A co ten Zinek?

Napsal: úte říj 20, 2009 21:49
od Yellow01
Vystříkej zevnitř ty výztuhy zinkem nebo barvou, pak to zavař, přestříkni zvenku zinkem nebo základovkou. Pak to nastříkej nějakým krycím tmelem a nakonec vystříkej dutiny. Zevnitř auta to taky ošetři.

Napsal: sob bře 26, 2011 18:30
od 2103s
cau vypada to ze se tomu tady dost venujete ....a nakej konkretni nazev toho tmelu by nebyl??? ja menil ted celej predek od prepazky na 03ce....a ted pokracuji dal.....celkove GO a nevim jakej tmel tam zvolit..... :|