Stránka 1 z 1
Palivové čerpadlo
Napsal: ned črc 29, 2012 10:20
od žež
Potřeboval bych vědět zda pasuje palivové
čerpadlo z desítky do nivky
Co spíná palivové relé? Je nějaká tlaková regulace paliva kdy je palivové
čerpadlo odstaveno?
Re: Palivové čerpadlo
Napsal: ned črc 29, 2012 10:56
od Cory
Pokial je Niva MPi (4-bodový vstrek), tak by samotné čerpadlo malo pasovať. Palivové relé je ovládané signálom z RJ. Čerpadlo nie je ovládané tlakom, RJ ho zapína a vypína: pri zapnutí zapalovania chvíľu natlakuje systém a vypne, znova sa zapne až pri štartovaní a beží až kým sa motor nezastaví (bud ho vypneš kľúčom Ty, alebo zdochne sám). Regulácia tlaku je zabezpečovaná redukčným ventilom na konci vstrekovacej rampy.
Re: Palivové čerpadlo
Napsal: ned črc 29, 2012 11:25
od žež
Nivaka je mpi.
Palivové relé je ovládané signálom z RJ.
Zapnu zapalování a relé nesepne. Začnu startovat a relé sepne. Tak že chyba řj
Re: Palivové čerpadlo
Napsal: ned črc 29, 2012 11:54
od Cory
Neviem, či to nie je tak, ze na cievku rele je vedene plus od spínačky, resp. hlavného relé, a mínus (kostra) od RJ. To by znamenalo, že v kľudovom stave je do rele privedena iba kostra z RJ. Zapneš zapaľovanie - do relé sa privedie plus a čerpadlo beží. Po chvíľke RJ nezistí pohyb motora a odpojí kostru do relé a čerpadlo vypne. Začneš štartovať, RJ rozpozná pohyb motora a pustí kostru do relé a čerpadlo beží. Skús zistiť prítomnosť kostry a plusu na rele v jednotlivych stavoch.
Re: Palivové čerpadlo
Napsal: ned črc 29, 2012 12:16
od Petr HC
žež píše:Nivaka je mpi.
Palivové relé je ovládané signálom z RJ.
Zapnu zapalování a relé nesepne. Začnu startovat a relé sepne. Tak že chyba řj
Pokud se tak stane při prvním zapnutí zapalování po delší době od vypnutí motoru, může to být závada. Při opakovaném startu, krátce po běhu motoru je to běžné. ŘJ odměřuje čas (cca 20 - 30 sec) od posledního nastartování a v té době neopakuje rozběh čerpadla po zapnutí zapalování dříve než po "naskočení" motoru.
Re: Palivové čerpadlo
Napsal: pát srp 03, 2012 18:45
od žež
Dnes dorazilo
čerpadlo od plavce, předělalo se do niváckého obalu a nivka si přede. Díky všem za rady
Re: Palivové čerpadlo
Napsal: sob pro 29, 2012 09:36
od Petr HC
Tak poprvé po cca 40 kkm jsem musel být odtažen kvůli poruše palivového čerpadla. Na diagnostice byla pouze chyba P103 - vysoká úroveň čidla vzduchu, což přičítám docházení tlaku paliva při vysazení čerpadla.
Po proměření el. obvodů čerpadla jsem zjistil pomocí testů v ICD, že proud jde až do přívodního konektoru. Proto šlo čerpadlo ven. Po pročištění všech 4 konektorů se zatím na náhradním 5 V zdroji "na stole" točí.
Držte mi palce, aby to byl jen "přechoďák" v některém konektoru.
Poznámka - nezkoušet na 12 V - motor na stole není chlazen palivem.
Pro ty, komu by se podobná závada objevila jsem nakreslil schema zapojení konektorů.
Všechny znázorněné konektory jsou"Mařenky" ,kreslené při pohledu do dutinek a všechny nezakreslené protikusy jsou "Jeníčkové". Průchodka zvenčí do čerpadla je oboustranný "Jenda".
Re: Palivové čerpadlo
Napsal: sob pro 29, 2012 09:43
od zelvotron
Pěkné, náhradních čerpadel je případně skladem stále dost.
Re: Palivové čerpadlo
Napsal: sob pro 29, 2012 10:05
od Petr HC
Pokud by byl k sehnání samotný agregát motor-čerpadlo (proto jsem uvedl jeho rozměry), měl bych zájem, poněvadž podle mně dostupných ceníků je cena agregátu 1/4 až 1/3 ceny celého čerpadla. Na tom zbytku se snad nemá co pokazit, poněvadž dráha snímacího potenciometru je keramická a ostatni je jen "železo".
15:00 jsem "utrpěl vítězství nad hmotou". Čerpadlo pracuje i v autě a po projížďce, nikde nic neteče. Nejdéle - 3 hodiny mi trvalo "vydolovat" klíč 8/10 zapadlý mezi nádrž a karoserii. To byla ale moje nešikovnost (nebo že by ten Něměc od A ? )
Opět se projevila poddimenzovanost elektrického rozvodu 2112ky. Piny konektortů, kde při rozběhu čerpadla teče až 7 A, bych si nedovolil dimenzovat ani na 2 A. Zlaté časy, když byly k dostání za pár korun "migácké" konektory vyráběné v Elektropraga Tanvald.