Stránka 1 z 1

Start stříkačky křivým startérem

Napsal: ned led 31, 2021 17:23
od zdd
Teda, takový základní témata a tady chybí, nebo jsou někde v utajení a nedají se najít.
Vstypní podmínka je, že je motor normálně funkční, akumulátor je nabitej.
Dá se motor nahodit klikou jako u starejch žigulíků ? Kdyby se místo matice klikovky dala ta zubatá matka se záseky. Pro případ, že by normální startér přestal fungovat.

Re: Start stříkačky křivým startérem

Napsal: ned led 31, 2021 17:54
od Marťas
zdd píše:Dá se motor nahodit klikou jako u starejch žigulíků ? Kdyby se místo matice klikovky dala ta zubatá matka se záseky. Pro případ, že by normální startér přestal fungovat.
Dá, ale chce to další úpravy - chladič s dírou pro kliku a díry v nárazníku a čele.

Re: Start stříkačky křivým startérem

Napsal: ned led 31, 2021 17:56
od zdd
tak průchozí díra chladičem to celkem zesložití
takže nic, no

Re: Start stříkačky křivým startérem

Napsal: ned led 31, 2021 18:00
od Marťas
zdd píše:tak průchozí díra chladičem to celkem zesložití
takže nic, no
Kdyby tam pasoval chladič z 2101-2106, tak by to zas tak složitý nebylo.

Re: Start stříkačky křivým startérem

Napsal: ned led 31, 2021 18:06
od Tommel
Musel by se dát chladit z Nivi 1600 kód 2121-1301010, chladič je menší a byl na motoru 1,6 ten měl jen jednu vrtuli chlazení, pro motor 1,7 byl použit chladič větši a potom i 2 vrtule chlazení....

Re: Start stříkačky křivým startérem

Napsal: ned led 31, 2021 18:07
od Saša
Není důvod proč by to nešlo , ale kliku není kudy strčit (chladič nemá díru a nárazník také ne) navíc íčko potřebuje k synchronizaci řj jednu otáčku nebo možná i dvě (věděl by Cory) navíc každý motor má své minimální startovací otáčky cca 300-350/min to dosáhneš jen na chviličku "škubem" za kliku .
U karbecu tam benzín nastříkneš "pošlapáním" plynu a rozdělovač hodí jiskru danému válci na "první dobrou" a to íčko nedokáže .
Pak je jednodušší zvednout kolo omotat je kurtou zařadit ten správný kvalt a mocně zatáhnout , funguje to!

Re: Start stříkačky křivým startérem

Napsal: ned led 31, 2021 19:43
od Cory
Celú otáčku potreboval este jednobodovy vstrek. Viacbody potrebuju len tolko, aby sa vyrez na remenici dostal pod snimac otacok. Cize niekedy to moze byt stvrt otacky, inokedy skoro cela. U icka som vysledoval jednu vec, ktora by to podstatne stazila. Ak dobre nedrzi spätny ventil v palivovom cerpadle, tlak v rampe aj po zapnuti cerpadla a naslednom vypnuti klesne po chvilke na nulu. A cerpadlo zacne tlacit az ked zaznamena pohyb kluky. A vtedy to za tu stvrtotacku urcite nestihne natlakovat.

Re: Start stříkačky křivým startérem

Napsal: ned led 31, 2021 20:14
od Henry
Hlinikovy chladic (typ 21213 (karb+SPI) alebo 21214 (MPI)) rucnej startovacej kluke neprekaza, pretoze je postaveny na podstavcoch/nozickach a oproti mosadznemu chladicu nema spodnu komoru (ma ich na bokoch), mam to prakticky vyskusane :!:

Problem je, ze novsie Nivy (moja je SPI rok 2000) sice maju ovalny vyrez v prednom cele, ale treba prevrtat naraznik a este aj nosnik pod chladicom asi 5 cm za prednym celom nejakym vrtakom s velkym priemerom + mensie diery po bokoch vacsej diery kvoli "kridelkam" kluky. A dalsi problem je servoriadenie - je tam totiz pouzita dlhsia skrutka s distancnou podlozkou a ta sa neda zamenit kus za kus za staru skrutku, na ktorej je uz original vybranie (zobaciky) na kluku, musel by si tam nieco navarit. A potom musis zohnat alebo (dat) vyrobit kluku (zo sedanu nepasuje, ta je kratsia), rozmery napr. tu:
https://www.youtube.com/watch?v=VOcjoqxnlxk

Inak sa SPI aj MPI daju prakticky startovat aj rucnou klukou:
https://www.youtube.com/watch?v=4I-Zfaz34lg

Re: Start stříkačky křivým startérem

Napsal: ned led 31, 2021 20:20
od Panthymaeus (Honza)
Cory píše:A cerpadlo zacne tlacit az ked zaznamena pohyb kluky. A vtedy to za tu stvrtotacku urcite nestihne natlakovat.
Toto je jinak než u klasiky 21044i? Tam čerpadlo začne tlačit po zapnutí zapalování. A vzhledem k tomu, jak se ve všem dloubeš, má 21044ka také zpětný ventil? Případně je někde v motorovém prostoru?

P.S. odpověď asi prosím do SZ, ať tady neděláme moc bordelu, děkuji. :)

Re: Start stříkačky křivým startérem

Napsal: ned led 31, 2021 20:25
od Cory
Panthymaeus (Honza) píše:
Cory píše:A cerpadlo zacne tlacit az ked zaznamena pohyb kluky. A vtedy to za tu stvrtotacku urcite nestihne natlakovat.
Toto je jinak než u klasiky 21044i? Tam čerpadlo začne tlačit po zapnutí zapalování. A vzhledem k tomu, jak se ve všem dloubeš, má 21044ka také zpětný ventil? Případně je někde v motorovém prostoru?

P.S. odpověď asi prosím do SZ, ať tady neděláme moc bordelu, děkuji. :)
Vzdy najskor po zapnuti zapalovania natlaci cerpadlo a vypne sa. Opat sa rozbehne až po zaznamenani pohybu kluky. Akurat, nie vsetky ceradla dokazu udrzat tlak paliva. Spatny ventil je priamo v cerpadle.

Re: Start stříkačky křivým startérem

Napsal: ned led 31, 2021 20:39
od Henry
Edit: regulator tlaku paliva (nie spatny ventil cerpadla!) je priamo v motorovom priestore pod vzduchovym filtrom v telese TBI/vstrekovania akoby zboku difuzoru (z vonkajsej strany). Poskodena membrana byva castym potencialnym unikom paliva. Ak je 21044i SPI, to vstrekovacie teleso GM je zhodne s Nivou SPI. Komponenty 23-27 na obrazku.

Re: Start stříkačky křivým startérem

Napsal: ned led 31, 2021 20:45
od Cory
Henry píše:Spatny venti/regulator tlaku paliva je priamo v motorovom priestore pod vzduchovym filtrom v telese TBI/vstrekovania akoby zboku difuzoru (z vonkajsej strany). Poskodena membrana byva castym potencialnym unikom paliva. Ak je 21044i SPI, to vstrekovacie teleso GM je zhodne s Nivou SPI. Komponenty 23-27 na obrazku.
Nemal som namysli regulator tlaku paliva..ten drzi tlak na konci tlakovej vetvy. Na zaciatku tlakovej vetvy je samotne cerpadlo, ktore tiez musi udrzat tlak vo vetve. Ale ano, ak je jeden z tychto komponentov zly, po vypnuti cerpadla tlak vo vetve klesa. Ci uz cez regulator, alebo naspat cez cerpadlo.

Re: Start stříkačky křivým startérem

Napsal: ned led 31, 2021 21:01
od Henry
Aha, tak to pardon za mystifikaciu! Neuvedomil som si, ze aj cerpadlo musi mat spatny ventil, aby sa nacerpany tlak nevratil po vypnuti relatkom v protismere okamzite do nadrze.