Stránka 1 z 1

olejove čerpadlo

Napsal: úte srp 25, 2009 21:32
od glociik
zdravim přestala mi mazat niva.buduk neukazuje žadny tlak sviti kontorlka mazani a a po sundani vika ventilu nevyteka olej z vačky když motor běži z toho usuzuji že je neco s čerpadlem,chtel jsem sundat vanu že se na to podivam a nejak nevim zda sundam vanu z motoru aniž bych musel vytahnout motor z auta.????jestli ma nekdo podobnou zkušenost budu rad za radu

Napsal: úte srp 25, 2009 22:28
od Laďuša
Noo, co jsem tu tak za ty léta pochytil, tak minimálně bude muset motor ze silentbloků ven a nadzvednout, to by stačilo na přetěsnění vany, ale jestli ježek v podobě vany pude takhle z klece ven? To už si jist nejsem.

Nicméně bych si zkusil zateoretizovat.. Nevim, jak přesně čerpadlo funguje, ale mam za to, že když čerpá, tak se točí rozdělovač, když se pokákne, přestane se točit i rozdělovač, načež motor nemůže jít... Jest tomu tak?

Napsal: úte srp 25, 2009 22:28
od Dusan
Najprv povedz aku mas nivu ci icko alebo co.

Teoreticky je tu moznost utrhnutia tisic hranu na hnanom hriadeli. Tak ze: poznacit polohu rozdelovaca , vybrat ho vonku a vitiahnut ozubeny pastorok ..ktory sluzi na pohon cerpadla aj rozdelovaca skontrolovat spodny tisic hran ci nieje opotrebovany.

Napsal: stř srp 26, 2009 07:02
od Luděk Musil
Dusan píše:Najprv povedz aku mas nivu ci icko alebo co.
glociik píše: budík neukazuje žadny tlak
Řekl bych, že se jedná o "klasiku" - 1600 karburátor.
Ale zda-lli bude stačit vyzvednout motor ze silentbloků a vyjmout vanu stylem ježek z klece - to nevím (u sedanu to tak jde), ale u Nivy?. Řekl bych, že tam bude něco překážet :( :( . L.

Napsal: stř srp 26, 2009 08:37
od Luděk Ondrůch
Luděk Musil píše:Řekl bych, že tam bude něco překážet . L.
Řekl bych, že bude zavazet přední diferenciál a nápravnice.

Napsal: stř srp 26, 2009 12:25
od Roman
Ladusa si na omyle, ked sa toci motor a rozdelovac, staci aby bol na cerpadle strhnuty tisichran a mazanie je v pr....y. Takze mozna zavada nemazania je ako pise Dusan aj strhnuty tisichran na oske cerpadla. Mal som take cerpadlo v 1500 vke, takze to nie je iba teoria.

Napsal: stř srp 26, 2009 13:24
od Dusan
Hlavne pri pouziti novych dielov ktore su s h...a a maju voli na tisic hrane..... je to chvilka prace akurat reba dlhe klieste.....

Napsal: čtv srp 27, 2009 09:40
od Luděk Musil
Dusan píše:Hlavne pri pouziti novych dielov ktore su s h...a a maju voli na tisic hrane..... je to chvilka prace akurat reba dlhe klieste.....
Dovolil bych si upřesnit:
a) pokud je stržen 1000-hran na náhonu - stačí opravdu dlouhé kleště (vyjmeš náhon dírou po rozdělovači)
b) pokud je stržen 1000-hran na ose čerpadla = výměna čerpadla (v tomto konkrétním případě znamená zvednout motor nad kapotu)
L.

Napsal: čtv srp 27, 2009 10:01
od Cory
Luděk Musil píše:stačí opravdu dlouhé kleště (vyjmeš náhon dírou po rozdělovači)


Alebo 2 sroubovaky.

Napsal: čtv srp 27, 2009 21:55
od glociik
diky za rady a jak tady bylo řečeno zavazi tam napravnice a diferencial.rozdělovač je ok pač motor nazkočil a jel akorat že na sucho.takže co jsem zde tak postřeh nejlepši bude vytahnout motor a pěkně ho rozdelat venku na ponku.

Napsal: čtv srp 27, 2009 22:10
od Jelen
Rozdělovač OK být může, ale od kolečka dole je hnáno olejové čerpadlo. Když se vydře tisícihran v kolečku, tak to na běh motoru nemá vliv, ale přestane se točit čerpadlo.

Napsal: pát srp 28, 2009 06:12
od Luděk Musil
Takže ještě než se pustíš do zvednutí motoru a sejmutí olejové vany zkus toto:
Dírou po rozdělovači uvidíš ozubené kolečko. Vezmi dřevěný klacík přiměřeného průměru (krapítek větší) naraz jej do té vnitřní díry a ozubené kolečko vyjmi. Pohledem do tý díry zjistíš v jakém stavu je 1000-hran. Poté ještě vizuálně zkontroluj (asi si budeš muset do díry posvítit) drážky na ose čerpadla.
A budeš vědět hned na čem jsi :idea: . L.