Stránka 1 z 5

privesny vozik

Napsal: čtv led 03, 2013 22:39
od ger007
nazdar, nedopatrenim sa mi podarilo zohnat papiere na privesny vozik, papiere su z roku 93 kedy sa dal este postavit vozik sam doma, ma dane len vonkajsie rozmery, otazka znie, z coho pouzit napravu ? vsetko ostatne sa mi zda ako lahko riesitelne.

kazdopadne kolecka chcem pod vozikom, aby sa dali vozit aj sirsie a vacsie naklady, a samozrejme nebrzdeny, a zdelavacie bocnice, respektive nema nahodou niekdo neaky casopis zo sveta motorov ako taku vec zdelat

teda este coryho napadlo rozrezat zadnu napravu a pouzit len okraje s kuskami poloos, ale tam su bubnove brzdy a co ja s tym ? a hlavne, co by na to povedali na stk :-D

Re: privesny vozik

Napsal: čtv led 03, 2013 22:49
od Cory
Bubny tam dat nemusis :D

Re: privesny vozik

Napsal: čtv led 03, 2013 23:05
od Marek
A co nápravu vyřešit jako rouru (třeba z lešení), do ní nalisovat na kraje dvě ložiska a dovnitř čepy nábojů kol? To zavěsit podélnými tyčkami ke konstrukci a nahoru dát odpružení z motorky? Já nevím, jen teoretizuju - nikdy jsem nic podobného nestavěl.

Re: privesny vozik

Napsal: čtv led 03, 2013 23:09
od Laďuša
Eště ani auto nedal dokupy a už staví vozík!

Re: privesny vozik

Napsal: čtv led 03, 2013 23:09
od cackler
zadní náprava z feldy?

Re: privesny vozik

Napsal: čtv led 03, 2013 23:18
od Cory
Na niečom to auto musi odviezt do zberu :mrgreen:

Re: privesny vozik

Napsal: čtv led 03, 2013 23:21
od ger007
janko neser lebo ti nedam vyrobit podlozky !

zadna naprava FA - FEL mi pride celkom zbytocne zlozita nevim, ale hlavne aby to s nou nebolo zbytocne moc vysoke, bo kolesa chcem ako som uz pisal od auto koli preprave sirokych a veci

on papierovo ma nosnost okolo 300kg, ale ja to chcem spravit tak aby to aspon tu 1,2 T odviezlo, takze nieco ako motorkove tlmice moc ne-e

Re: privesny vozik

Napsal: čtv led 03, 2013 23:29
od Cory
Ak chces mat kolesa pod vozikom, tak by som hladal nieco s tymi malymi kolieskami. Aj ked nechapem, preco ich chces pod vozik, ked vezies nieco široke, tak to polozis na bočnice, alebo si spravis mini bočnice do vysky kolies s celoplosnou doskou.

Re: privesny vozik

Napsal: čtv led 03, 2013 23:31
od ger007
to s malinkymi koleckami nema taku nosnost, a ked chces odviest velku vec ako napriklad karoseriu oky tak potrebujes siroku plochu a nemozes to dat len na jakliky

Re: privesny vozik

Napsal: pát led 04, 2013 00:00
od Drobek81
myslim, ze napravy se davaly ze starych skochtli ale to chce nekde omrknout (jeden domorodec tu ma takovy "vozik" i s odpruzenim, ovsem trochu mu to plave - ve spojeni se zigulem to ale nebude vubec poznat). Nicmene necekej zazraky, aby to bylo dimenzovane na takovou nosnost tak v domacich podminkach ten bazmeg bude vazit vic, nez to ma papirovou nosnost...
a vubec, si strojar tak se sakra snaz - nejake napady te nenapadaji?
Origo naprava neni zas tak draha :)
http://www.vezeko.cz/cs/e-shop/products ... dy-vario-a
Hadam ale, ze pro tvuj osobity styl bude vhodnejsi pockat na konec aukce, s tim bys mohl strasit i protijedouci auta...
http://aukro.cz/ridici-naprava-i2914645313.html

a co se "nosnosti" voziku tyce tak doporucuju dotahnout prives z Rakouska, s jednim sem vozil sut a myslel sem ze mi klekl zigul kdyz do kopce to nechtelo jet ani na ctyrku...na skladce mi vypadly oci z dulku, vlezlo se tam 1,9t betonu, oni maji pridavne bocnice a clovek to moc neodhadne :)

Re: privesny vozik

Napsal: pát led 04, 2013 00:08
od ger007
tak preto som tu vniesol takovy dotaz, aby mi tuto osadenstvo dalo typ alebo neaky know how, skola mi toho moc na stavbu vozikov neda :-D ale tak spocitam si maximalne zatazenie konstrukcie a tak dale ale , vies ako skusenosti z dielne ti ziadna skola neda, mozno to nakonec dopadne tak ze tam dam zigulacku zadnu napravu a zdar :_D, (slo by tam dat potom tvrdsie znizene pruziny MS tlmice a stabik nech sa stym da jet 300km/h)

no sam som viezol na voziku 1,2t za zigulom a teda potil sa jak svina :-D, horsie to bolo ubrzdi jak rozjet

kolko to bude vazit ma moc nezaujma, nikdo ma aj tak neodvazi :-D ja mam nenapadne auto a som nenapadny sofer,

Re: privesny vozik

Napsal: pát led 04, 2013 00:20
od Drobek81
nenapadneho sofera v nenapadnem aute nenapadlo nic lepsiho, nez to zavrsit jeste vozikem...stesti, ze se k autu neda dat sajda. Neni lepsi si obcas pujcit za par korun vozik z pujcovny?
Jinak s tim brzdenim souhlasim, ubrzdit to bylo docela zajimave - prvni odbocku sem s prehledem prejel, vozik proste odbocovat nehodlal...pak uz sem si zvykl a pocital s rezervou :)

Re: privesny vozik

Napsal: pát led 04, 2013 09:29
od mušketýr
Na nápravy z žigula, škodovky(100-130) či z favoritaxfelicie zapomeň.Je to komplikovaný a dost na h...
Nejideálnější jsou tyto řešení:
1.fabrická náprava-ale aby ti to odvezlo 1.2t si musíš připlatit a cca4tis mi příde dost.V DE na burze prodávaly nové nápravy za 80e.Pochybuji že byly stavěna na 1.2t
2.Náprava z auta co má přední náhon a vzadu listová pera.Moc jich neni a myslím že pár pick upů najdeš na vrakáčích.Neuvezeš myslím 1.2t alle budeš se k tomu blížit.Cenu tipuji někde kolem pětikila.
3.Zadní náprava z dodávky(mám pro sebe připravenou z boxera-jeden list pera!)Nepřeložíš to, ale je dost široká a tak zůžit ji, je záhodno.Cenu na vrakáčích odhaduju na 1000-1500kč
Trubka z lešení a ostatní improvizace bych uplně vynechal-přeci jen už neni rok1983.Pokud si někdo chce dokázat že to dokáže prosím, ale je to jeho boj(spíše jeho blbost)
M.S

Re: privesny vozik

Napsal: pát led 04, 2013 09:49
od Roman
V casoch mojej mladosti :wink: sa dost casto vyuzivala na vozik zadna naprava z Trabanta. Dokonca v prevedeni, ze sa urezala podlaha a pouzil sa cely kufor (robilo sa to z limuziny alebo aj z kombika), vysla z toho celkom pekna suprava, ked sa to tahalo za Trabikom. Len pochybujem, ze by to v dnesnej dobe niekto schvalil

Re: privesny vozik

Napsal: pát led 04, 2013 13:38
od Petr HC
Řekl bych, že je zde dost protichůdných požadavků (nebrzděný/nosnost 1200 kg, velká kola/umístění pod korbou, demontovatelné bočnice/tuhost podlahy). Stavěl jsem dva vozíky - nákladní a obytný. Rám je ze dvou podélně uložených odlehčených příčníků z vozu Robur, (3,5 tuna 5 příčníků).
překrytých palubkami, na koncích vyztužených U profilem. Oba jsou na "bantamkách s vysokou únosností" montovaných na lešeňové rouře a odpružené listovými pery. Pružiny na jednom jsou odlehčené z Pragy Picollo, u druhého dělané na zakázku v kovárně v Radechové u Náchoda. Nevím jak by se dnes na to dívala policie a STK. Oba dosud bez problémů jezdí a procházejí na STK. Nákladní jsem prodal, obytný jsem měl ve Vrchlabí (více jeho snímků má Medvěd - ještě mi je zatím neposlal - možná fotil i podvozek).
Nějaké hrubé náčrtky mohu zaslat. Zatím jsem našel jen výkres čepů kol na lité disky z Kovopodniku Praha.