Brzdy Niva

Moderátor: Moderátoři

Re: Brzdy Niva

Příspěvekod Ondra1,7mpi » pát dub 14, 2017 18:09

Díky za radu, jen trochu netuším kde a co je ten podtlak co přepojit? pak to stlačení tyčky má vypadat jak? Ztuha zlehka? Na tvrdo?
Já mám i posilovač řízení, pokud je to složitější, asi se na to vykašlu, zatím to jde i tak... Holt jezdit s rozumem...
Ale díky! Možná by stačilo psát jenom tobě Majo. :lol: .. Na tebe je spoleh, nivu znáš opravdu dobře...
Opel kadet 1,9D kombi po smrti, fiat punto 1.2 též kaput, BMW e46 318D, škoda Octavia 1,9D, Niva 1,9D. Bylo několik Nivuší 1,6, 1,7spi, MPI... Benzín ale raději leju do pily...
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1091
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Brzdy Niva

Příspěvekod Majo » úte dub 18, 2017 13:58

:oops: neprehanaj, poradí ten, čo ma zrovna cas (A ja si práve doma váľam sunky) :)

Ten posilovač na konzole je celkom sranda. Stredom konzoly Rusi prepchali trubku od spojky,takže keď chceš zhodiť posilovač aj s konzolou, zavzdušníš spojkovú hydrauliku a máš robotu naviac. Ak chceš konzolu nechať na aute a vybrať iba posilovač, potrebuješ gynekologický kurz. Podstate sú to dve matky čo držia valec, dve držia posilovač a v interiéri musíš odpojiť tiahlo od pedála. (V pripade ze odmontuvas konzolu, tak dalsie 4 matky v interieri).Nebyť zlého prístupu, je to robota na chvíľu.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Brzdy Niva

Příspěvekod Mara » úte dub 18, 2017 14:11

mi zaclo delat to same, brzdilo, nekdy hodne az blokovalo a postupne mene. Odvzdusnil jsem na nekolikrat a byl klid. Brzdovy valec jsem rozebral a byl ohly jeden dorazovy sroub a ten jsem vymenil (je pevny a srovnat taky sel). Jinak jsem v nem zavadu nenasel a auto uz brzdi dobre. Jen mi zacla prokapavat brzdovka na trubicce k brzd valecku (ktery jsem nedavno menil), tak jsem to dotahl a jeste to zrychlilo. No poresit to necekane pri odjezdu byla "sranda" :)

/////

Ondra: no nevyznam se v tom, ale povolil jsem tu 22 matici v predu na valci a vsechno to na me vyskakalo, bylo zajimave zjistit jak to patri zpatky, ale tak moc tam toho neni. Drive jsem povolil a vytahl ty 2 dorazove sroubky zespod valce - pri sundavani a nandavani tech sroubku se hodi mit mirne prislapnuty brzd pedal. Ale auto mam strasi nez ty a valec byl v klidu, az na ten sroubek a to ani nevim, jestli vubec nejak vadilo, ze je ohly (treba jsem jej mohl ohnout pri vyndavani, ale netusim)
Naposledy upravil Mara dne úte dub 18, 2017 16:05, celkově upraveno 1
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 913
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Brzdy Niva

Příspěvekod Ondra1,7mpi » úte dub 18, 2017 15:27

Diky za typ. Foto z toho valce a šroubu, případně postup pro amatéra by nebyl? :lol:

Majo: díkas, vemu si chirurgicke rukavice :mrgreen: , tedy až bude 2 dny pršat...
Opel kadet 1,9D kombi po smrti, fiat punto 1.2 též kaput, BMW e46 318D, škoda Octavia 1,9D, Niva 1,9D. Bylo několik Nivuší 1,6, 1,7spi, MPI... Benzín ale raději leju do pily...
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1091
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Brzdy Niva

Příspěvekod Mara » ned dub 15, 2018 21:01

Dal jsem nove pakny do zadnich brzd a bubny sly nasadit az po povoleni rucni brzdy, coz je asi standart. Akorat i s dost povolenou rucni jedno kolo slo hure dostat do bubnu a ve vysledku zatim pribrzduje. Nevim jestli si to sedne, nebo je treba jeste neco pri vymene pokutit.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 913
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Brzdy Niva

Příspěvekod Jarda_NIVA1.7 » pát kvě 11, 2018 10:58

Jestli mas samostavova prasatka, tak je to chtelo zatlacit nebo povolit samostavy...
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
 
Příspěvky: 678
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina

Re: Brzdy Niva

Příspěvekod danes000 » stř dub 03, 2019 17:34

Zdravím
prosím o radu, vlastním Nivu 1.6 a mám problém s tím že mi brzdí pouze zadní kola, brzdy jsou ovzdušněny, žádný únik kapaliny není, kotouče a desky jsou OK, při prudkém brždění na asfaltě brzdí pouze zadek.Je možné že je to hlavním brzdovým válcem?
Díky za odpověd Miloš (né zeman) :D
danes000
 
Příspěvky: 1
Registrován: stř dub 03, 2019 17:24

Re: Brzdy Niva

Příspěvekod valda1971 » stř dub 03, 2019 17:38

Ano, je to možné - nepropouští z nějakého důvodu předek. Rozebrat, zkontrolovat ev.přegumičkovat (nejdřív kouknout, není-li vyrezlé tělo - pak jedině nový.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 6202
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Brzdy Niva

Příspěvekod Cory » stř dub 03, 2019 18:00

Hmmm, Niva ma okruhy trochu inak ako klasika. Jeden okruh je na zadok a predok..a druhy okruh je len na predok.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 10659
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Brzdy Niva

Příspěvekod Luděk Ondrůch » stř dub 03, 2019 20:21

Podívej se na prasátka předních brzd, jestli nejsou zarezlé pístky.
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
 
Příspěvky: 1440
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno

Re: Brzdy Niva

Příspěvekod Rankl » pát úno 21, 2020 09:42

ahoj, prorazil jsem brzdovou trubku, pravou zadní. v okolí nikde koupit nejde, pár dní trvalo, než mi přišla, pěkně smotaná v krabici, protože jsem zrovna nepotřeboval jiný díl, tak to s poštou nebylo zrovna levné.Když jsem ji srovnal a vyjmul tu poškozenou z auta, tak se podobaly jen trochu, tak jsem měl dost práce ji na nápravu napasovat tak, aby moc netrčela. trochu mi to znechutilo, říkal jsem si, jestli by to nebylo možné řešit podomáckou výrobou trubek. nevíte, ty koncovky, ty se asi recyklovat nemohou, že? Jsou nějak typizované nebo má VAZ něco speciálního? a to roztloukátko, stačí nějaké laciné (třeba toto? https://www.profigaraz.cz/rucni-naradi/ ... gInRvD_BwE )
jednou mě stejně čeká kompletní výměna, tak když bych se to naučil, byl bych soběstačný.
2107 a 21214
Rankl
 
Příspěvky: 257
Registrován: úte říj 20, 2009 20:46
Bydliště: Kolinec

Re: Brzdy Niva

Příspěvekod Ondra1,7mpi » pát úno 21, 2020 20:11

Já si je nechal dělat, páč mám v naftové nějaké atipické...
Stojí to pár korun, ale myslím, že jen lze měděné, jsou měkké... Určitě bych si to kvůli jednomu autu nekupoval... Ale to jen můj názor...
Opel kadet 1,9D kombi po smrti, fiat punto 1.2 též kaput, BMW e46 318D, škoda Octavia 1,9D, Niva 1,9D. Bylo několik Nivuší 1,6, 1,7spi, MPI... Benzín ale raději leju do pily...
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1091
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Brzdy Niva

Příspěvekod Mara » sob úno 22, 2020 07:29

Medene trubky na stk neuznavaji vesmes. Med s nejakym kovem, co je na koncovce asi, nejak umi oxidovat a nemusi to byj tak trvanlive jak se zda. Koncovky Niva jdou ze spatne trubky sundat a koupit zelezne trubky treba na feldu. Jedna strana nove trubky se odrizne, nasunou se nivacke koncovky misto tech na feldu (jiny zavit) a konec se zapertluje. Nejaci servisaci treba za 100kc. Nebo vlastni pertlovaci sadu, ale to nemusi byt tak lehke. Nekde jsem to tu uz resil..
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 913
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Brzdy Niva

Příspěvekod Rankl » pát bře 20, 2020 21:38

předevčírem se mi stala divná věc, na levém předním kole se zřejmě předčasně spotřebovala jedna destička a vyskočila ven. na druhé jsou určitě 3 mm, jeden pístek vázl, už jsem to přegumičkoval a rozhýbal. Jen mě zarazilo, že vylétla, běžně se ozve takový nepříjemný zvuk, jak se začíná brousit ten železný podklad a nechá se stím ještě kousek dojet.
to se děje běžně? nebo mám už úzký kotouč nebo pokažený ten třmen (to se mi ale nezdálo).
Každopádně rána a propad brzdy je docela zážitek, ještě že se mi to přihodilo ve volné krajině a napadlo mě pedálem zapumpovat.
2107 a 21214
Rankl
 
Příspěvky: 257
Registrován: úte říj 20, 2009 20:46
Bydliště: Kolinec

Re: Brzdy Niva

Příspěvekod Aron » sob bře 21, 2020 05:25

Mara píše:Medene trubky na stk neuznavaji vesmes. Med s nejakym kovem, co je na koncovce asi, nejak umi oxidovat a nemusi to byj tak trvanlive jak se zda. Koncovky Niva jdou ze spatne trubky sundat a koupit zelezne trubky treba na feldu. Jedna strana nove trubky se odrizne, nasunou se nivacke koncovky misto tech na feldu (jiny zavit) a konec se zapertluje. Nejaci servisaci treba za 100kc. Nebo vlastni pertlovaci sadu, ale to nemusi byt tak lehke. Nekde jsem to tu uz resil..

Měděné trubky jsem měl na několika autech a nikdy nebyl problém,akorát kvůli STK je potřeba je natřít nějakým černiskem.Životnosti bych se nebál a lepší se tvarujou.
Aron
 
Příspěvky: 49
Registrován: úte led 14, 2014 18:00
Bydliště: Vysočina

PředchozíDalší

Zpět na Karoserie a ostatní

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků