Stránka 1 z 3

Katalyzátor Niva

Napsal: čtv dub 20, 2023 18:15
od Peter7
Vedel by niekto poradiť aký katalyzátor by sa dal použiť na Lada Niva r.v.2006,Euro4,2x sonda. Už som montoval 2x univerzál JMJ a strašne málo vydržal-aj to tu niekto písal v minulosti. Dík za pomoc

Re: Katalyzátor Niva

Napsal: čtv dub 20, 2023 21:26
od Cory
Bezne pouzivam tieto JMJ a bez problemov. Problem moze byt niekde inde, potom nevydrzi ziaden.

Re: Katalyzátor Niva

Napsal: pát dub 21, 2023 19:07
od Peter7
Dík za odpoveď.Aj mňa napadlo ,že môže byť aj niekde inde problém.Ale keď chcem hľadať problém musím mať dobrý kat.
A vedel by si aj trošku viac poradiť?
Olej nežerie, chladiaca sa netratí. Otáčky nekolíšu.Štart bez problémov aj v zime,aj v lete.Sondy fungujú.Výfuk tesný.
Dík za pomoc

Re: Katalyzátor Niva

Napsal: sob dub 22, 2023 22:47
od Henry
A v com vlastne spociva zavada alebo dovod na (opakovanu) vymenu katu?

Re: Katalyzátor Niva

Napsal: ned dub 23, 2023 13:33
od Peter7
Začala sa objavovať chyba P0422. Najskôr sem tam cca 160 km a teraz už častejšie cca 40-50km .Keď som menil dávnejšie prvý kat.(na tom istom aute), tak som si to presne neznačil ,ale po výmene druhého som si to začal značiť.

Re: Katalyzátor Niva

Napsal: pon dub 24, 2023 11:40
od Henry
Kedze vies konkretnu zavadu, predpokladam, ze vies vytiahnut chybove kody z RJ a ziadne dalsie tam neboli. Vies aj ake boli realne emisne hodnoty na koncovke vyfuku? Alebo nejakym sposobom otestovat signal/funkcnost lambda sondy za katom?

Re: Katalyzátor Niva

Napsal: pon dub 24, 2023 12:55
od Peter7
Iná chyba tam nebola ,len P0422.K sondám Po vymazaní chyby ide sonda č.1 sinusoida od 0,1V-0,8V.Po vymazaní chyby ide sonda č.2 skoro v rovine cca 0,45-0,5V.
A po asi 40-50km keď vyhodí chybový kód P0422, sonda č.2 začne kopírovať sinusoidu ako sonda č.1 .len máličko menej ako horná hranica 0,8V.
Sonda č.1 nová.Kontroloval som výhrev funkčný.Sonda č.2 nová. Kontrola výhrevu tiež funkčný. A predpokladám keď tie sondy reagujú ako som písal tak fungujú.
Bohužiaľ emisie nedokážem doma odmerať ,takže neviem.Ale keď vypíše chybu tak začne výfuk divne smrdieť.
Len pre doplnenie ja som použil kat.JMJ za nížšiu cenu vtedy asi okolo 50-60€.Nevedel som a ani predajca poradiť či ten drahší je lepši.

Re: Katalyzátor Niva

Napsal: úte dub 25, 2023 21:11
od Henry
Sonda 1 vyzera, ze funguje presne ako ma (sinusoida 100-900 mV). Sonda 2 po vymazani chyby 0,45-0,5 V, to vyzera, ze kat sice funguje, ale uz slabsie (mierne viac O2). Ale treba mysliet aj na to, ze hodnota 450 mV je aj referencne napatie z RJ do sondy, takze stabilnych 450 mV moze pripadne vykazovat aj nefunkcna sonda. Idealne by mala Sonda 2 mat stabilny signal udajne okolo 600-700 mV. Ked zacne sonda 2 vytvarat signal vo forme sinusoidy podobnej sonde 1, to znamena, ze kat v podstate nefunguje vobec, pretoze koncentracia O2 osciluje na rozhrani zmesi chubobna-bohata podla regulacie zmesi RJ. Ale preco sa stal kat nefunkcnym, to zostava zahadou, najma bez dalsich chyb v RJ (napr. vynechavanie zapalovania by na MPI ulozilo chybu do RJ).

Zopar hlupych otazok: Motor nespaluje olej (vid napr. zaolejovane/zakarbonovane sviecky)? Jazdi to aj na LPG?

Este pridavam zaujimave linky na temy, kde sa preberal aj lacny univerzalny kat a celkovo aj signal lambda sond:
https://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?f=28&t=25014
https://forum.ladaklub.com/viewtopic.ph ... 95#p522518

Re: Katalyzátor Niva

Napsal: stř dub 26, 2023 06:33
od Luděk Musil
Henry píše:... Jazdi to aj na LPG?
Moje Vesta (1,6 MPi) na LPG jezdí a žádný problém nemá. L.

Re: Katalyzátor Niva

Napsal: stř dub 26, 2023 07:08
od Peter7
Dík moc za info.
Tá druhá sonda nemá presne rovný priebeh.Skúsi pripojiť snímku z merania ako kreslí graf.
K tvojím "hlúpym"-mne sa nezdajú hlúpe,olej je stále rovnako na olejovej mierke.Sviečky-špičky pekne opálené.Dokonca som tam dávnejšie dal nové sviečky pre istotu ,písali ,že sú na 60000km.Ja som na nich urobil max.20000km.LPG nemám.
Všetky tie diskusie som čítal.Ja som kúpil kat. v kamennej predajni.Vyzeral podobne ako ten na obrázku v diskusii. Tiež som menil len ten samotný kat. ten bochník.Ešte som dostal ponuku od rôzných predajcov na výmenu celého dielu ,ktorý sa skladá z dvojpríruba,kat.,spletenec,jedno príruba.Opísané v smere od motora.Tento diel stojí okolo 200€ a bojím sa ,aby to nebolo to isté ako som mal do teraz. Preto som sa pýtal ,že či niekto nemá dobrú skúsenosť s univerzálný katom presný tip.

Re: Katalyzátor Niva

Napsal: stř dub 26, 2023 22:29
od Henry
Ludku, ale ty na tej Veste urcite mas moderny LPG system s lambda regulaciou. Ja na Nive SPI mam sproste jednoduche podtlakove LPG s mechanickou clonou a bez lambda regulacie. A ked nie je bohatost zmesi naozaj dobre nastavena, tak kat dostane riadne zabrat. Mozno aj pri naozaj dobrom nastaveni, lebo dokonale sa to pre cele spektrum otacok motora a zatazenia nastavit neda. A viem si aspon teoreticky predstavit, ze nejaky setrilek montaznik LPG tam v ramci znizovania nakladov za montaz (ale nie celkoveho uctu koncovemu zakaznikovi) namontuje aj do Nivy MPI neriadeny LPG system s lambda emulaciou, aby bola RJ auta "spokojna".

Peter7: tie grafy vyzeraju presne ako si popisoval. Viac mi uz bohuzial naozaj nenapada. Nie je ziadny zjavny dovod, preco by tie katy mali takto odchadzat. Toto uz je zrejme problem stupna komplexnosti "Cory level".
Peter7 píše:Ešte som dostal ponuku od rôzných predajcov na výmenu celého dielu ,ktorý sa skladá z dvojpríruba,kat.,spletenec,jedno príruba.
Dufam, ze nemas na mysli tych spekulantov z Bazosa. Lebo to mozes za 200 € kludne dostat aj fake kat tak ako ja a este ta ten zmrd aj vysmeje. Zrovna kat by som kupoval uz len od nejakeho aspon trochu renomovaneho dodavatela. Ja som kupoval Starline, ale k zivotnosti sa vyjadrit nedokazem, pretoze ho takmer nepouzivam.

Re: Katalyzátor Niva

Napsal: čtv dub 27, 2023 06:32
od Peter7
Nie nie je to kat. z bazosa.
Ten predajca má normálný int.obchod ,okrem iného mat. aj kat .Chcel číslo auta aby vedel nájsť kat ..Ponúkol od JMJ. Potom dal ešte ďalšie dve značky ,ale tie sú cenovo cez 400€.
Tak snáď sa Cory zase pripojí a niečo poradí. Prípadne pošle link. na ten kat, od JMJ čo on používa a má s ním dobrú skúsenosť.
Dík za pomoc

Re: Katalyzátor Niva

Napsal: čtv dub 27, 2023 13:29
od Luděk Musil
Henry píše:Ludku, ale ty na tej Veste urcite mas moderny LPG system s lambda regulaciou. ...
Teď jsi mě dostal krapet do úzkých :oops: .
Před Vestou jsem provozoval i předchozí Lady na LPG (kromě Granty - ta je stále pouze benzínová).
O karburátorech (21011 a 2103) nemá cenu debatovat, tam to byly primitivní podtlaky bez elektroniky.
Ale SPi (21073 a dvě 21044) už nějaké řízení měly a mám pocit, že lambda na svodech byla "napíchnutá" :idea: .
L.

Re: Katalyzátor Niva

Napsal: pát dub 28, 2023 19:05
od Henry
Do SPI sa principialne daju namontovat 4 rozne LPG systemy:
1. podtlakovy bez lambda regulacie a bez emulacie signalu lambda sondy - pri prevadzke na LPG sa len relatkom odpoji signal lambda sondy od povodnej RJ auta a teda pocas jazdy na LPG permanentne svieti Check engine, do RJ sa uklada chyba 13 a RJ nemeni bohatost benzinovej zmesi, kedze nema podla coho (takto to mam ja);
2. podtlakovy bez lambda regulacie s emulaciou lambda sondy - pri prepnuti na LPG je od RJ auta odpojena lambda sonda a nahradena signalom z emulatora, ktory posiela do RJ bezny signal v tvare sinusoidy, aby si RJ myslela, ze vsetko je v poriadku a nemenila bohatost benzinovej zmesi;
3. podtlakovy s lambda regulaciou a s emulaciou lambda sondy - mechanicka clona nastavenia bohatosti LPG je nahradena elektrickym ventilom/servomotorcekom, ktory reguluje bohatost podla separatnej RJ LPG, ktora sa riadi signalom z lambda sondy (asi najcastejsie pouzivane riesenie);
4. centralne vstrekovanie LPG s lambda regulaciou a s emulaciou lambda sondy - najmodernejsie, ale aj drahsie ako predchadzajuce.

Re: Katalyzátor Niva

Napsal: sob dub 29, 2023 18:16
od Mara
Zdravim, ten emulator by mi nevadil dodatecne domontovat pokud to jde. Mam taky c.1. Je mozne, ze po jizde na plyn (check 13), kdyz se prepne na benzin, tak lambda se potrebuje dlouze znova adaptovat?