Stránka 1 z 3

Vypadávají "budíky"

PříspěvekNapsal: ned dub 05, 2009 23:16
od LidskyZdroj
Jsem tady nový. Asi před 5 měsíci jsem koupil Ladu 2112 1,5 8V hatchback. Hned druhý den se objevila chyba přístrojové desky. Z ničeho nic přestal ukazovat rychloměr, otáčkoměr a jiné budíky. Trvalo to několik hodin provozu. Pak začalo fungovat. Jenže ty výpadky jsou stále častější. Asi to bude nějaký kontakt, ale nezjistil jsem který. Nevíte někdo , kde přesně může být chyba ? Případně doporučit seriózní servis.

PříspěvekNapsal: pon dub 06, 2009 06:33
od Petr HC
Projdi, očisti a dotahni všechny ukostřovací body. Hledat seriozní servis = hledat jehlu ne v kupě, ale ve stodole sena (nejlépe nemagnetickou).

PříspěvekNapsal: pon dub 06, 2009 17:52
od FOMA
Petr HC píše:Projdi, očisti a dotahni všechny ukostřovací body. Hledat seriozní servis = hledat jehlu ne v kupě, ale ve stodole sena (nejlépe nemagnetickou).





Jo přesně tak,docela mě šokovalo při montáži tažného zařízení jak ,,lajdácky,,jsou upevněny konektory k zadním světlům... :x ,až se divím,že to tak může fungovat..(a zatím kupodivu bezchybně)
Ten konektor jako by tam držel silou vůle..ale světla svítí :)

PříspěvekNapsal: pon dub 06, 2009 18:38
od zelvotron
FOMA píše: ale světla svítí :)


Zatím... :P :mrgreen:

PříspěvekNapsal: pon dub 06, 2009 18:53
od joles
Takúto závadu som mal aj ja. Po údere na palubovku (zhora nad budíky) to nabehlo. Na záručnej prehliadke som to oznámil. Neviem čo tam spravili ale asi 1 mesiac to fungovalo a potom znova... Tak som to rozobral (vtedy som "objavil" tie krokové motory). Doska plošných spojov, kde sú aj budíky, displej aj konektory je zaistená mechanicky takými plechovými jazýčkami prestrčenými cez obdĺžnikové otvory v tejto doske, a tie jazýčky sú kombinačkami zatočené. To za prvé pritiahne dosku k mechanike a za druhé, pod niektorými hazýčkami je aj vodivý spoj, ktorý má byť tými jazýčkami prepojený s kostrou - záporným pólom. A toto tam bolo odfláknuté - kotakt bol a po prechode cez jamu tam už nebol. Stačilo tie jazýčky seriózne pritiahnuť - zatočiť, aby sa poriadne opreli o vodivú plochu plošného spoja a už 5 rokov mám pokoj.
Dúfam žesom to aspoň trocha zrozumiteľne napísal. Ale nevylučujem ani zlý kontakt mimo vlastnú prístrojovku.
Trocha mimo. Na plošáku pod ciferníkom otáčkomera sú nachystané spoje pre nejaký čip a aj na ciferníku je okienko pre displej - podobme ako pod tachometrom sú kilometre. Ale okienko je z vonkajšej strany zaslepené, nie je vidieť ani náznak. Neviete čo tam občas montujú?

PříspěvekNapsal: pon dub 06, 2009 19:49
od zelvotron

PříspěvekNapsal: pon dub 06, 2009 20:00
od FOMA
jo tak to jsem viděl na nějakém RU webu,ale kua neviem už teraz k čomu to blo,ale bolo to niečo obyčajné..??(hodiny,teplota alebo čo.. :roll: )

PříspěvekNapsal: pon dub 06, 2009 21:48
od LidskyZdroj
Tak toto skúsim, až sa k tomu niekedy cez víkend dostanem. Mne sa to prajevuje podobne, akurát miesto buchnutia používám kop tesne nad plinový pedál. A chvíľu to funguje.

PříspěvekNapsal: pon čer 08, 2009 20:47
od DJW
Prestal mi fungovať rýchlomer, nevie prosím nejaký macher na elektriku ako PetrHC náhodou nejakú domácu fintu ako zdiagnostikovať, kde je chyba? :)

Vopred ďakujem.

PříspěvekNapsal: pon čer 08, 2009 20:51
od Luděk Ondrůch
Předpokládám, že tam bude náhon bovdenem z převodovky. Podívej se jestli se ti nepovolila matice na převodovce nebo na přístrojovce a nevypadl bovden.

PříspěvekNapsal: pon čer 08, 2009 20:51
od Maysner
Luděk Ondrůch píše:Předpokládám, že tam bude náhon bovdenem z převodovky. Podívej se jestli se ti nepovolila matice na převodovce nebo na přístrojovce a nevypadl bovden.


nebo muze byt predrenej. to by byl v pytli i ten obal

PříspěvekNapsal: pon čer 08, 2009 21:12
od DJW
Bovden? :D

Ja mam tachometer elektricky.. Preto som vzýval Petra.. ;)

Ale diky za tip :)

PříspěvekNapsal: pon čer 08, 2009 23:01
od zelvotron
Diagnostika budíků: zmáčkni a drž tlačítko nulování denního počítadla a pak zapni zapalování, potom můžeš tlačítko pustit. Provede se test - ručičky několikrát projedou sem a tam rozsvítí se všechny segmenty LCD. Tak aspoň budeš vědět že máš v pořádku přístrojovej štít. Jinak to může bejt čidlo (případně po cestě k němu) rychlosti - na převodovce v místě, kde býval vzpomínanej náhon rychloměru, mělo by to být i zapsaný v řj jako chyba.

PříspěvekNapsal: úte čer 09, 2009 16:44
od plavec
zelvotron píše:Diagnostika budíků: zmáčkni a drž tlačítko nulování denního počítadla a pak zapni zapalování, potom můžeš tlačítko pustit. Provede se test - ručičky několikrát projedou sem a tam rozsvítí se všechny segmenty LCD

a já vím, kdes to našel, Na youtube. Taky sem se tam díval.

PříspěvekNapsal: úte čer 09, 2009 17:18
od Petr HC
DJW píše: Ja mam tachometer elektricky.. Preto som vzýval Petra.. ;)

Když už jsem byl "vyvolán" tak tedy: pokud při této závadě svítí CheckEngine, nepřicházejé impulzy z čidla (na rozvodovce) - někdy bývá jen povytažené. Pokud CHE
nesvítí je závada v ukazovacím přístroji nebo v přívodu k němu.
P.S. myslím, že elektrické tachometry má celá řada 211x.