Stránka 4 z 10

Napsal: ned úno 07, 2010 22:52
od Saša
Pokud nová spojka "škube" je to asi známka šetření na nepravém místě . I já si kdysi myslel že "uspořím" pár korun a koupil jen obložení spojky . "Pár orygo nýtů to spraví" . Lamela šla nanýtovat lehce , ovšem překvapení na sebe nenechalo dlouho čekat . Každý rozjezd do kopce , či s naloženým autem byl utrpení pro mne i pro auto , ač jsem se snažil , nebylo to nic platné . Pořád jsem se přesvědčoval "to si sedne" nesedlo ! Po pár tisících šla ven a již nikdy domádo nýtovanou lamelu spojky .
Prostě co rána to unikát a tím se lamela skroutí a nestejnoměrně zabírá .

Napsal: pon úno 08, 2010 07:15
od tavri
Je pravda, že na Tavrii mi tenkrát dali repasovanou spojku a taky škubala, nicméně ta si postupně sedla. Prováděl tehdejší značkový servis až v Heřmanově Městci. Kolik vydržela už se nedozvím, protože auto šlo z baráku... Vydržela jen 48 tis km (a na 49 prodáno)
Na Ladu, kterou bych chtěl mít třeba už jen na 20-30 tis km bych dal levnější ze Samary. Spojku bych v garáži nedělal, přeci jen, není to Trabant.
Na desině je původní, najeto má 99600 km, uvidíme, kdy se ozve. Jezdím krom občasných dálek především po městě.

Napsal: pon úno 08, 2010 08:59
od zelvotron
Sašo bohužel nešetřil, díly byly originál :( Teď už je asi jasný, že už si fakt nesedne a navíc myslím, že mi díky tomu začínají odcházet silentbloky na motoru (oni už předtím nebyly nic moc), najel sem s tím asi 3000 a je ta jak za trest.

Napsal: pon úno 08, 2010 09:10
od radek mb
tavri píše:Na desině je původní, najeto má 99600 km, uvidíme, kdy se ozve


Já jí měnil na Ukrajině,najeto cca 154 000 km a bylo to,podle názorů opraváře na poslední chvíli.Už to začínalo být na nýty.Lamelu jsem dal Valeo,nový přítlačák i ložisko.A zatím spokojenost.

Napsal: pon úno 08, 2010 20:57
od plavec
Tak mě napadá.Co zkusit ve vhodnou chvíli vyndat spojku a dát tam "na zkoušku" z jiný lady. Když to bude dělat stále, tak budeš vědět, že je to převodovkou a pak už taky ty silentbloky motoru budou brnkačka nakonec.
Tím Ve vhodnou chvíli myslím když třeba zrovna bude nějaká možnost koupě spojky z nějakýho vraku.. :wink:
Jo a na těch silentbolkách opravdu dost záleží, já když jsem couval tak mi tloukl výfuk pořád vzadu o tažný a ten motor se celej klepal, ovšem nebylo to, aby se chvěla řadička a skoro celý auto.

Napsal: pon úno 08, 2010 22:39
od žež
Tak mě napadá.Co zkusit ve vhodnou chvíli vyndat spojku a dát tam "na zkoušku" z jiný lady. Když to bude dělat stále, tak budeš vědět, že je to převodovkou a pak už taky ty silentbloky motoru budou brnkačka nakonec.
Tím Ve vhodnou chvíli myslím když třeba zrovna bude nějaká možnost koupě spojky z nějakýho vraku.. :wink:

Přehazovat spojku na zkoušku??? Tak to bych určitě nedělal. Ve dvou lidech jsem měnil spojku na feldě asi 6 hodin(v domácích podmínkách). Tak že vydělat z vraku a nacpat už jetou spojku do zelvotronového auta zabere celej den s nejasným výsledkem. :?
Když si to nesedlo po tak velkém nájezdu km tak tam bude určitě viditelná(měřitelná) chyba. Lamela nebo přítlačák je zmetek. - ta lepší možnost!
A nebo se "sama" mohla trochu ohnout hřídel převodovky když při výměně spojky omylem upadla celá převodovka na zem :roll: (horší verze, blbá domněnka).
Určitě bych spojku rozdělal, ale vadný díl bych měnil za NOVEJ :!:

Napsal: pon úno 08, 2010 23:56
od Chester
tavri píše:Spojku bych v garáži nedělal, přeci jen, není to Trabant.

nic složitýho to neni ...

Napsal: úte úno 09, 2010 18:43
od zelvotron
Jak pro koho :(

Mimochodem bouchání při přeřazení, startování ap. dnes vyřešeno dotažením šroubu na klobouku tlumiče od táhla zachycení reakce motoru, i když myslím že jeho povolení stejně nejspíš způsobilo to škubání - vibrace.

Napsal: ned úno 21, 2010 22:10
od zelvotron
Takže nová sada, bylo tam nějaký špatný neoriginální ložisko, ale stejně to furt škube, i když míň, teď už se s tím i nechá trochu jezdit, ale je to opruz. Předtím se muselo dát tak 2000 ot aby to neškubalo, teď u stačí tak 1500.

Co mě napadlo, jestli by třeba nemohla bejt špatná vypínací páčka, že by nestejnoměrně tlačila na ložisko, ale asi blbost. :?

Napsal: pát srp 27, 2010 19:23
od timpy
tak ani moja spojka na seba nenechala dlho cakathttp://forum.ladaklub.com/template ... /icon8.gif, najazdil som zatial 7ts km, predchádzajúci majitzel "údajne" menil lamelu pri 73000km, momentálne ma auto nabehaných 80000km. Na jednej rovinke mi náhle spadlo spojkové lanko a keď som ho opätovne založil, začala mi pískať spojka, potvora jedna, píska stále aj na voľnobehu. Vypojil som teda spojkové lanko, pišťanie sa zjemnilo ale stále je počuť. K tomu sa pridáva smrad zo spojky. Lamela by hádam mala byť v poriadku. Tak sa na to idem zajtra pozrieť. Ak niekto viete poradiť budem povďačný.http://forum.ladaklub.com/templates/sub ... icon11.gif

Napsal: čtv říj 07, 2010 15:29
od jjenik
škubání ve spojce bych řešil dotažením či povolením spojky
hlavní je správně spojku vycentrovat

Napsal: čtv říj 07, 2010 19:21
od zelvotron
Jako dotažení nebo povolení čeho? A přítlačák je přeci na strvačníku vystředěnej kolíkama a převodovka na motoru stejně, na tom snad ani nejde nic zkazit, jenom mě to kurva škube furt. :(

Napsal: čtv říj 07, 2010 19:30
od Saša
zelvotron píše:jenom mě to kurva škube furt.

To nic , to je jen křivá nebo zkroucená lamela . To se dá opravit jen výměnou . I moje (mojima prackama nanýtovaná) lamela po několika málo km letěla za stálého nadávání do dálky . Situaci trochu řeší vyší otáčky při rozjezdu , naopak problém je kopec a naložené auto , to jsem myslel že se motor utrhne ze silentbloků .

Napsal: čtv říj 07, 2010 19:30
od plavec
Co se stane, když nevyměním spojku včas?

Napsal: čtv říj 07, 2010 20:40
od zelvotron
Saša píše:
zelvotron píše:jenom mě to kurva škube furt.

To nic , to je jen křivá nebo zkroucená lamela . To se dá opravit jen výměnou . I moje (mojima prackama nanýtovaná) lamela po několika málo km letěla za stálého nadávání do dálky . Situaci trochu řeší vyší otáčky při rozjezdu , naopak problém je kopec a naložené auto , to jsem myslel že se motor utrhne ze silentbloků.


Nojo, ale druhá po sobě?