Stránka 1 z 4

Svíčky

PříspěvekNapsal: pon črc 13, 2009 11:14
od zelvotron
Máte taky olej v těch otvorech pro svíčky? Já měl u 4. válce okolo svíčky skoro centimetr oleje, v ostatních jenom tak trošku po dně (u toho 4. to může taky bejt netěsným víčkem). Už se to tu kdysi řešilo, ale nemůžu to najít a hlavně nevím jestli vyřešilo, jedině přetěsnit ty trubičky mezi hlavou a víkem ventilů, jsou tam dva kroužky, ale pomůže to? No zatím to zapalování nevadí, ale radši bych, aby to tam neprolínalo.

PříspěvekNapsal: pon črc 13, 2009 22:13
od žež
Já tam zatím olej nemám. Pokud by si měl olej jen na 4 válci tak bych to viděl na víčko od nalévacího otvoru. Trošku mě to kolem víčka slzelo, ale stíkalo to po hlavě dolů a ne do dír na svíčky. Jestli máš truchu oleje všude tak bych přemýšlel o přetěsnění víka ventilů. Pokud se nepletu tak je to utěsněno jen silikonem.

PříspěvekNapsal: úte črc 14, 2009 11:53
od Chester
já mám na prvním válci aspoň 5 cm(dnes možná i víc), už od doby co jsem ho přivezl a najeto je cca 13000 km. Evidentně to ničemu nevadí, tak to neřešim.

PříspěvekNapsal: čtv črc 16, 2009 20:04
od radek mb
Já to mam jako olejničku celý motor,takže to taky neřešim :?

PříspěvekNapsal: čtv črc 16, 2009 22:03
od zelvotron
No ty máš ale 8v, ne? To ani nemáš co řešit :-) U 16v je svíčka v ďouře hluboko v hlavě a blbý je že olej tam natekoucí nemá kudy odtéci, čili se v něm ta svíčka teoreticky může utopit celá i s kabelem.

PříspěvekNapsal: pát črc 17, 2009 08:54
od radek mb
zelvotron píše:se v něm ta svíčka teoreticky může utopit celá i s kabelem


to jsem nevěděl :oops:

PříspěvekNapsal: pon srp 17, 2009 08:30
od zelvotron
Tady jsem našel původní diskuzi:

http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=38868#38868

(odkaz je reakce na Rudův příspěvek z předchozí stránky, jak sem pochopil)

Co jsem zjistil, podle katalogu ND se ty problémový trubičky s dvěma kroužkama montovaly do 05/2002 (já mám auto prodaný u nás ve stejný datum :x nebo myslíte, že to bude mít nějakou historickou hodnotu, poslední prodanej kus s olejem prolínajícím ke svíčkám? :P ). Dál je sou tam uvedený 3 typy ventilových vík, přičemž jedno je jasně novější 1,6, která má zapalovací cívky přímo na svíčkách, další dvě jsou rozlišený podle doplňkvýho dvojčíslí, ale na rozdíl od těch trubiček není uvedeno, že by se montovali do/od nějakýho data.

Je možný, jak píše Skalouš, že novější víka jsou už s těma trubičkama vcelku, potom by tam ale stejně mělo bejt jedno těsnění mezi trubičkou víka a hlavou, což není, zřejmě tam bude asi silikon jako je po obvodu víka. Stejně když jsem u našich auta vyndaval kabely, tak myslím že tam žádný trubičky nebyly a svíčky byly na férovku v prostoru víka ventilů a od oleje chráněný jen koncovkou - kabelem a díra na svíčku nahoře utěsněná taky tak. Budu to muset prozkoumat. 8)

PříspěvekNapsal: úte říj 27, 2009 03:52
od Chester
my máme auto z r.2003 a taky to protéká

PříspěvekNapsal: úte říj 27, 2009 08:37
od zelvotron
jj, já vím, mimochodem teď sem to kontroloval a bylo to celkem v pohodě, oleje minimum, jen tak trošku od něj po dně.

Na novějším provedení jsou svíčky v ďourách taky, jeden spoj je nahoře pokud si to dobře pamatuju, ale to by znamenalo, že je jiná palice, čemuž zase odporuje katalog ND, čert ví, zatím na to kašlu a budu to dál sledovat.

PříspěvekNapsal: pát úno 26, 2010 14:33
od tavri
Jaké používáte svíčky? Lada jezdila dosud jen s BRISK LR15YC-1 a uvažuji, že bych zkusil jiné. Ty co tam mám už dávno překročily interval výměny. A pokud máte jiné, máte je na klíč 21 mm nebo na ten menší, tuším 16 mm.
Btw. našel jsem v garáži úplně nové Autolite 3923, mají dlouhý závit, vysunuté jiskřiště a jsou na menší klíč, podle google jsou studenější, takže jen na letní provoz?

PříspěvekNapsal: sob úno 27, 2010 17:43
od plavec
tavri píše:Jaké používáte svíčky? Lada jezdila dosud jen s BRISK LR15YC-1
ty používám pořád.Jen jednou tam byly plynový Championy. Klíč si teďka nevybavím, na tom mým to asi ani nejni napsaný

PříspěvekNapsal: sob úno 27, 2010 19:24
od dmatej
Co vím, tak ty Brisky se osvědčily asi nejlíp. Já je mám na Kalině a musím podotknout, že když tam šly místo ruských, byla to znatelná změna k lepšímu. Staré moudro říká "neopravuj co funguje", ale experimentům se meze nekladou ;-)

PříspěvekNapsal: pon bře 01, 2010 19:52
od žež
Jaké používáte svíčky? Lada jezdila dosud jen s BRISK LR15YC-1

Při koupi auta tam byli BRISK LR15YC-1. vyměnil jsem je za DENSO Q22PR-U.
Klíč je na obou č16.
BRISK LR15YC-1 se mi neosvědčili. Na felici mi 2x pukla keramika. Od té doby jsem na Brisk zanevřel. 8)

PříspěvekNapsal: stř bře 03, 2010 16:56
od tavri
LR15YC-1 mají klíč 21 mm, rovněž oceňuji velkou životnost 50000 km :-)

Keramika mi pukla na Tavrii, byl to Brisk L7Y ještě podle starého značení a u druhé svíčky se ulomila ta horní tyčka cca 5 cm, šlo s ní hýbat nahoru a dolů, přesto pálila. Samozřejmě jsem ji ihned vyměnil.

PříspěvekNapsal: pon lis 15, 2010 22:10
od DJ Majk
Aké sviečky odporučate do lady 110ky?
Vo fačku som mal viac bodové a max spokojenosť lepsie boli jak jednobodove..
tak aj tu by som chcel spravit update sviečok len rozmyšlam ake..