Prasknuty zadnu bubon

Moderátor: Moderátoři

Prasknuty zadnu bubon

Příspěvekod Wolfhunt » čtv říj 15, 2009 08:54

Zdravim! Potreboval by som vase nazory a skusenosti. Vcera mi volal moj dvorny automechanik (bolo potrebne dat do poriadku domcek riadenia) a zistil, ze mam vzadnu jeden brzdovu bubon prasknuty - ano, pri vacsom brzdeni to tam v poslednom tyzdni "lupalo". Trochu ma prekvapilo, ze bubon je z hlinika alebo jeho zmesi, ale dobre.

Vie mi niekto povedat, ako mohol prasknut? Nepamatam si na siaden naraz alebo vacsiy vymol, co by to to mohlo sposobit. Je to bezna zavada?

Mal by som preventivne dat vymenit aj druhy bubon?

Dakujem za odpovede. Ladam zdar!
Wolfhunt
 
Příspěvky: 226
Registrován: pát čer 01, 2007 16:06
Bydliště: Trnava

Příspěvekod ger007 » čtv říj 15, 2009 08:57

bubon je odliatok, takze v nom mohla uz pri vyrobe sa tam mohla dostat neaka bublinka, prasknuty bubon tu mal napriklad nedavno hurikan nefim ci je to bezna zavada ale uz som to u par aut videl, a ci menit aj druhy ... neviem pre pokoj na dusi asi ano
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !

1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

Obrázek
детские игрушки
Uživatelský avatar
ger007
 
Příspěvky: 4784
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno

Příspěvekod Saša » čtv říj 15, 2009 09:01

Prasknout to může , i když mně se to za 25let nestalo , ale Hurikánovi ano Někde v půli http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... c&start=60
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Hurikán » čtv říj 15, 2009 11:35

Jo, mě se to stalo. Ale to už měl buben najeto přes 200 tkm s intenzívním používáním brzd a byl jednou nebo dvakrát stáčený. Jeho vnitřní průměr byl daleko za povolenou hranicí opotřebení. No a elektrochemická koroze v místě styku hliníkového obalu s litinovou vložkou dílo skázy dokonala.

Proto ten, kdo se chce podobným zážitkům vyhnout, kontroluje vnější část bubnu a při dosažení hranice opotřebení jej vymění. :wink:
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Hurikán
 
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno


Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků