Pneumatiky, disky, duše (NIVA)

Moderátor: Moderátoři

Re: Pneumatiky, disky, duše (NIVA)

Příspěvekod George_S76 » sob úno 19, 2022 21:30

Já teda asi nejsem zkušený. Já při běžné jízdě brzdy používám jen zřídka, většinou hodně řadím a brzdim motorem. Brzdy používám hlavně v kritických situacích a pak už většinou brzdím panicky. Funkce ABS je daleko sofistikovanější. Zatím nevím jak chytrý ABS Bosch Ladě dodává, ale dnes standardní ABS umí brzdit každým kolem podle toho na jakém povrchu se dané kolo nachází. Dále systém ABS využívá i jiné systémy, jako ASR, ESP, EDS, a u nových SUV se zvoleným režimem sjezd ze svahu, řídí sjezd. ABS některé automobilky pro kontrolu tlaku v pneu.
George_S76
 
Příspěvky: 57
Registrován: pát srp 14, 2020 18:46
Bydliště: Všenory

Re: Pneumatiky, disky, duše (NIVA)

Příspěvekod Marťas » sob úno 19, 2022 23:52

Já bych právě v Nivě moc sofistikovaný systém nehledal, ale třeba se pletu. Proto ta moje poznámka, že bych měl radši auto bez ABS, než s ABS à la Golf 2, nebo Opel Kadett.
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
Marťas
 
Příspěvky: 3465
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Re: Pneumatiky, disky, duše (NIVA)

Příspěvekod tajga » ned úno 20, 2022 00:59

myslim ze na suchej ceste brzdi lepsie bez ABS. Niva je o tom ze treba jazdit s rozumom, tieto moderne elektronicky prepchate blbuvzdorne auta su pre opice. Na starych autach bolo treba predvidat a citat vozovku a hlavne venovat sa riadeniu. Nie ako sucasny kamionisti vylozene nohy, pozeraju televizor a varia si kavu za jazdy
Uživatelský avatar
tajga
 
Příspěvky: 640
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: Pneumatiky, disky, duše (NIVA)

Příspěvekod George_S76 » ned úno 20, 2022 01:25

tajga píše:myslim ze na suchej ceste brzdi lepsie bez ABS. Niva je o tom ze treba jazdit s rozumom, tieto moderne elektronicky prepchate blbuvzdorne auta su pre opice. Na starych autach bolo treba predvidat a citat vozovku a hlavne venovat sa riadeniu. Nie ako sucasny kamionisti vylozene nohy, pozeraju televizor a varia si kavu za jazdy


Tak zrovna na suché vozovce ABS není aktivní. ABS se aktivuje až když senzory na kolech vyhodnotí nesrovnalost. Aktivita ABS se projevuje mírným kopáním do pedálů.
George_S76
 
Příspěvky: 57
Registrován: pát srp 14, 2020 18:46
Bydliště: Všenory

Re: Pneumatiky, disky, duše (NIVA)

Příspěvekod Cory » ned úno 20, 2022 07:49

George_S76 píše:
tajga píše:myslim ze na suchej ceste brzdi lepsie bez ABS. Niva je o tom ze treba jazdit s rozumom, tieto moderne elektronicky prepchate blbuvzdorne auta su pre opice. Na starych autach bolo treba predvidat a citat vozovku a hlavne venovat sa riadeniu. Nie ako sucasny kamionisti vylozene nohy, pozeraju televizor a varia si kavu za jazdy


Tak zrovna na suché vozovce ABS není aktivní. ABS se aktivuje až když senzory na kolech vyhodnotí nesrovnalost. Aktivita ABS se projevuje mírným kopáním do pedálů.


Vidím, že ste asi nezažili veľa krízových situácií. Za 200tis km na Priore mi ABS minimálne 3x zachránilo kožu na suchej vozovke. Ta ovládateľnosť vozidla pri prudkom brzdení je na nezaplatenie. Na Nive to nemusí byť tak znateľné, s Nivou sa väčšinou nejazdí tak dynamicky ako s osobákom.
Systém v Nive nie je vôbec primitívny, každé koleso má vlastný okruh a vlastné riadenie. A možno o tom ani neviete, ale Niva má aj ASISTENTA! Konkrétne brzdového asistenta. Takže kľudne tu elektronickú blbosť vyhoďte, je to pre opice :mrgreen:
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Pneumatiky, disky, duše (NIVA)

Příspěvekod Jarda_NIVA1.7 » ned úno 20, 2022 11:43

2 George_S76:
ja bych ABS taky bral, ale novy v dilech to musi vsechno prijit na raketu, to radeji sehnat neco bouranyho a prehazet to tam...
No ja parkrat prinutil abs kopat i na suche vozovce, napr. kdyz mi nekdo nedal prednost a vjel mi tam z vedlejsi rovnou pred cumak.
2 Cory:
predpokladam, ze neni jen jedna verze abs v nive? nemaji nejnovejsi uz i ESP? a BAS maji od zacatku vsechny s ABS? Vlastne jestli ma nejnovejsi niva lankovy plyn, tak asi ESP mit nebude.
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
 
Příspěvky: 866
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina

Re: Pneumatiky, disky, duše (NIVA)

Příspěvekod George_S76 » ned úno 20, 2022 12:52

Jarda_NIVA1.7 píše:2 George_S76:
ja bych ABS taky bral, ale novy v dilech to musi vsechno prijit na raketu, to radeji sehnat neco bouranyho a prehazet to tam...
No ja parkrat prinutil abs kopat i na suche vozovce, napr. kdyz mi nekdo nedal prednost a vjel mi tam z vedlejsi rovnou pred cumak.
2 Cory:
predpokladam, ze neni jen jedna verze abs v nive? nemaji nejnovejsi uz i ESP? a BAS maji od zacatku vsechny s ABS? Vlastne jestli ma nejnovejsi niva lankovy plyn, tak asi ESP mit nebude.


Brzdy jsou jednou z nejdůležitějších systému v autě. A na tyto důležité systémy používám zásadně nové díly. Co se týče ceny tak to není tak strašný, kupříkladu srdce ABS stojí v Rusku 15000 Rublů a na naše to vychází 4157,31 Kč. K zástavě je potřeba ještě 4 snímače ke kolům, hlavní brzdový válec, regulátor brzdneho účinku, kabelový svazek, a pár trubiček navíc. A jak už jsem psal tak stejně plánuji výměnu poloos za pevnostní a ty už se dělají s ozubením a držáky snímačů.
Co se týče Nivy tak všechny vylepšující systémy jsou domontovane a nezávislé na ostatních systémech. Například: zhruba v roce 94 přešli na MPI od Bosche řídící jednotka s pojistkovým blokem a a relatky je umístěno na levé straně u dveří, asi po roce 99 se začal montovat hydraulický posilovač řízení které je taky nezávislé na původních systémech, to samé ABS a klimatizace jsou nezávislé a pojistkové bloky s relatky jsou umístěny odděleně pod palubkou. Dalo by se říci že Niva je stavebnice.
George_S76
 
Příspěvky: 57
Registrován: pát srp 14, 2020 18:46
Bydliště: Všenory

Re: Pneumatiky, disky, duše (NIVA)

Příspěvekod Cory » ned úno 20, 2022 14:02

George_S76 píše:Brzdy jsou jednou z nejdůležitějších systému v autě. A na tyto důležité systémy používám zásadně nové díly. Co se týče ceny tak to není tak strašný, kupříkladu srdce ABS stojí v Rusku 15000 Rublů a na naše to vychází 4157,31 Kč. K zástavě je potřeba ještě 4 snímače ke kolům, hlavní brzdový válec, regulátor brzdneho účinku, kabelový svazek, a pár trubiček navíc. A jak už jsem psal tak stejně plánuji výměnu poloos za pevnostní a ty už se dělají s ozubením a držáky snímačů.
Co se týče Nivy tak všechny vylepšující systémy jsou domontovane a nezávislé na ostatních systémech. Například: zhruba v roce 94 přešli na MPI od Bosche řídící jednotka s pojistkovým blokem a a relatky je umístěno na levé straně u dveří, asi po roce 99 se začal montovat hydraulický posilovač řízení které je taky nezávislé na původních systémech, to samé ABS a klimatizace jsou nezávislé a pojistkové bloky s relatky jsou umístěny odděleně pod palubkou. Dalo by se říci že Niva je stavebnice.


A zabudol si ešte na predné otoče, predné brzdové valce, zadnú nápravu s polosami a budíky. Ako vyzerá ten domontovateľný držiak ABS snímača k tým pevnostným polosiam? Ešte som to nevidel.

Niva v 94tom roku neprešla na MPI od Boscha, ale na SPI od GM. Na MPI prešla od roku 2000.

Najnovšia Niva ma elektronicky pedal plynu. ABS má funkciu BAS, ale nemá ESP. Niva má zatiaľ iba jednú generáciu ABS - vrámci Lady to nie je najstaršia ale ani najnovšia generácia.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Pneumatiky, disky, duše (NIVA)

Příspěvekod George_S76 » ned úno 20, 2022 15:41

Cory píše:A zabudol si ešte na predné otoče, predné brzdové valce, zadnú nápravu s polosami a budíky. Ako vyzerá ten domontovateľný držiak ABS snímača k tým pevnostným polosiam? Ešte som to nevidel.
Niva v 94tom roku neprešla na MPI od Boscha, ale na SPI od GM. Na MPI prešla od roku 2000.
Najnovšia Niva ma elektronicky pedal plynu. ABS má funkciu BAS, ale nemá ESP. Niva má zatiaľ iba jednú generáciu ABS - vrámci Lady to nie je najstaršia ale ani najnovšia generácia.
Nezapomněl, tím pevnostní poloosy jsem myslel všechny čtyři. Na ruských obchodech nabízí jak zadní poloosy zesílené zakončené nábojem s dvojitým ložiskem a ozubeným kroužkem pro snímač ABS. A kompletní zesílené přední poloosy s oběma klouby zakrytými PU manžetami, vnější homokineticky kloub je taky už s ozubeným kroužkem pro snímač ABS. Tyto poloosy nabízí i s těhlici a nábojem s vylepšeným ložiskem.
Co se týká předních třmenů tak ty mohou zůstat, jen se dokoupi propojovací hrazdička k napojení jen jedné hadice. U zadní nápravy jsem zapomněl dodat že si budu kupovat také přestavbovou sadu na kotoučové brzdy kde ochranný kryt je vybaven konzolí pro uchycení senzorů. Jinak zadní pevná náprava zůstává nezměněna.
George_S76
 
Příspěvky: 57
Registrován: pát srp 14, 2020 18:46
Bydliště: Všenory

Re: Pneumatiky, disky, duše (NIVA)

Příspěvekod George_S76 » ned úno 20, 2022 17:16

Tady dávám odkaz na stránky které jedny z mála posílají mimo Rusko. Tady mají ty zesílené náhony a spoustu jiných vychytávek. https://33sport.ru/catalog/4kh4_off_road_niva/

Jinak na to ABS nespěchám, mám spoustu jiných věcí co chci udělat dříve třeba teď mi začal profukovat původní výfuk. Tak budu kupovat všechny tři díly nerez výfuku včetně svodů. Zjištěna cena je 21000 Rub což podle aktuálního kurzu je 5820,23 Kč
George_S76
 
Příspěvky: 57
Registrován: pát srp 14, 2020 18:46
Bydliště: Všenory

Re: Pneumatiky, disky, duše (NIVA)

Příspěvekod Cory » ned úno 20, 2022 19:01

Bol by si taký dobrý a dal tu priamy odkaz na to, ako je riešené uchytenie snímačov? Zaujíma ma to. Prípadne fotku.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Pneumatiky, disky, duše (NIVA)

Příspěvekod Henry » ned úno 20, 2022 20:32

George: konecne nejaky konkretny tip na rusky e-shop s rozumnymi ruskymi cenami, ktory posiela do EU a kde je aj poriadny vyber dielov na Nivu, diky zan! Ak ti to nepadne zatazko a nepovazujes to za svoje know-how, mohol by si prosim ta v kratkosti popisat svoje skusenosti s nakupom v tom e-shope (komunikacia/jazyk, sposob platenia, vyska postovneho, clo, dodacia lehota, atd.) v niektorej relevantnej teme, trebars tu?:
viewtopic.php?f=28&t=24607&start=15
Henry
 
Příspěvky: 623
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Pneumatiky, disky, duše (NIVA)

Příspěvekod George_S76 » ned úno 20, 2022 21:01

Henry píše:George: konecne nejaky konkretny tip na rusky e-shop s rozumnymi ruskymi cenami, ktory posiela do EU a kde je aj poriadny vyber dielov na Nivu, diky zan! Ak ti to nepadne zatazko a nepovazujes to za svoje know-how, mohol by si prosim ta v kratkosti popisat svoje skusenosti s nakupom v tom e-shope (komunikacia/jazyk, sposob platenia, vyska postovneho, clo, dodacia lehota, atd.) v niektorej relevantnej teme, trebars tu?:
viewtopic.php?f=28&t=24607&start=15


Ok, do zmíněného fóra se podělím o zkušenosti s nákupy.
Jinak v profilu mám odkaz na druhý Lada klubu kde je možnost psát servisní knížka kde píšu me opravy, úpravy, a přestavby i s fotkami.
George_S76
 
Příspěvky: 57
Registrován: pát srp 14, 2020 18:46
Bydliště: Všenory

Re: Pneumatiky, disky, duše (NIVA)

Příspěvekod Jarda_NIVA1.7 » pon úno 21, 2022 08:40

2 George_S76:
Tak já nemyslel dávat staré obložení a kotouče, to je spotřeba, i když někdy nové je horsi, než staré, desky mastersport už nikdy a zklamal i ruskej fenox :(
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
 
Příspěvky: 866
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina

Re: Pneumatiky, disky, duše (NIVA)

Příspěvekod George_S76 » pon úno 21, 2022 10:08

Jarda_NIVA1.7 píše:2 George_S76:
Tak já nemyslel dávat staré obložení a kotouče, to je spotřeba, i když někdy nové je horsi, než staré, desky mastersport už nikdy a zklamal i ruskej fenox :(


Když jsem měl starého Transita tak jsem zvažoval jestli mám koupit nový díl nebo z vrakoviště, když jsem viděl ty ceny. Ale na Nivu jsou ty díly tak levné že to neřeším. Jinak co se týká značek, tak jsem ještě nenarazil na ňaky zmetek. A to Fenoxy jsem bral často, ale je zajímavé že v tom jednom ruském eshopu co nakupuji žádný díl od Fenoxu nemají, tam nabízí buďto originál Autovaz nebo Petěrburg.
George_S76
 
Příspěvky: 57
Registrován: pát srp 14, 2020 18:46
Bydliště: Všenory

PředchozíDalší

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron