Prevádzkové náplne (NIVA)

Moderátor: Moderátoři

Re: Prevádzkové náplne (NIVA)

Příspěvekod JmJ » čtv dub 29, 2021 07:21

Mam v rukach nivu 1.7mpi 2010, 50k km pro normalni jezdeni a mam se o ni lidsky postarat. Oleje vymenim podle toho, co je v prvnim prispevku tohoto tematu. Plati to stale, nebo mame nejaka vylepseni?

Vcera sem z toho vyplachl chladici bahno jmenem tosol, nalil sem vodu a budu s tim chvili jezdit. Co pak misto toho? "Zeleny" g48 nebo nejakou ruzovku?
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6102
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Prevádzkové náplne (NIVA)

Příspěvekod valda1971 » čtv dub 29, 2021 07:39

Růžovou do starého systému neee
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 6618
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Prevádzkové náplne (NIVA)

Příspěvekod Teepee » čtv dub 29, 2021 10:40

G48 raději, na růžovou přešli právě snad v roce 2010. (někde se tu probíralo) Zkus to cos vypustil nechat odstát, bahno sedne a možná se to ukáže.
Do převodů v litrovkách 3x GL5 a 2x GL4. Naplníš diferenciály GL5kou a převodovku GL4kou. No a do přídavky dáš zbytek GL4 a chlup doplníš ze zbytku GL5.
A 75W/90 vřele doporučuju, sice vyjde na auto tak na 1 200,-, ale pocitově přidá autu pár koní navíc. :rolleyes:
Pozor na hydroštely, pocitově řídkej olej do motoru nedávat. (Já dal místo předepsaných 10W-40 olej 15W-40, zdál se mi ale nějakej řídkej a taky že jo, začal rachot. Taky olejovej filtr, musí držet tlak).
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 3990
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Re: Prevádzkové náplne (NIVA)

Příspěvekod Cory » čtv dub 29, 2021 17:51

Neviem, ja davam vsade pri vymene ruzovu a nemam problem. Problem je, ak su naozaj viditelne hadice a spony unavene, ale to je uz len otazka casu aj pri G48. Navyse, ak tam bude bezat chvilu cista voda, pripadne sa medzicasom este raz vymeni, ruzovej by som sa nebal.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11045
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Prevádzkové náplne (NIVA)

Příspěvekod JmJ » čtv dub 29, 2021 20:06

Chladic vypada zachovaly, kohout topeni se nedavno menil, hadice vypadaji normalne. Rozmyslim to. Ta ruzova prosim presne ktera?
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6102
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Prevádzkové náplne (NIVA)

Příspěvekod Cory » čtv dub 29, 2021 20:49

Ja vo velkom pouzivam toto a bez problemov: https://gazpromneft-oil.ru/en/products/ ... ntifriz-40
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11045
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Prevádzkové náplne (NIVA)

Příspěvekod tajga » čtv dub 29, 2021 21:53

automantak ma asi cisternu antifrizu, lebo mi poslal preliaty do flase od mitickej
Uživatelský avatar
tajga
 
Příspěvky: 487
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: Prevádzkové náplne (NIVA)

Příspěvekod Henry » čtv dub 29, 2021 22:19

Vyhodnejsie a lacnejsie je namiesto hotovej nariedenej zmesi kupovat koncentrat a ten si nariedit vodou v ziaducom pomere podla potreby. S ruzovou zmesou G12 (VW TL 774 D) opatrne, v starych, roky zanedbavanych chladiacich systemoch s usadeninami sposobi masivne netesnosti vdaka ich rozpustaniu, bude to tiect/slzit z kazdeho spoja a prinajhorsom budes musiet vymenit vsetky dovtedy tesne stvrdnute/spuchrele hadice a mozno aj tecuci chladic. Modra/zelena zmes G11/G48 (VW TL 774 C) taketo netesnosti nesposobuje, kedze usadeniny rozpusta iba minimalne, ale ma kratsi interval vymeny. Ja uz po predchadzajucich skusenostiach G12 pouzivam iba v tych autach, kde aj predtym bola G12 a pravidelne menena.
Henry
 
Příspěvky: 310
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Prevádzkové náplne (NIVA)

Příspěvekod tajga » pát dub 30, 2021 20:26

Do dalsieho auta co mam davam G13. ta by co sposobila v Nive ?
Uživatelský avatar
tajga
 
Příspěvky: 487
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Předchozí

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron