tak se rozepíšu, aspoň si to řádně ujasním i pro sebe
- Hodně problému jsem řešil navijákem. Raději se pomalu táhnout po nápravách, po břiše jako krokodýl, než něco utrhnout, nebo ohnout pokusem o proskočení. Většina potencionálních problémů se dá eliminovat pomocí opatrné jízdy a když se mi terén nezdá, nikdo nebude výhledově poblíž, kdyby něco, tak počkat až někdo přijede, nebo tam vůbec nejezdil. Hlavně hlubší brody. Všechno se musí řádně prokoumat dopředu, brody, podezřelý kaluže, nebo vysoká tráva. O bočních náklonech s uvolněnými kameny netřeba diskutovat.
- Proč by u seriového auta nešlo uděla připravu na brodění včetně zvednutí elektroniky. Ony brody nemusí být jen samé bláto metr hluboké, většinou jsou hluboké ríčky a kaluže na cestách jsou tak po prahy. Nejsem blázen, abych se tisíce kilometrů od baráku, cíleně a zbytečně rochnil ve vyjetých kolejích od lesavozu nebo pásáku plných bláta. Občas není zbytí, ale není to mým primárním cílem.
- Stejně časem, tak jako všichni, vyměním poloosy za pevnostní, to samé s předním obalem diferenciálu, bude chtít ocelový, rozvodovku 1:3 a další úpravy, které nesníží splehlivost stroje. Ale až to praskne, nebo se opotřebuje. Na novém autě to nemá smysl. Zvedat budu možná, o pár centimetrů, kvůli břichu, ale jen lehce, nic zesilovat pomocí svařování také neplánuju, kola chci normální, protože něž někam člověk dojede tak to jsou hromady kilometrů po asfaltu.
- ABS zvednout také, to mě jaksi nenapadlo a aktivní uhlí se vyvede nahoru hadicí jako diferáky a převodovka. Navíc uhlí se dá odpojit a vypnout v jednotce, to jsem se včera díval na webu, ale stejně to ničemu ve finále nepomůže, leda tak, kdyby se porouchal ten ventil co tam je.
- spaní v nivě je možné i ve dvou, ale musí se vyhodit zadní sedadla, stejně jsou k ničemu, udělat nad ně jednoduchou al kontrukci, na ní překližku někde na úrovni bočních okýnek, na noc položit přední sedadla a překližku přetáhnout přes ně, pak je místo pro dva. Celá konstrukce sakum váží do 20 kil a pod ní se vejde úplně všechno vybavení i náhradní díly a těch je celkem dost. U volantu je dýlka 170cm u spolujezdce 190. Na noc se nechají otevřený zadní dveř kvůli větrání a v zimě to větrá zároveň během topení nezávislý topení. Vzduch zabírat zvenku přes směšovací klapku není co řešit. Na tuhle úpravu se chystám během měsíce, spolu s topením a dalšíma úpravama. Jsem minimalista, takže netahám stoly, židle, externí stany, kuchyň jak pro hotel a další zbytečnosti. Proto dva lidi se všechno vejde dovnitř do bedny pod spaní a proto zahrádku nepotřebuju. A kdybych bral širší kola, pořád ale nevím, jestli přinesou nějaký reálný užitek, tak udělám držák dozadu, za dveře a co nejvíc nářadí a dílů nastrkám do motoru v hermetických pytlíkách na místo rezervy. Docela se tím ušetří prostor v autě.
- 215/75 R15 BFGoodrich All Terrain T/A KO2 o těch jsem také uvažoval, ale v techničáku nejsou uvedené, je tam cosi 205 a to co tam není se mi nechce montovat, kvůli policajtům a pojišťovně v případě havárky
navíc jak jsem vypozoroval tak ve většině případů a ve většině terénech jsou užší (cca 185) a vyšší lepší, než široké 215 a pod. kromě podkladu, kterej auto udrží a nepropadá se, ale to zas tak často není. chápu, že kdo jezdí cíleně mísit h---a a libuje si v zapadání do bažin a podmáčených luk, tak určitě 235, nebo spíš 255
)) je nezbytností, to pak jede pěkně, než se něco utrhne, nebo rozšrtotuje