Stránka 4 z 4

PříspěvekNapsal: ned lis 01, 2009 20:29
od miro263
FOMA píše:nebo v kontaktu


Toto si uz skusal???

Taky kontakt na akumulatore dokaze divy. Na Felicii som mal podobny problem.

Zapol som zapalovanie, vsetko sa rozsvietilo a ale ked som otocil na startovanie, tak nic. Iba osvetlenie budikov prebliklo....

PříspěvekNapsal: ned lis 01, 2009 21:03
od FOMA
no myslím,že je to asi tak jak zde říkal želvotron,esi hledá startér pod volantem.... :roll: ......no opravdu by to měl dát odborníkům 8) protože spravovat něco co nevím ani jak vypadá natož jak funguje to je opravdu :Hangman: a bude to i v tomto případě mnohem levnější :wink:

PříspěvekNapsal: pon lis 02, 2009 00:36
od Čahoun
Petr HC píše:.....relé starteru jsem bohužel nenašel....

Pánové pozor!!!! Jedno relé starteru je nacpané hned vedle pojistkový skříňky!!! Nevim na co tam je, funkci jsem nepochopil, protože spíná samo sebe, každopádně mě zlobilo. Na kontaktu tohoto relé vznikne zřejmě velký úbytek napětí a silový kontakt na starteru se nespojí, i když cvaká. Relé se nechá vypojit, jezdím už dva roky bez něj, spojí se dva silné dráty co do něj vedou(jsou myslím oba červené), pak závada zmizí. Třeba to pomůže.....??? :?:

PříspěvekNapsal: pon lis 02, 2009 10:52
od Petr HC
[quote"Petr HC"] Obávám se že pomůže - vypálit spínací skříňku.:?:[/quote]
Beru zpět - všechno je jinak. S hrůzou jsem zjistil, že spinač/zasouvač pastorku se spíná "naostro" přes spánací skříňku. Nevím tedy jaké relé Čahoun přemostil. U své 2112 jsem odpojil červený vodič (50) a nic necvakalo a napětí při klíčku v poloze startování se na něm objevilo. Potvrdil jsem si to i na ruském schematu na stránce http://www.autoprospect.ru/vaz/2110-zhi ... stejj.html , kde je popsána rozborka/sborka starteru. Dělá to na mne dojem, že elektromagnet na starteru má pomocné vinutí - viz obr. ,které zajistí minimální počáteční proud a posléze sepne silové vinutí, které způsobí zasunutí pastorku. Podle obr. to ale moc logicky nevypadá. Až budu mít více času, zkusím změřit "záběrový" proud tekoucí spínací skříňkou, ale to bez osciloskopu nebo odpojení hl. vinutí starteru nebude možné .

PříspěvekNapsal: pon lis 02, 2009 12:34
od Raduz
Startér jsem náhodou dělal, doporučuji předem pořídit 15 ořech na golu.

http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=8718

Je to brnkačka :D :D :D

PříspěvekNapsal: pon lis 02, 2009 16:36
od Saša
Ano , některé vysouvače startérů mají opravdu v sobě dvě vinutí kvůli úspoře proudu . Obyčejně je to zapojeno tak že napřed teče velký proud , aby přitáhl silové kontakty . Poté se uvnitř rozepne kontakt přemosťující část vinutí elektromagnetu a tím pádem klesne proud držící vysouvač . Pokud se tenhle "rozpojovač" poškodí tak obyčejně nemá vysouvač takovou sílu aby přitáhl kontakty a jen slabě cvaká .

PříspěvekNapsal: pon lis 02, 2009 18:21
od FOMA
Petr HC píše:[quote"Petr HC"] Obávám se že pomůže - vypálit spínací skříňku.:?:

Beru zpět - všechno je jinak. S hrůzou jsem zjistil, že spinač/zasouvač pastorku se spíná "naostro" přes spánací skříňku. Nevím tedy jaké relé Čahoun přemostil. U své 2112 jsem odpojil červený vodič (50) a nic necvakalo a napětí při klíčku v poloze startování se na něm objevilo. Potvrdil jsem si to i na ruském schematu na stránce http://www.autoprospect.ru/vaz/2110-zhi ... stejj.html , kde je popsána rozborka/sborka starteru. Dělá to na mne dojem, že elektromagnet na starteru má pomocné vinutí - viz obr. ,které zajistí minimální počáteční proud a posléze sepne silové vinutí, které způsobí zasunutí pastorku. Podle obr. to ale moc logicky nevypadá. Až budu mít více času, zkusím změřit "záběrový" proud tekoucí spínací skříňkou, ale to bez osciloskopu nebo odpojení hl. vinutí starteru nebude možné .[/quote]

No tak to pokud by byla pravda tak je to pro mě zděšení :shock: a divím se že takový proud a hlavně tak dlouho by řada 110 vydržela :shock: ,takhle natvrdo co vím z praxe a pamatuju si měla snad naposledy Škoda 445 Octavia z 60tých let :o

PříspěvekNapsal: pon lis 02, 2009 21:17
od Petr HC
FOMA píše:No tak to pokud by byla pravda tak je to pro mě zděšení :shock: a divím se že takový proud a hlavně tak dlouho by řada 110 vydržela :shock: ,takhle natvrdo co vím z praxe a pamatuju si měla snad naposledy Škoda 445 Octavia z 60tých let :o

Netřeba se děsit, jde o moderní konstrukci starteru jak jsem naznačil a potvrdil Saša.
Zkus se poprat s "bukvami"- poslední tři slova vše potvrzují.
Стартер – четырехполюсный четырехщеточный электродвигатель постоянного тока с возбуждением от постоянных магнитов, с планетарным редуктором, роликовой муфтой свободного хода и двухобмоточным тяговым реле.

PříspěvekNapsal: pon lis 02, 2009 21:50
od FOMA
no,bukvy ještě jakž takž zvládám :) i když některé technické výrazy mi nic(obecně) neříkají,ale to je standartní problém asi všech jazyků :wink: ,nicméně to že cívka spínače má dvě vinutí není žádná novinka,používaly ji i spouštěče škoda(120M a Fav.),ale i tak se divím,že tam to relé není :?

PříspěvekNapsal: pon lis 02, 2009 21:56
od FOMA
no a ještě bych i dovolil poněkud,,štiplavou,,poznámku,že většina výrobců s reduktorovými spouštěči při takovém obsahu motoru používá akumulátor o kapacitě 45Ah :twisted: ,nicméně 55Ah mě sedí lépe 8) a jsem taková stará škola,takže motory s obsahem 1,5-4,6 mají mít batt.55Ah :)

PříspěvekNapsal: stř lis 04, 2009 22:22
od ursusarctos
olala tady se rozjela pěkná diskuze,kdyby někoho zjímalo,že jsem se díval pod volant kvůli kabelům jestli nejsou poškozené.ke startéru se nemůžu dostat kvůli nosiči vzduchového filtru nerad bych ho urval je na nějakých špuntech či co.Každy se přeci nerozumí motorům,ale být to výtahový motor od transporty tak to je něco jiného.auta hold jen základy.jinak díky za příspěvky

PříspěvekNapsal: čtv lis 05, 2009 11:04
od Saša
ursusarctos píše:být to výtahový motor od transporty tak to je něco jiného.auta hold jen základy

No vida . Startér je také elektromotor . Takže žárovku nebo měřák do ruky a za chvilku je jasno .

PříspěvekNapsal: čtv lis 05, 2009 17:49
od Petr HC
ursusarctos píše:olala tady se rozjela pěkná diskuze,kdyby někoho zjímalo,že jsem se díval pod volant kvůli kabelům jestli nejsou poškozené.ke startéru se nemůžu dostat kvůli nosiči vzduchového filtru nerad bych ho urval je na nějakých špuntech či co.Každy se přeci nerozumí motorům,ale být to výtahový motor od transporty tak to je něco jiného.auta hold jen základy.jinak díky za příspěvky

Ten faston na vodiči k elektromagnetu srarteru se dá vytahnout a nasunout zpět směrem od čerpadla chladiva. Jak demontovat krabici vzduchového filtru bez poškození těch "špuntů" to by mně také zajímalo.

PříspěvekNapsal: pát lis 06, 2009 22:05
od plavec
Petr HC píše:Jak demontovat krabici vzduchového filtru bez poškození těch "špuntů" to by mně také zajímalo

Mormálně ji opatrně vytáhnout a zpátky už se ty špunty dávaj blbě.Chtělo by to si pomoct šroubovákem.Já ty špunty teda neutrhnul při demontáži.