Stránka 15 z 15

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

Napsal: pát srp 20, 2021 17:36
od Panthymaeus (Honza)
A nemůže být problém v brzdovce? Při nastartovaném motoru vzniká podtlak a posilovač tedy pomůže a teoreticky by se mohla kapalina trochu nechat stlačit (kdyby byla mizerná nebo smíchaná s bůhví čím...)

A nebo je někde v háji nějaké těsnění, ale to by to někde teklo a nebo by to bylo stejně špatné i po chcípnutí motoru.

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

Napsal: pát srp 20, 2021 19:52
od Henry
To zase nie, vsetky kvapaliny su prakticky takmer rovnako (ne)stlacitelne. Aj keby si tam nalial cistu vodu, tak aspon dokym by to zahrdzavelo, tak by to fungovalo rovnako ako s brzdovkou, az na ten rozdielny bod varu. Stlacitelne je jedine plynne skupenstvo, teda vzduchove bublinky.

Ina vec ako vnutorna (ne)tesnost HBV mi uz vazne nenapada, lebo netesnosti na koncovych valcekoch by si hned videl. Mozno je to tak, ze ked to stlacas iba nohou (bez ucinku posilnovaca), tak tie piestiky s gumickami este drzia tlak, ale ked posilnovac zvacsi tlak nohy na pedali na HBV, tak to zacne prepustat. Co to spravi, ked ten pedal pri vypnutom motore a spotrebovanom podtlaku v posilnovaci naozaj poriadne stlacis? Pedal by mal ostat tuhy a vydrzat akykolvek silny tlak.

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

Napsal: pát srp 20, 2021 19:55
od Cory
A uz si skontroloval, kolko sa ti vracaju piestiky vpredu? Raz som to riesil na 2103, kde sa kazda doska vratila o viac nez 1mm. Cize suma sumarum 4mm chodu v prdeli. V praxi to vyzeralo tak, ze pedal brzdil az na podlahe. Po par zabrzdeniach sa to zlepsilo a definitivne si to sadlo po par stoviek km.

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

Napsal: pát srp 20, 2021 20:29
od Henry
Cory, ale to by pedal mal dlhy chod kym tie piestiky a oblozenia nedosadnu na kotuc aj bez ucinku posilnovaca pri vypnutom motore, nie? Gabani ma ten problem, ze bez posilnovaca ma pedal tuhy s malym chodom (ako to ma byt) a az po nastartovani a nastupe ucinku posilnovaca sa mu pedal prepadne nizsie. Ale skontrolovat a vylucit tuto moznost samozrejme nic nestoji.

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

Napsal: sob srp 21, 2021 04:16
od Aron
A co ještě vyměnit samotný posilovač?

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

Napsal: sob srp 21, 2021 05:20
od Cory
Henry, praveze paradoxne to bolo presne tak, ako to popisuje Gabani.

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

Napsal: sob srp 21, 2021 12:27
od Gabani
Pánové děkuji za rady a zde rozpoutanou diskusi.
Jsem fakt už bezradnej :Hangman: :Hangman:
Brzdová kapalina nová, koupil jsem ještě jeden HBV (19 mm průměr) ještě jedny prasatka (taky 19 mm průměr)
Nechal jsem samospadem protect kapalinu ve všech kolech, odvzdusneni vše, nikde nejdou bubliny a přesto to brzdí až na doraz a mizerně. Už jsem fakt v koncích :Hangman: :Hangman: :Hangman:
Ještě poslední věc zkusím nové hadice k brzdicum, jedna z nich tak nějak pumpuje :rolleyes: :rolleyes:
Ti už je ale poslední věc co mě napadá. Jinak chod předních válečku je v pohodě, ty se vrací nepatrně.odvzdusnoval jsem i se zataženou ručkou. :rolleyes: :rolleyes: :Hangman: :Hangman:

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

Napsal: sob srp 21, 2021 13:16
od Cory
Ak teda je pedal na podlahe a auto stale nebrzdi, tak je chyba v HBV. Za predpokladu, ze to je odvzdusnene.

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

Napsal: sob srp 21, 2021 13:24
od Gabani
Takže vylučovaci metoda :rolleyes: :D
3x prasatko který drží svorky. Hbv v pořádku, pedál tvrdý i po nastartování 8)
Teď budu pokračovat tak, ze zapojim jen přední okruh( dva pistky) a potom to ofpojim a zkusím zadek s tím jedním pistkem na 2 okruhu s uvidí se kde je chyba ( doufám)

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

Napsal: sob srp 21, 2021 21:05
od Ondra1,7mpi
Zvláštní... Obdivuji tvé úsilí... Podobně záhadně jsem se trápil s motorem MPI...
Trochu nechápu že mi nikdy brzdy nedělali nic podobného, už jsem jich měnil a poskládával hodně, i z nových i použitých dílů a nikdy jsem neměl problém, vyměnil, odvzdušnil i v jedné osobě a dobrý...
Věřím že to dobře zvládneš :thumbleft:

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

Napsal: pát říj 22, 2021 18:56
od Nulašestka
Mě by zajímalo, kde byla chyba.

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

Napsal: úte čer 14, 2022 19:37
od scot
Došla ta rekonstrukce ke zdárnému konci? Býval to pro mně nejlepší thread celého fóra.

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

Napsal: sob čer 18, 2022 08:38
od Jarda_NIVA1.7
2 Ondra1,7mpi:
vidis a ja na dlouhe nive taky nikdy nedokazal dat brzdy do top stavu, mam 3. brzdovy valec (je stejny se samarou) a stejne dlouhej chod pedalu. Na Pamiru mi to zacalo v peknym sesupu brzdit asi na 15. slapnuti, kdyby nezacalo, tak uz tu nic ted nepisu. Pak jsem zjistil, ze mi u zadniho prasatka uplne chybely sroubky, co ho drzi, tak asi musely byt nejak zatlacene pistky a trvalo, nez jsem je vyslapal... jenze to je stejne jen jeden okruh, nevim jeste vliv nadmorske vysky, nad 3 tis. m n.m. U kratke nivy se brzdy zdaji byt OK, udelal jsem jen zadni prasata. Zadny jiny auto, mi takto blbe, jak dlouha niva nikdy nebrzdilo a to mam v tech brzdach vse nove, predni pistky, zadni prasata a porad jsem zkousel ten valec. Jeste mi teda na UA vbehla liska, to to brzdilo tenkrat asi nejlip a praskla mi podelne trubka k prasatku, podotykam, ze ta trubka byla nova a bez koroze, tak jsem tam koupil nejakou dloluhou na zigula (nic jineho nemeli) a mam ji doted namotanou nad diferakem.