NIVA 1600 zapaľovanie

Moderátor: Moderátoři

Re: NIVA 1600 zapaľovanie

Příspěvekod Bakny » sob dub 27, 2019 16:00

Takže nazdar páni, hlásim sa po skoro roku s motorom 1500 v Nastenke, trápenie neskončilo ani s druhým motorom, stále ide jak slimák, na lpg maximálka 90km/h na benzíne 100km/h spotreba plus mínus autobus od 13l do 23l lpg, viaznúce brzdy vylúčené komplet zrepasované, upchatý výfuk vylúčený, mixér vymenený takže v saní nebráni, predzápal nastavený na 5°a odtrh 0,4mm, vôle ventilov nastavené a skontrolované časovanie, oleje vymenené, sviečky L15YC, tlaky vo valcoch 1-11 2-11 3-11,5 4-11,3.
Tak má niekto ešte nejaké nápady, čo s tým môže byť?
Ó aby som nezabudol občas má svetlé chvýľky keď ide ako guľa ale to veru nieje nejako často.
Tak sem s nápadmi
Uživatelský avatar
Bakny
 
Příspěvky: 31
Registrován: pon pro 04, 2017 19:28
Bydliště: Ružomberok

Re: NIVA 1600 zapaľovanie

Příspěvekod tajga » ned dub 28, 2019 17:59

rozumnejsie to bude zobrat do servisu niekomu kto sa v tom vyzna a nie opravovat cez internet. V Ziline je LADA znackovy servis to mas docela blizko.
Uživatelský avatar
tajga
 
Příspěvky: 640
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: NIVA 1600 zapaľovanie

Příspěvekod Dusan » ned dub 28, 2019 20:14

Odtrh 0.4,jedine na novych kontaktoch aj len mozno. Jedine zmerat merakom.
Dusan
 
Příspěvky: 3869
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: NIVA 1600 zapaľovanie

Příspěvekod Ondra1,7mpi » ned dub 28, 2019 20:59

No kdysi mi někdo varoval ať do nivy nedávám nic zigulackeho s nižším obsahem, prý to nejede, tak třeba to co popisuješ je úplně normální...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: NIVA 1600 zapaľovanie

Příspěvekod hush » pon dub 29, 2019 09:23

Měl jsem ve své staré Nivě tady od někoho z Brna, už si nevzpomenu na jméno. Byl jsem si pro něj osobně v Brně, říkal mi, že ten motor si dělal snad nějaký Ukrajinec sám do svého auta. Byla to 1500.
Auto jsem loni zvrakoval a ten motor šlapal jak hodinky stále. Bylo to to nejlepší na tom, vletě v zimě na drc... a nikdo by neřekl, že to není 1600 :-)
Lada Niva 1.7 SPI LPG 1998 Praktik
Lada 4x4 1.7 MPI 2017 Clasicc
Uživatelský avatar
hush
 
Příspěvky: 307
Registrován: pon led 01, 2007 20:51
Bydliště: Vyškov

Re: NIVA 1600 zapaľovanie

Příspěvekod Ondra1,7mpi » pon dub 29, 2019 18:18

Divný je že někdy jde jako gula :lol:
... buď jde dobře nebo ne... Ale když někdy tak a někdy tak, to snad nějaký nalomený kábel, co třeba ukostření motoru?
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: NIVA 1600 zapaľovanie

Příspěvekod Bakny » pon dub 29, 2019 18:31

Zdar páni, tak ramienko je tam nové, tá 1500-vka musí potiahnúť ako nič, akurát keď som kukal do žiguláckej knižky, tak tie tlaky sú tiež pod hranicou, no neva, podozrieval som aj prisávanie falošného vzduchu cez posilovač, no to som už tiež vylúčil, takisto ma napadlo či nemám rozdielne diferáky no tiež nič, skúsim teda ešte natiahnúť extra kostru priamo z baterky, taktiež káble ku sviečkam som vymenil. Ešte som si všimol, že mi po ani nie po roku zas odišiel termostat, takže sa ledva na 70°C zohreje. Jo a indučky som už vyskúšal asi tri, aj to ma napadlo no stále to isté.
Uživatelský avatar
Bakny
 
Příspěvky: 31
Registrován: pon pro 04, 2017 19:28
Bydliště: Ružomberok

Re: NIVA 1600 zapaľovanie

Příspěvekod Ondra1,7mpi » pon dub 29, 2019 18:42

A já si myslel že podobné záhady postihují jenom nivy s řídící jednotkou :wink: a ono i klasiku...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: NIVA 1600 zapaľovanie

Příspěvekod hush » úte dub 30, 2019 09:28

Jenom dodám, sice to není jak má být, ale mě se u tohoto motoru osvědčilo nastavení předstihu (otáčením rozdělovače) podle ucha a kontaktů kladívka podle oka i když mám stroboskop. Na ucho a oko mě to jelo vždy lépe :-)
Lada Niva 1.7 SPI LPG 1998 Praktik
Lada 4x4 1.7 MPI 2017 Clasicc
Uživatelský avatar
hush
 
Příspěvky: 307
Registrován: pon led 01, 2007 20:51
Bydliště: Vyškov

Re: NIVA 1600 zapaľovanie

Příspěvekod Jarda_NIVA1.7 » úte dub 30, 2019 17:49

2 Bakny:
Na plyn trochu vyssi predstih a ozije... mas asi mechanicke otevirani druhe komory? tak tam nebude problem, co byva u skodovek. Jestli to jede bez skubani a dalsich problemu, tak bych videl problem smes a predstih, nic jinyho to byt nemuze, jeste o zoubek rozvody mozna... ale to by zas nekdy nejelo, regulace predstihu tam je jak? ja karbove lady vubec neznam, u skodovek tam byva problem v podtlakove regulaci.
U rapida se mi na LPG osvedcil zakladni predstih 10°, je predepsano 5° plus minus neco, jestli tam je podtlakove ovladani predstihu, tak zkus hadicku a pusou udelat podtlak, jestli se to v rozdelovaci bude pohybovat... v elektrice bych problem nehledal, to by skubalo, nepravidelnej chod atd.
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
 
Příspěvky: 866
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina

Re: NIVA 1600 zapaľovanie

Příspěvekod Bakny » úte dub 30, 2019 20:04

pre Hush: áno to nastavenie podľa ucha mi tiež vychádza akosi lepšie
pre Jarda_NIVA1.7: no viem že by mal byť mierne vyšší, ale ona je nejaká lenivá aj na benzíne, karbec som dal radšej s mechanicky ovládanou 2. komorou, rozvody som niekoľkokrát skontroloval a sedia, rozdelovač som dal ten bez podtlaku čo má iba oktánový korektor. Inak tiež si nemyslím že by bol problém v elektrike, no už mi ozaj dochádzajú nápady a horšie je že nielen mne :-( no aj tak díky za ochotu
Uživatelský avatar
Bakny
 
Příspěvky: 31
Registrován: pon pro 04, 2017 19:28
Bydliště: Ružomberok

Re: NIVA 1600 zapaľovanie

Příspěvekod tajga » stř kvě 01, 2019 01:24

ked zere 26 litrov/100km a netaha a je tam uz druhy motor ani ten netaha.... a na volnobeh ide dobre ?
Uživatelský avatar
tajga
 
Příspěvky: 640
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: NIVA 1600 zapaľovanie

Příspěvekod Bakny » sob kvě 04, 2019 18:13

na voľnobeh ide fajne no od pol plynu nahor sa už nič nedeje
Uživatelský avatar
Bakny
 
Příspěvky: 31
Registrován: pon pro 04, 2017 19:28
Bydliště: Ružomberok

Re: NIVA 1600 zapaľovanie

Příspěvekod Luděk Ondrůch » sob kvě 04, 2019 20:58

Klapka druhé komory karburátoru se otevírá? Není ten karburátor z motoru s menším obsahem? Jakou barvu mají svíčky? Vůle ventilů jsou seřízené?
VAZ 1117
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
 
Příspěvky: 1499
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno

Re: NIVA 1600 zapaľovanie

Příspěvekod Bakny » ned kvě 05, 2019 16:26

Luděk motor je 2103 karbec 2106 s mechanicky ovládanou druhou komorou, sviečky sú svetlo tehlové a ventily nastavené
Uživatelský avatar
Bakny
 
Příspěvky: 31
Registrován: pon pro 04, 2017 19:28
Bydliště: Ružomberok

PředchozíDalší

Zpět na Diskuse k modelové řadě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků