Problém s připojením na emise (diagnostika)
Moderátor: Moderátoři
- Tommel
- Příspěvky: 3265
- Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
- Bydliště: Brno - HK
- Kontaktovat uživatele:
Re: FUD: Lada v Evropě končí. Teda nekončí. Teda končí. Teda
Tak ještě jednou a na posled, asi težko naše firmá může mít kamarády na zahraničních emisních stanicích, takže opravdu si nemůžeme dovolit něco někde falšovat, vývoj a úpravy + následné měření emisích nás zrovna malé peníze nestálo a všechny auta které nabízíme prostě plní emisní normu platnou v EU. Dál se k tomu nemá smysl vyjadřovat, že neprošla málem nějaká Niva protože se nepřipojil přes OBD nemá s emisema co jdou z výfuku NIC společného...ach jo...
Chatka 12 forever . Buková drift challenge team. Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor.
Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Re: FUD: Lada v Evropě končí. Teda nekončí. Teda končí. Teda
To nepripojeni resil i tata s nivou. Nedavno jsem v praci mel ukol zajet na stk/emise se skoro novym nakladnim volvem = nove auto a zvucna znacka, kde by clovek potize hned necekal. No a na emisich se nedokazali spojit s autem, nepomuzeme, musite jinam.. ony ty nektere nove auta nam s tim nekomunikuji. A musel jsem jinam, kde maji pristroj jineho druhu. Takze tak. To ze nivu nepripoji, neznamena ze je na nive neco spatne. Problem zrejme bude nekde jinde. Proc by melo byt neco jednoduche, kdyz to muze byt uzasně slozite.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Re: FUD: Lada v Evropě končí. Teda nekončí. Teda končí. Teda
podla novej EU smernice sa robia emisie cez riadiacu jednotku kedy si meracie zariadenie samo nastavuje priebeh merania. konkretne modul KTS-515 sa nevedel spojit s niva OBD. modul sa aj sice spojil nacital VIN ale dalej vymrzol. za EK som zaplatil 44 euro dali mi papier ze nevyhovel a poslali ma do servisu si "opravit" riadiacu jednotku ze to moze byt "vyhoreta poistka". pripada mi to ze oni vedia presne ktore auta nenacita a robia to ako tichu likvidaciu.
Naposledy upravil(a) tajga dne čtv pro 19, 2019 13:55, celkem upraveno 1 x.
Re: FUD: Lada v Evropě končí. Teda nekončí. Teda končí. Teda
tak tudy vede cesta k té uhlíkové neutralitě Co nemá CAN bus tak sešrotujeme I když by to asi spíš patřilo do proroctví slepého mládence, vzpomeňte na má slova za pár let ...
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
Re: FUD: Lada v Evropě končí. Teda nekončí. Teda končí. Teda
Ach jo ... Tak naposled ... složení výfukových plynů se měří na konci výfuku, příslušnou sondou. Nikoli z řídící jednotky Měřící modul na emisní stanici pouze vyčítá údaje a chyby RJ a ano, u moderních vozidel se s ním mohou ovládat i otáčky motoru, místo toho aby stál technik na plynovem pedálu. Řídící modul EK rozhodně nemůže sahat do řízení motoru.
Pokud tou novou měřící směrnicí EU myslíš metodiku měření, tak ta se týká pouze nových vozidel schvalovanych do provozu. Nikoli vozidel již jednou pro provoz schválených.
Pokud tou novou měřící směrnicí EU myslíš metodiku měření, tak ta se týká pouze nových vozidel schvalovanych do provozu. Nikoli vozidel již jednou pro provoz schválených.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: FUD: Lada v Evropě končí. Teda nekončí. Teda končí. Teda
neviem ako je to v cechach ale na slovensku tuto novu metodiku merania aplikuju na VSETKY auta aj moju staru nivu tak poslali do prec, sa s tym neseru. A pokial nemas mechanika co je ochotny ziadat o vynimku aby mu povolili meranie vo vyfuku a potom pol hodinu carovat s plynovym pedalom aby 40 sekund udrzal emisie v zelenom a ojebabral BOSCH masinu tak ta proste poslu domov s NEVYHOVEL. Staci ze sa nejaky uradnik zle vyspi a zakazu to obchadzat uplne. Preto z toho aj Lada vycuvala lebo by im vsetky auta postupne zacali vyradovat z premavky.Vašátor píše:Ach jo ... Tak naposled ... složení výfukových plynů se měří na konci výfuku, příslušnou sondou. Nikoli z řídící jednotky Měřící modul na emisní stanici pouze vyčítá údaje a chyby RJ a ano, u moderních vozidel se s ním mohou ovládat i otáčky motoru, místo toho aby stál technik na plynovem pedálu. Řídící modul EK rozhodně nemůže sahat do řízení motoru.
Pokud tou novou měřící směrnicí EU myslíš metodiku měření, tak ta se týká pouze nových vozidel schvalovanych do provozu. Nikoli vozidel již jednou pro provoz schválených.
Re: FUD: Lada v Evropě končí. Teda nekončí. Teda končí. Teda
Jasně, ale pokud jouda z EK Bánovice nad Babravou prohlásí, že kdo se nepřipojí na jeho diagnostiku (která bude umět třeba jen jen jeden protokol) tak emise neudělal, tak může formálně vyházet všechny se staršími protokoly ...
A EK v sousední vsi může být OK. Pak je to na blbosti lidí, co se od joudy nechávají vyhodit...
Každopádně si myslím, že to tak není, protože by se dalo projít s libovolným vrakem. Minimálně by museli vyhodit všechny karburátorovce
A EK v sousední vsi může být OK. Pak je to na blbosti lidí, co se od joudy nechávají vyhodit...
Každopádně si myslím, že to tak není, protože by se dalo projít s libovolným vrakem. Minimálně by museli vyhodit všechny karburátorovce
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
Re: FUD: Lada v Evropě končí. Teda nekončí. Teda končí. Teda
https://holko.blog.sme.sk/c/493029/na-n ... a-aut.html
Všetky osobné a nákladné vozidlá do 3,5 tony so zážihovým motorom s "R KAT" prihlásené 1. krát do evidencie po 1. januári 2005 musia mať emisnú kontrolu urobenú pomocou systému palubnej diagnostiky OBD (= On Bord Diagnostics).
Všetky osobné a nákladné vozidlá do 3,5 tony so zážihovým motorom s "R KAT" prihlásené 1. krát do evidencie po 1. januári 2005 musia mať emisnú kontrolu urobenú pomocou systému palubnej diagnostiky OBD (= On Bord Diagnostics).
Re: FUD: Lada v Evropě končí. Teda nekončí. Teda končí. Teda
Pánové, řídící systém motoru NEUMÍ změřit hodnoty CO a HC. Takže pokud tě vyhodili z emisí, protože se nedokázali spojit s řídící jednotkou, je to legislativně správně. Nicméně vyhodili tě dřív, než došlo k samotnému měření emisí. Pokud by se s RJ spojili, strčili by do výfuku sondu a změřili emise.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Tommel
- Příspěvky: 3265
- Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
- Bydliště: Brno - HK
- Kontaktovat uživatele:
Re: FUD: Lada v Evropě končí. Teda nekončí. Teda končí. Teda
Opravdu naposled, zda se nepřipojí do OBD a nezjistí chyby a nevyčte z readiness kódů, tak auto neprospělo, to je i u nás KURWA to nemá nic společného s emisní zkouškou už dost blbostí ! Fakt mně to nebaví číst, máš prostě chybu někde v OBD, že se to nepřipojí ! Kvůli tomu to nepřošlo, to by neprošlo ani u nás
Naposledy upravil(a) Georgius dne čtv pro 19, 2019 17:43, celkem upraveno 1 x.
Důvod: To chce klid ... trochu jsem ti zredukoval vykřičníky. Ale nemáš pravdu, bez readiness kódů ho k vlastnímu měření nepustí, probíhá to na EK, takže bych to osobně jako součást EK bral ...
Důvod: To chce klid ... trochu jsem ti zredukoval vykřičníky. Ale nemáš pravdu, bez readiness kódů ho k vlastnímu měření nepustí, probíhá to na EK, takže bych to osobně jako součást EK bral ...
Chatka 12 forever . Buková drift challenge team. Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor.
Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Re: FUD: Lada v Evropě končí. Teda nekončí. Teda končí. Teda
Predpokladam, ze na dotycnom aute bol odstraneny imobilizer...je to tak?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: FUD: Lada v Evropě končí. Teda nekončí. Teda končí. Teda
imobilizer nebol odstraneny. lada po dochodcovi bez uprav v stock stave.Cory píše:Predpokladam, ze na dotycnom aute bol odstraneny imobilizer...je to tak?
Re: FUD: Lada v Evropě končí. Teda nekončí. Teda končí. Teda
Tohle téma mě začíná bavit
Re: FUD: Lada v Evropě končí. Teda nekončí. Teda končí. Teda
to nestaci len dat sondu do vyfuku a merat emisie pointa je v tom ze masina BOSCH je ponovom tak naprogramovana ze motor posle cez riadiacu jednotku do cervenych cisel este su zapojeny online ze nevedia to meranie ani stornovatMarťas píše:Tohle téma mě začíná bavit
ako nechcem sa uz k tomu vyjadrovat, napisal som len svoje skusenosti a prajem vela zabavy na EK
Re: FUD: Lada v Evropě končí. Teda nekončí. Teda končí. Teda
Venujem sa programovaniu /čipovaniu/ riadiacich jednotiek už niekoľko rokov, takže si dovolim tvrdiť, že viem ako fungujú vstrekovacie systémy. Dnešné systémy pracujú na momentovom modeli, ktorý je odladený striktne podľa emisných limitov. Lada prešla na momentový model riadenia motora plnohodnotne v roku 2012 s nástupom RJ Bosch M(E)17.9.7 a normou E5. Píšem plnohodnotne preto, lebo starší typ jednotky Bosch M7.9.7+ nemal dostatočne výkonný procesor na to, aby dokázal plnohodnotne pojať momentový model riadenia motora. To len na okraj, aby bolo jasné, že to nie je len taký jednoduchý systém.
Momentový model funguje na tom princípe, že RJ neovláda motor na základe zmeny jedného premenlivého vstupného parametra. Motor je ovládaný pod%la požadovaného výstupného momentu, na ktorom sú priamo závislé emisie. Požadovaný moment (a teda jednoducho povedané emisie) je určovaný na základe 7 vstupných kanálov a skutočný moment na základe uhlového zrýchlenia kľukového hriadeľa. RJ je už taká vymakaná, že skutočný moment určuje zvlášť pre každý valec, v ktorom je piest v pohybe nadol vo fáze expanzie. Takže RJ riadi prakticky každý valec zvlášť - podľa momentu, na ktorom sú priamo závislé emisie.
Cez OBD sa dá ovládať len jeden kanál premenlivých vstupných parametrov. Čiže áno, ten prístroj môže dvihnuť otáčky, ale VŽDY to to bude plniť emisie, pretože vďaka momentovému modelu RJ prispôsobí celok tak, aby motor spĺňal emisie v danom režime. Ak by systém merania emisií vyhodnotil, že otáčky sú vysoke, porovná to s polohou pedála plynu a vyhodí chybu. Takže nastavenie systému merania emisé tak, aby úmyselne poslal RJ do červených čísel, nie je možné.
A nie je to možné z jedného dôvodu - ak by to mal daný systém dokázať, musel by zmeniť samotný momentový model v RJ, ktorý v prípade Nivy obsahuje 562 kariet závislosti /ľudovo nazývane mapy/. Na zmenu týchto máp ZA CHODU motora sa musí do RJ dorobiť špeciálny elektronický člen, teda ďalšia mini RJ s procesorom, ktorá sa na pôvodnú RJ napája v 18tich miestach. Vtedy sa dá meniť momentový model za chodu motora. Pri motore v kľude stačí rozobrať RJ za pomoci teplovzdušnej pištole, ostrého nožíka, 2 veľkých šrobovákov, kúsku pracovnej dosky z kuchynskej linky a vrtačky.
Viem, že tu nikoho nespresvedčím, keď si myslí, že je pravda na jeho strane, ale nedalo mi to.
A vedel by som to ešte popísať podrobnejšie, ale musím do práce.
Momentový model funguje na tom princípe, že RJ neovláda motor na základe zmeny jedného premenlivého vstupného parametra. Motor je ovládaný pod%la požadovaného výstupného momentu, na ktorom sú priamo závislé emisie. Požadovaný moment (a teda jednoducho povedané emisie) je určovaný na základe 7 vstupných kanálov a skutočný moment na základe uhlového zrýchlenia kľukového hriadeľa. RJ je už taká vymakaná, že skutočný moment určuje zvlášť pre každý valec, v ktorom je piest v pohybe nadol vo fáze expanzie. Takže RJ riadi prakticky každý valec zvlášť - podľa momentu, na ktorom sú priamo závislé emisie.
Cez OBD sa dá ovládať len jeden kanál premenlivých vstupných parametrov. Čiže áno, ten prístroj môže dvihnuť otáčky, ale VŽDY to to bude plniť emisie, pretože vďaka momentovému modelu RJ prispôsobí celok tak, aby motor spĺňal emisie v danom režime. Ak by systém merania emisií vyhodnotil, že otáčky sú vysoke, porovná to s polohou pedála plynu a vyhodí chybu. Takže nastavenie systému merania emisé tak, aby úmyselne poslal RJ do červených čísel, nie je možné.
A nie je to možné z jedného dôvodu - ak by to mal daný systém dokázať, musel by zmeniť samotný momentový model v RJ, ktorý v prípade Nivy obsahuje 562 kariet závislosti /ľudovo nazývane mapy/. Na zmenu týchto máp ZA CHODU motora sa musí do RJ dorobiť špeciálny elektronický člen, teda ďalšia mini RJ s procesorom, ktorá sa na pôvodnú RJ napája v 18tich miestach. Vtedy sa dá meniť momentový model za chodu motora. Pri motore v kľude stačí rozobrať RJ za pomoci teplovzdušnej pištole, ostrého nožíka, 2 veľkých šrobovákov, kúsku pracovnej dosky z kuchynskej linky a vrtačky.
Viem, že tu nikoho nespresvedčím, keď si myslí, že je pravda na jeho strane, ale nedalo mi to.
A vedel by som to ešte popísať podrobnejšie, ale musím do práce.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)