Stránka 1 z 2

Kontrolka brzd - Lada 1500

Napsal: čtv zář 14, 2006 09:05
od Jirka 2103
Zdravim, mám takový drobný, pro provoz asi nepodstatný problém. Jedná se o kontrolku zatažení ruční brzdy. V manuálu píšou, že při zatažené ruční brzdě má blikat. Ona se ale chová tak, že po nastartování krátce zasvítí, pak minutu nic, krátké bliknutí, opět minutu nic, zase blik a furt dokola. Ten koncový spínač pod ruční brzdou to asi nebude, jde krásně volně, nezadrhává se. Přístrojovku desku jsem měl venku, měnil špatné žárovky, dráty (předchozí majitel neznal jiné spojení drátů než je zakroutit do sebe a olepit izolačkou) atd. Při té příležitosti jsem si všiml, že je za palubní deskou, v místech nad pojistkovou skříňkou je něco, co vypadá jako malý přerušovač (podobný jako na blinkry) ke kterému vedou 3 dráty a je na něm napsáno 12V 10W. Jestli to blikání té kontrolky má zajišťovat on, tak bude asi třeba připojit k té žárovičce nějaký vhodný odpor, neboť je pouze 3 Wattová. Nebo to je něčím jiným? Poradťě prosím. Díky

Napsal: čtv zář 14, 2006 10:09
od Luděk Musil
Správně - ten malý váleček je přerušovač kontrolky zatažení ruční brzdy. Doporučoval bych jeho výměnu (pozor při zpětném zapojení na správné osazení pinů). L.

Napsal: čtv zář 14, 2006 10:24
od Dawid
No, jeste nez budes neco menit, tak doporucuji zkontrolovat vsechny prechody - predevsim v pojistkove skrini. Jeden nejmenovany clovek hledal 4dny zavadu pod palubkou, az ho napadlo jit promerit prechody pojistek (04 je nema pod palubkou) a v momente kdy na polovine z nich nameril vice jak 100Ω, bylo jasno. Po ocisteni a prokontaktolovani najednonu blikace nemaji kadenci samopalu vz.47, ventilator ventiluje, sterace stiraji a taktez kontrolka brzdy blika inteligentne. :oops:

Napsal: čtv zář 14, 2006 16:07
od Little Red Riding Hood
jestli se můžu zeptat... ten váleček je stejný když máš plovák v brzdové nadobce, nebo jsou dva různé??. pro auta bez plováčku a s plováčkem??.

Napsal: pát zář 15, 2006 08:26
od Majo
ten "valecek" je len prerusovac rucnej brzdy, nie kvapalinoveho okruhu. Teda je vsade rovnaky. Ked je malo kvapaliny v nadobke, kontrolka svieti neprerusovane.

Napsal: sob zář 16, 2006 14:31
od Dusan
Este by som skontroloval hladinu brzdovej kapaliny :) aby to nebolo nahodou tym ze jej je tam malo a obcas to blikne :D

Napsal: sob zář 16, 2006 19:34
od Jirka 2103
Tak jsem to již zdárně opravil, bylo to takhle: Kontakty na nádobce brzdovky byly "zaprasený" takovym způsobem že tu kontrolku nedokázaly rozsvítít i když jsem měl víčko vyšroubované. Pročistil jsem to důkladně benzínem, vytřel hadrem a už to opět funguje jak za mlada :D To problikávání při zatažené ruční brzdě bylo opraveno tak, že byl rozebrán ten malý přerušovač, jeho kontakty očistěny a vhodně přihnuty. Teď ti bliká tak, že po zapnutí zapalování (a zatažené ruční brzdě) to udělá blik, chvíli tma, pak blik, pak opět malou chviličku tma a pak, jak se ten přerušovač zahřeje na "provozní teplotu" to bliká pravidelně ve velmi vhodné frekvenci (cca 1s mezi dvěma bliknutími)

Šikovnej chlapec! L. :)

Napsal: čtv pro 07, 2006 13:17
od Matej
Ja mam problém ked zatiahnem ručnu brzdu tak kontrolka krasne blika ale ked je malo kvapalini nič to nerobí ak sa nemilim malo by to svietit prosím poradte vaz 2103

Napsal: čtv pro 07, 2006 13:46
od Luděk Musil
To Matej: pro začátek zkus vytáhnout a spojit kontakty na víčku nádobky brzdové kapaliny. Kontrolka by se měla rozsvítit. Pokud tomu tak není, je závada v kabeláži (ať již od kostry do jednoho kontaktu, nebo od druhého kontaktu ke kontrolce). L.

Napsal: čtv pro 07, 2006 14:21
od Matej
Luděk Musil píše:To Matej: pro začátek zkus vytáhnout a spojit kontakty na víčku nádobky brzdové kapaliny. Kontrolka by se měla rozsvítit. Pokud tomu tak není, je závada v kabeláži (ať již od kostry do jednoho kontaktu, nebo od druhého kontaktu ke kontrolce). L.


A može byt chyba aj v tom relatku?

Napsal: čtv pro 07, 2006 14:57
od Cory
Matej píše:A može byt chyba aj v tom relatku?

ak ma kontrolka svietit neprerusovane,tak preco by to malo ist cez to "relatko",teda prerusovac?cez prerusovac ide iba signal z rucnej brzdy.

Napsal: pát pro 08, 2006 15:20
od Jirka 2103
Rozeber ten vlastní "spínač" co je přímo ve víčku nádržky (je to spíše kousek plechu co se dotýká dvou jiných plíšků) a řádně to tam vše vyčisti benzínem a třeba ostrým šroubovákem oškrab místa, kde se ukutečnuje kontakt mezi plíšky. Já tam měl šílený množství prapodivného svinstva, a ty kontakty taky byly dost zoxidované.... Po vyčištění to funguje jedna báseň :wink:

Napsal: pát pro 08, 2006 15:55
od Luděk Musil
Vladimír píše:... a třeba ostrým šroubovákem oškrab místa, kde se ukutečnuje kontakt mezi plíšky.... .


Zrovna tohle není to "pravé ořechové". Oškrabáním se naruší povrchová vrstva = další oxidace :( a opětná ztráta kontaktu. L.

Napsal: pát pro 08, 2006 20:01
od Dusan
Ludek...no neviem ale v tych casoch sa vsetko robilo proriadne ziadne pozinkovane zelezo alebo poniklovane..predpokladam ze su mosadzne kontakty.... Aj tak je to percentualne zanedbatelna zavada :)

Napsal: pon pro 11, 2006 12:42
od Luděk Musil
Ano, kontakty i plotýnka jsou mosazné ......... ale škrabání šroubovákem či nožem je poněkud drsná metoda. L.