2104 a praskající H4

Moderátor: Moderátoři

2104 a praskající H4

Příspěvekod premek.fadrny » pon pro 03, 2018 14:47

Ahoj
Tak máme tu kamarádovu 2104, nějak záhadně mu odchází H4, nevěřil jsem ale foto mě velmi překvapilo.
Kdopak ví, co se děje v jeho elektrosoustavě?
Přílohy
H4.jpg
Uživatelský avatar
premek.fadrny
 
Příspěvky: 389
Registrován: stř zář 16, 2015 13:15
Bydliště: Dlouhoňovice - Žamberk

Re: 2104 a praskající H4

Příspěvekod Vašátor » pon pro 03, 2018 15:06

Hodnoty dobíjení? Značka žárovek?
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: 2104 a praskající H4

Příspěvekod Křečík Barbuška » pon pro 03, 2018 15:30

To budou asi nejake Hella vyrobene kdovikde, ale hodnota napeti v palubni siti hodne napovi. Wattaz je predpisova?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11022
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: 2104 a praskající H4

Příspěvekod Luděk Musil » pon pro 03, 2018 15:50

Tohle jsem ještě neviděl :shock:
To mu dělají všechny žárovky od různých výrobců a je to 60/55 W :?:
Nebo jinak: to jsou žárovky v předepsané watáži, od jednoho výrobce, kterého?
A tenhle "nádor" mu to dělá jak v levé tak v pravé parabole?
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: 2104 a praskající H4

Příspěvekod valda1971 » pon pro 03, 2018 17:07

Mně to udělala halogenka jednou v Dia-projektoru a bylo to nerovnoměrným nastavením v přístrojí.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 7199
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: 2104 a praskající H4

Příspěvekod premek.fadrny » úte pro 04, 2018 13:19

Ahoj Kluci
jsou to žárovky Hella 60/55W Made in India :D
Děje se mu to zřejmě častěji v pravém reflektoru.
Co se týká napětí v síti - prosím o nasměrování - jsem schopen měřit tak že vezmu voltmetr, nastartuju auto a co teď? :D
Uživatelský avatar
premek.fadrny
 
Příspěvky: 389
Registrován: stř zář 16, 2015 13:15
Bydliště: Dlouhoňovice - Žamberk

Re: 2104 a praskající H4

Příspěvekod Luděk Musil » úte pro 04, 2018 13:49

Koko Loko píše:To budou asi nejake Hella vyrobene kdovikde, ...
:idea: no tak se zdá, že vsjo jásno :idea: Pro začátek bych vyzkoušel jiného výrobce v jiné zemi s vyšší úrovní zpracování :D .
Já teda H4 kupoval (blahé paměti) Tesla Holešovice. Teď zase musím jednu koupit, protože mi před 2 měsíci shořela, takže to bude nějaká Osram nebo Philips :scratch: L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: 2104 a praskající H4

Příspěvekod Křečík Barbuška » úte pro 04, 2018 13:55

Ludo, ty Indy moc nehan. Mozna mas od nich v aute altik ... ja teda jo :-) .

Co se tyce mereni tsk je to proste. Voltmetr prikladas paralelne k akumulatoru. Pred tim je vhodne jej prepnout na mereni Voltu stejnosmernych.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11022
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: 2104 a praskající H4

Příspěvekod Luděk Musil » úte pro 04, 2018 14:05

Koko Loko píše:Ludo, ty Indy moc nehan. Mozna mas od nich v aute altik ... ja teda jo :-) .
Tím mi jako chceš naznačit, že má dosavadní důvěra v bezporuchový provoz vozidla, od narození v Togliatti po smrt v Barku na Lomnici, by měla být otřesena ???
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: 2104 a praskající H4

Příspěvekod Křečík Barbuška » úte pro 04, 2018 15:37

Jestli si myslis, ze smrt v Barku bude nahla a milosrdna tak jako treba umrti fotbalisty ve vrcholne forme na zelenem pazitu pet minut pred polocasem tak se pletes 8) . Bude to dlouhe dodelavani kdy krize bude stihana krizi ... :mrgreen: .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11022
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: 2104 a praskající H4

Příspěvekod Luděk Musil » úte pro 04, 2018 16:10

To by blbej neřek´ kdyby mu hubu rozbili :lol:
K-L: moc pěkně řečeno :prayer:
A už bychom jim to tady neměli plevelit navzájem se povzbuzujícími slovy. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: 2104 a praskající H4

Příspěvekod Jimmi » úte pro 04, 2018 16:21

premek.fadrny píše: ...jsem schopen měřit tak že vezmu voltmetr, nastartuju auto a co teď? :D
Ideální je analogový voltmetr. Napětí v autě nemusí být vždy zcela stejnosměrné a analog může odhalit jeho pulsaci.
Nejdřív si zkontroluj kontakty na baterce, to se dost podceňuje. Baterka působí v systému jako obří kondenzátor a bez ní to napětí může dost plavat. Proto se také nemá odpojovat za chodu motoru.
Pak už můžeš měřit prakticky kdekoliv proti kostře. Třeba na přívodu k baterce. Ideální by to bylo přímo na světle, ale tam se asi nedostaneš.
Měřit je vhodné ve více režimech, na různé otáčky a se světly nebo bez nich.
Je-li ta Hella opravdu origo a nejedná-li se o nějakou načerno prodávanou vyřazenou sérii, tak je podle mě jedno, kde se vyrábí.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Jimmi
 
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Re: 2104 a praskající H4

Příspěvekod Vašátor » úte pro 04, 2018 19:56

Kde se co vyrábí určitě jedno není. Každá linka má jinou zmetkovitost a když selže i dozor kvality (nebo je prostě nastaven na horší parametry s tím, že se výrobky do EU nemají dostat), je problém na světe. Svého času tím byly pověstné zapalovací svíčky NGK. Ty vyrobené v Japonsku byly perfektní, ty Francouzské nevydržely, či rovnou nefungovaly.

Koukaje znovu na tu žárovku, vyvstala mi myšlenka, že by se mohlo jednat o lokální přehřátí. Kdysi mi podobnou bouli na žárovce ukazoval strýc, když mu u baráku praskl blesk do stožáru el. vedení. Otázkou je, proč se žárovka přehřeje. Buď je žárovka v parabole umístěna mimo střed, blízko stěny. Nebo je v žárovce umístěné vlákno blízko skla. Dále pak nedodržená watáž, žárovka vyrobí více tepla. Anebo také vysokonapěťové špičky v el.soustavě, ale to je už asi sci-fi. Anebo se prostě přehřívá z důvodu vyššího dobíjecího napětí el.soustavy.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: 2104 a praskající H4

Příspěvekod Křečík Barbuška » úte pro 04, 2018 20:14

Jen tak mimochodem ty indicke Helly mam v syslatech taky neb jsem neodolal nakupce 34 Kc. Do provozu jeste nesly :-) .

Hlavni bude informace z mereni napeti, to je to co nas zajima nejvice.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11022
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: 2104 a praskající H4

Příspěvekod Jimmi » úte pro 04, 2018 23:36

Vašátor píše:...svého času tím byly pověstné zapalovací svíčky NGK. Ty vyrobené v Japonsku byly perfektní, ty Francouzské nevydržely, či rovnou nefungovaly...
Teď jsem zakoupil sadu Denso a taky až doma zjistil, že tentokrát nejsou japonské. Tak snad to nebude podobný případ... :roll:
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Jimmi
 
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Další

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků