Stránka 1 z 2

zapalování 1,7i

Napsal: sob led 16, 2010 17:51
od Pavlík Brno
poslední dobou mi to chytalo na 3 válce (po ohřátí to jelo na 4 válce :) ), tak sem sundal shnilé dorvané zapalovací kabely, a bůhví jak staré svíčky.
Překvapilo mě na zapalovacím bloku po sejmutí kabelů, že 2 kontakty byly rezavý, až se z toho sypal rezavý prach, a 2 kontakty čisté lesklé jak nové. Má to nějakou příčinu? nebo jenom náhoda ke smazání tématu.

Re: zapalování 1,7i

Napsal: sob led 16, 2010 17:56
od Cooper
Pavlík Brno píše:poslední dobou mi to chytalo na 3 válce (po ohřátí to jelo na 4 válce :) ), tak sem sundal shnilé dorvané zapalovací kabely, a bůhví jak staré svíčky.
Překvapilo mě na zapalovacím bloku po sejmutí kabelů, že 2 kontakty byly rezavý, až se z toho sypal rezavý prach, a 2 kontakty čisté lesklé jak nové. Má to nějakou příčinu? nebo jenom náhoda ke smazání tématu.


No, já mám stejný problém, nastartuju a jede to na 3 válce, po ohřátí na 4. Svíčky mám nové i kabely (asi 5000 km) měněno hned po koupi......Zapalovací blok jsem eště nezkoumal.

Napsal: sob led 16, 2010 17:58
od Tommel
Ja mam na kombiku rezavej jeden kontakt, na 05ce jsem měl myslim 2 rezave :lol: , žadnej velkej vliv to nemělo ani po očištěni

Napsal: sob led 16, 2010 18:06
od Křečík Barbuška
Tommel píše:žadnej velkej vliv to nemělo ani po očištěni
Nicméně po stránce estetické je to nepřijatelné ... fuj. Navíc kvalitní kontakt je dle mne k nezaplacení, aspoň to očisti a nakonzervuj.

Napsal: sob led 16, 2010 18:10
od Maysner
Koko Loko píše:
Tommel píše:žadnej velkej vliv to nemělo ani po očištěni
Nicméně po stránce estetické je to nepřijatelné ... fuj. Navíc kvalitní kontakt je dle mne k nezaplacení, aspoň to očisti a nakonzervuj.


nejlepe nevodivou barvou, treba zlutou :mrgreen:

Napsal: sob led 16, 2010 18:16
od Cooper
Neřešte barvu kontaktů a raději poraďte proč mě to jede studené na 3 hrnce :-(

Napsal: sob led 16, 2010 21:31
od asterix
Mam takovy dojem, ze i mne to obcas hodne zaprdi zastudena a pak po chvilce zas OK.

Napsal: ned led 17, 2010 09:21
od EMI
íčková elektrika jde místo mě, ale nejsou tam náhodou dvě zdvojený cívky a dycky pálí dvě svíčky s tim, že jdna pálí do ztracena? Potom kdyby to jelo na 3 válce, tak by byla chyba maximálně ve VN části (kabel, svíčka) a potom mechanická (podpálenej ventil, kroužek atp.) :idea:

Napsal: ned led 17, 2010 11:31
od Cooper
EMI píše:íčková elektrika jde místo mě, ale nejsou tam náhodou dvě zdvojený cívky a dycky pálí dvě svíčky s tim, že jdna pálí do ztracena? Potom kdyby to jelo na 3 válce, tak by byla chyba maximálně ve VN části (kabel, svíčka) a potom mechanická (podpálenej ventil, kroužek atp.) :idea:
)


No, jenže jak se to zahřeje, tak to jede normálně.....

Napsal: ned led 17, 2010 14:34
od EMI
bejt to právě něčim takovým, tak si myslim, že po ohřátí by to už jelo. Pak už by to dokázalo chytnout i s tim malým tlakem nebo mizernou směsí. ... ale jak říkam, platilo by to za předpokladu, že to zapalování je tam opravdu tak udělaný, jak jsem popsal. tlaky jsi měřil?

Napsal: ned led 17, 2010 14:36
od Cooper
EMI píše:bejt to právě něčim takovým, tak si myslim, že po ohřátí by to už jelo. Pak už by to dokázalo chytnout i s tim malým tlakem nebo mizernou směsí. ... ale jak říkam, platilo by to za předpokladu, že to zapalování je tam opravdu tak udělaný, jak jsem popsal. tlaky jsi měřil?


Neměřil....na co....Jede to úplně normálně. Podle mě za studena nepálí jedna svíčka....

Napsal: ned led 17, 2010 14:44
od Drobek81
nemate derave vyfuky??? Mne to za studena delalo kdyz sem mel dirku na vyfuku...ted tam je zas, nejak neni cas ani chut na vymenu :)

Napsal: ned led 17, 2010 14:45
od EMI
noo tak potom je to vyřešený :D
pokud by to byla ta svíčka, tak jí stačí prozačátek vyměnit za některou,o kterej víš, že jde resp. kabel. kdyby potom přestal jít válec, kterej předtim šel, tak máš prakticky opraveno 8) ... prakticky za 5 minut zjistíš závadu.

tlaky bych taky změřil, když už tak jen pro zajímavost - Ivo měřák určitě mít bude :wink:

... malá poznámka z dob, kdy jsme začínali na motorkach: jiskru to neházelo mockrát, ale nikdy se mi nestalo, aby to bylo opravdu svíčkou :mrgreen:

Napsal: ned led 17, 2010 14:58
od Saša
Je to tak každé dvě svíčky mají jeden společný zapalovací transformátor jehož VN vývody jsou vyvedeny k svíčkám . Jiskru hází proto obě svíčky najednou (jedna do komprese a druhá do výfuku (1+4 a 2+3) . Elektricky se obvod uzavírá z jedné svíčky na druhou pžes motor (né přes kostru) . Ať vás NENAPADNE skoušet která svíčka nepálí pomocí vytažení VN kabelu od svíčky ! Jednak hrozí reálné nebezpečí úrazu vysokým napětím (řádově vyšším než z indukční cívky) a navíc je velká pravděpodobnost zničení zapalovacího transformátoru (proražení) nebo i celého bloku .
Jsou li koncovky ZT rezavé , je to známka nedokonalého kontaktu kde vznikalo jiskření . Očistit , namazat , vyměnit VN kabely a pro sichr změřit odpor mezi těni kontakty měl by bejt cca 5-6 kOhm .

Napsal: ned led 17, 2010 14:59
od Ivo
Ivo sice měřák má, ale je tak lenivý, že zatím neměřil tlaky ani u svojich aut :lol: .