antické drama o rozvodné kostce zadních brzd

Moderátor: Moderátoři

antické drama o rozvodné kostce zadních brzd

Příspěvekod JmJ » ned říj 28, 2007 08:55

Expozice:

Jednoho podzimního dne se FOMa s mou chabou pomocí rozhodl vyměnit zadní brzdovou hadičku na mém Werglu. Když už jsme nedávno vyěmnili přední, tak ať v tom není nepořádek.

Kolize:

Hadička šla ven snadno, bohužel pri dotahování vzala za své rozvodná kostka. To nebylo nic až tak uplně nečekaného, ukázalo se, že prasklá už asi byla dávno, jen jsme ji dorazili. Vsedli jsem tedy do FOMovi Škody 105 a nadstvětelnou rychlostí jsme uháněli do města, abychom ještě před zavřením pořídili kocku druhou.

S druhou kostkou jsme si počínali velmi opatrně. Ja jsem stál lehce na brzdě a FOMa opatrně dotahoval. Teklo, teklo, teklo, lup, netehlo. Kostka rupla zase. Naštěstí to neteklo, další kostka stejně nebyla, takže co už se dalo dělat.

Po týdnu jsem spozoroval, že kostka ale zase teče. Nečekaně.

Intermezzo:

Starou kostku jsem vzal a dal jsem ji kolegovi, který vlastní firmu, jež se zabývá výrobou součastek pro hydraulické ruky atd. Seznal, že jak to bude možné, tak mi kostku vyrobí z nějakého vhodného pevnějšího materiálu. Zatím se to nepodařilo z časových důvodů.

Krize:

V sobotu jsem jel pomoct Drobkovi s nějakou prací na domě a poprosil jsem ho, jestli náhodou nemá kostku a jestli by mi ji neprodal. Ochotně se pustil rovnou do výměny. Při výměně zjistil, že už netěsní ani brzdové trubičky a že při veškeré snaze netěsní ani nová hadička.

Peripetie:

Ze svých železných zásob vytáhl Drobek i brzdové trubičky a vyměňoval. Trubičky sedly, hadička nikoli. Hadička šla ven, při ohledáni bylo zjištěno, že těsnící kužel je omačkaný jen z jedné strany. Jestli to byla vada hadičky nebo následek toho, že byla hadička první zašroubována do poškozené kostky a tím se kužel zdeformoval, těžko říct. Hadička šla a na její místo přišla jiná.

Mnou zakoupená "nová" kostka se rozpadla, uvnitř byla hrubé kristalické konzistence a Drobek je nakonec rozlámal rukama. Psycho.

Katastrofa:

Tu očekávám...
Naposledy upravil JmJ dne čtv led 01, 1970 01:00, celkově upraveno 1
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvekod Pšenda » ned říj 28, 2007 09:21

Ať žijou nový náhradní díly na Ladu. :supz: :supz: :supz: :supz: :supz:

Já si užil se spojkovým válečkem.
Ford Sierra 2.9i V6 Manuál Ghia - 150 koní a jede to šíleně, jak jinak než na LPG
Pšenda
 
Příspěvky: 313
Registrován: úte čer 01, 2004 14:38
Bydliště: Praha

Příspěvekod Pavlík Brno » ned říj 28, 2007 10:22

Brrr....to se teď máme jako hrabat do zadní nápravy?včetně její výměny a všech přilehlých trubiček hadiček kostek tlumičů pružin :?
Pavlík Brno
 
Příspěvky: 175
Registrován: sob úno 04, 2006 16:55
Bydliště: Brno

Příspěvekod Křečík Barbuška » ned říj 28, 2007 13:35

Jistě, také jsem tím prošel. Nebyl jsi to ty JmJ, který se divil, proč jsem se u repase zadních brzd rozplakal? :lol: Jak vidno, na každé prase přijde řezník, ať dříve či později.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod JmJ » ned říj 28, 2007 17:14

Koko Loko píše:Jistě, také jsem tím prošel. Nebyl jsi to ty JmJ, který se divil, proč jsem se u repase zadních brzd rozplakal? :lol: Jak vidno, na každé prase přijde řezník, ať dříve či později.


Nee, to ja nebyl :-) Nastesti. Az Drobek mi rikal, ze jsi mel ty krychle take nejake polamane :-)
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvekod Křečík Barbuška » ned říj 28, 2007 17:23

JmJ píše:Nee, to ja nebyl ...
:oops: To tedy promiň, asi jsem si tě s někým spletl, je to přece jen poněkud dávno, tehdá jsem spotřeboval tři kostky a nějaké trubky, jedna kostka praskla, druhá plošně sákla, chytla se až třetí mosazná a i tak jsem musel hadici dotáhnout tak silně, že jsem se málem k mostové troubě přitáhl :twisted: , do toho se ještě zapletla nějaká blbě roztemovaná trubka, no horor to byl.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod JmJ » ned říj 28, 2007 18:04

Koko Loko píše:
JmJ píše:Nee, to ja nebyl ...
:oops: To tedy promiň,


V pohode :-) Dyt je to jedno :-)

Proste je sranda, ze clovek chce menit jednu hadicku a udela generalku brzd :lol: Ale opravdu to ma to pozitivum, ze to lepe brzdi a vlastne jsem u toho i vymenil brzdovku :P
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvekod Hurikán » ned říj 28, 2007 18:31

Aneb, všechno zlé je i k něčemu dobré. Pouze si to člověk v daný moment neuvědomuje. :)

Chceš udělat triviální opravu ale díky spuštění řetězové reakce uděláš kompletní GO auta. :D Někdy ale děláš tu GO díky "vysoce kvalitním" ND i několikrát. :evil:
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Hurikán
 
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno

Příspěvekod zigulman » ned říj 28, 2007 18:40

Ha ha ha ha.
Take jsem si necim podobnym prosel pri generalce Milaska :twisted:
Delal jsem GO brzd a protoze jsem si rikal ze nove veci jsou lepsi nez ty stare tak jsem nakoupil vse co je potreba a to vcetne nove kostky :-)
Z dobreho rozmaru ze budu mit vse nove jsem starou kostku zahodil.Letela opravdu krasne a dlouho,lec nezapamatoval jsem si misto dopadu,coz jsem pozdeji zjistil ze bylo osudne.Jak pise JMJ dotahuju dotahuju a najednou krup.To se opakovalo trikrat,nez jsem narazil na funkcni kostku.Po uspesnem dodelani brzd jsem sebral ty tri polamane kostky a sel je reklamovat.Po mesici mi prisly tri krasne nove kostky z od pohledu pevnejsiho materialu a s dirama presne uprostred,coz byl problem tekoucich predeslych kostek.
Nahradni dily nestoji opravdu za nic!!!!!
Lada neni jen auto,je to zivotni styl.
2103 model 77 Bila pani :-)
2105 model 83 Milašek
2105 model 85 otrok
zigulman
 
Příspěvky: 84
Registrován: čtv srp 04, 2005 09:03
Bydliště: Prerov

Příspěvekod Michal Pokorný » ned říj 28, 2007 18:55

Jejda , to jsem rád, že v tom nejsem sám. Samozřejmě mi ta kostka také rupla , potom jsem koupil místo hliníkové mosaznou a ta drží.
Snad ani nemusím vyprávět o tom, že se mi urval ten šteft za který drží k nápravě. Ale úspěšně ho nahradili elektrikářské stahovací pásky 8)
Uživatelský avatar
Michal Pokorný
 
Příspěvky: 3822
Registrován: ned led 28, 2007 20:53

Příspěvekod Křečík Barbuška » ned říj 28, 2007 19:00

Michal Pokorný píše:Snad ani nemusím vyprávět o tom, že se mi urval ten šteft za který drží k nápravě.
To je snad samozřejmost ne? Já to pro změnu tehdy přepásal plechem, otázkou je co by na to řekli na STK. Na bílém jsem zatím díky Bohu na brzdy moc šahat nemusel, odvzdušňováky zatím povolit jdou, jen přední hadice šly nové, bohužel jedna je po roce a půl již popraskaná, chjo.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod Michal Pokorný » ned říj 28, 2007 19:05

Koko Loko píše: Já to pro změnu tehdy přepásal plechem, otázkou je co by na to řekli na STK

Na stahovací pásky neříkali nic, úplně stejně jsem to měl totiž udělané na bývalé 2101 se kterou jsem zažil 3 x TK. Zajímavé je, že na jediném autě kde jsem to neurval byla 2105 - nejshnilejší a nejzanedbanější auto, které jsem kdy měl - cokoliv jsem na něm opravoval šlo jako po másle.
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
Uživatelský avatar
Michal Pokorný
 
Příspěvky: 3822
Registrován: ned led 28, 2007 20:53

Příspěvekod Hurikán » ned říj 28, 2007 19:08

Michal Pokorný píše:..... Zajímavé je, že na jediném autě kde jsem to neurval byla 2105 - nejshnilejší a nejzanedbanější auto, které jsem kdy měl - cokoliv jsem na něm opravoval šlo jako po másle.


Velmi zajímavé. Mám tutéž zkušenost. :roll: :D
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Hurikán
 
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno

Příspěvekod Křečík Barbuška » ned říj 28, 2007 19:14

Já ji urval také díky své stupiditě, bez významější přípravy (očištění, wdéčko, poklepání) jsem na to šel se straňákem.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod Michal Pokorný » ned říj 28, 2007 19:17

Koko Loko píše:Já ji urval také díky své stupiditě, bez významější přípravy (očištění, wdéčko, poklepání) jsem na to šel se straňákem


Žádné stresy, při tom očištění, aplikaci WD a poklepání se pouze ztratí čas a nakonec se to urvé také. Já už jsem se s tím vůbec nezdržoval, rovnou jsem si běžel do skříně pro ty stahovací pásky.
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
Uživatelský avatar
Michal Pokorný
 
Příspěvky: 3822
Registrován: ned led 28, 2007 20:53

Další

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků