od Sajbo » pon led 25, 2021 10:41
Zdravím, mám VAZ 2101 r.v. 1974, motor 1200. Motor som pred rokom dal zgeneralkovat jednému ukrajincovi, pozrel kľuku, ložiská aj ojnicne vraj vyzerali ako nové tak ich nechal pôvodné, prehonoval valce, vymenil piestne krúžky, zabrusil ventily, vymenil voditka a gufera ventilov, samozrejme všetky ostatné tesnenia a gufera a je tam nová vačka. Rozvodovu retaz nechal pôvodnú aj keď bola vyťahaná vraj tie nové sú už blato. Ventily samozrejme nastavil tiež. Na motore mám bezkontaktne zapalovanie, sviečky ngk bp6es tuším, a originál weber karburator upravený opravnou sadou a nastavený podľa príručky, predstih je podľa ek 6,6° a zmes je lambda cca 0.9. Na motore som najazdil už okolo 15000km ale od začiatku vynechaval. Na emisnej kontrole som mal problém, že na volnobeh boli príliš vysoké uhlovodiky cez 2000, pri zvýšených otáčkach na 2500 to kleslo na 450, mal som problém prejsť a technik tiež vravel že na volnobeh vynechaval jeden valec tak je to asi preto tak vysoké. Skúšal som už meniť aj rozvodovu retaz, teraz je to presne na značkách aj na kluke aj na vacke ale vynechava tak isto skúšal som zmenšiť medzeru medzi elektrodami na svieckach z 0.8mm na 0.6 zase ziadny rozdiel, tiež som skúšal meniť zmes a predstih ale stále ziadny rozdiel. Na volnobeh stále vynechava pravdepodobne 2. valec lebo keď odpojim kabel od sviečky na 2. tak to nespravi skoro ziadnu zmenu v chode motora pri ostatných sa výrazne znížia otacky. Sviecky maju tehlovu farbu okrem tej na druhom valci ta je trosku viac do biela. Skusal som aj menit sviecky a kable medzi valcami ale stale vynechavala 2. Už si neviem dať rady čo by to mohlo spôsobovať ešte ma napádajú ventilové pruziny na koľko motor pred generalkou dosť dlho stal cca 20rokov v boh vie akej polohe možno tie pruziny čo boli zatlacene sú už teraz slabé. Nevedel by niekto poradiť čo to spôsobuje?
VAZ 2101 1974 1,7
VAZ 2101 1975 1,2