Vada v převodovce být může. Jako pravděpodobnější se mě ale jeví vadný tachometr.
Vezmi akuvrtačku a přes šroubek, čep, nebo starý bowden ji připoj k tachometru. Po zapnutí vrtačky musí ručička tachometru něco ukazovat a po delší době přeskočit i počítadlo kilometrů. Pokud tohle bude OX, tak překontroluj samotný bowden a jeho správné dosednutí do výstupu na převodovce. Poté si nech bowden vystrčený někde z palubovky a jeď se projet. Stačí kousek. Vnitřní lanko se musí točit. Pokud se netočí, prověř samotný výstup na převodovce. Sejmi bowden, přizvedni jedno zadní kolo a okem, nebo nahmátnutým prstem zkontroluj, jestli se vnitřní unašeč točí, pokud druhý pomocník bude točit zadním kolem. Jestliže se unašeč netočí, pak je vada v náhonu v převodovce.
Tento test doporučuju dělat na jámě, sloupovém heveru, nebo s podepřeným autem. Rozhodně ne jen na heveru