Stránka 5 z 5

PříspěvekNapsal: čtv zář 24, 2009 13:39
od Little Red Riding Hood
Saša, to už ale snad musi byt tak blbě nastavene že to už nemuže ani běžet... ja s cvrdlikajicim motorem najel několik set kiláků a žadnej nasledek nenašel...

PříspěvekNapsal: čtv zář 24, 2009 16:08
od Saša
Little Red Riding Hood píše: to už ale snad musi byt tak blbě nastavene že to už nemuže ani běžet...

Nevěř tomu , na jednom motoru na motorovém rogale jsem to viděl několikrát co start to nouzák a díra v pístu . Nakonec to bylo vadné zapalování které si samo pri vyšších otáčkách "zvedlo" předstih do oblasti kde nemá co dělat . Motor šel zcela normálně až najednou ticho .

PříspěvekNapsal: čtv zář 24, 2009 21:07
od Little Red Riding Hood
Saša, hmm hmm.. ještě že mám poctivej rzskej stroj.. :mrgreen:

PříspěvekNapsal: ned bře 28, 2010 20:55
od FavoRS
Zdravim všechny příznivce starejch dobrejch ruskejch strojů. Já se teda po pravdě přiznám, že dneska už v Ladičce nejezdím, jež se mi naskytl dobrý kup upravenýho favorita za hubičku. A přesně takovouhle diskuzi jsem potřeboval najít, a chtěl bych vás poprosit o vaše názory.
Přesně jak tu bylo popsáno, že motor postupně strácel výkon a na volnoběh to běželo jako 2 válcová sekačka. To samé se stalo i s mým upraveným motorem z fáva. Upravenej na obsah 1,5. Ten píst co byl prasklej na začátku diskuze, mám úplně přesně ten samej. Nastal u mě ten samý problém, ale prasky oba přechodový můstky, ale ten píst se vůbec nepřidřel !!! NIKDE NEJSOU ANI ŠKRÁBNUTÝ, ptž ten týpek co ten motor dělal, se za vyúhlování ojnic doslova dušoval,načež musím uznat že měl pravdu. Tohle muselo být provedeno dobře.
Další věc je ta, že jsem s tím motorem jezdil od jeho sestavení na plyn. Ze začátku jsem zkoušel i benzín, ale nemohl jsem najít ideál, aby to při jízdě necinkalo ( detonační spalování ) tak jsem to lehce vyladili na plyn tak, aby to necinkalo, ptž to dokázalo cinkat i na plyn. No ten motor najel 8100 km v 99% na LPG a kleknul. Né úplně ale, tak se s tím už nedalo jezdit. nebyl výkon. Zajížděl jsem ho přesně podle starý školy zajíždění novejch motorů. ŘADIT, ŘADIT, ŘADIT, od 5000km jsem vytáčel nad 5 tis.ot pouze 2 a občas 3 rychl. stupeň. Plyn jsem vždy přidával postupně, né jednorátově. Za studena jsem dodržoval min. 20 km klidné jízdy, nikdy nedostal kotel na studeno. Motor to byl základem z fábie, opravdu slušná práce, akorát ty písty mi popraskaly na přechodovejch můstkách.
Teď mám ten motor rozebranej, a nevim jaký písty tam mám dát, aby to nebylo zachvíli to samý. Proč se tak děje, proč to prská aniž by se píst přidřel. Celou tuhle diskuzi jsem pročetl, ale ještě nemám úplně jasno, dost dobrý teorie tu bylo řečený, ale nějak mi uteklo řešení. Mám v plánu, že bych udělal to, aby ta směs chladila, že budu spolu s LPG nasávat ULTRAZVUKOVOU MLHU. Jsou na to,takový ty zahradní vyvíječe mlhy. Je to taková mlha. Vzpoměl jsem si totiž na svoje léta mládí, kdy simson i fichtly jezdily nejlíp po dešti a raních mlhách, když se jezdilo na houby :)

Zároveň nevím co tam mám dát za písty, tak jsem přemýšlel, že bych se navrátil k ruskejm pístům, jelikož ty měli obsah 1.5......teď i otázka...moje písty maji rozměr 77,5mm, vrtání 78mm. Myslel že bych tam dal nějaké originální písty, které by mohly být víc odolnější případnýmu vzniku detonačního spalování. Teď jsem měl v motoru písty německé firmy KOLBENSCHMITH, ty se ale bohužel neosvědčily.
Díky za případný typy pístů, co by pasovali na tohle vrtání.

Mějte se chlapy a díkyss za vaše reakce

PříspěvekNapsal: ned bře 28, 2010 21:04
od Cory
najblizsie k tvojmu rozmeru je piest z motora 1,3/1,6, ale ten je 79ka

PříspěvekNapsal: pon bře 29, 2010 07:46
od Dusan
Kontrolna otazka aky to ma kompresny pomer...... A na zklade coho bol ten motor upravovany...je niejake povodny vzor ci len tak zbrucha ...lebo moze byt ze to v takej to uprave vobec nebude chodit.

PříspěvekNapsal: pon bře 29, 2010 20:10
od FavoRS
Dusan píše:Kontrolna otazka aky to ma kompresny pomer...... A na zklade coho bol ten motor upravovany...je niejake povodny vzor ci len tak zbrucha ...lebo moze byt ze to v takej to uprave vobec nebude chodit.


Zdravim, no stavěl to člověk motorář, nebyl to jeho první ani poslení motor, staví třeba motory na vrchařský felicie apod. Byla to více méně ozkoušená sestava, s tím, že jsem mu říkal, že to nemusí být tak našlapaný. Aby ten motor měl nějakou životnost.....dle jeho odhadů by se tenhle motor co mi dělal mohl pohybovat někde okolo 95-100 koní. Ale říkal mi, že tuhle 1.5 ku co mi dělal, že jde vyladit i na 120kw !! což už je MASAKR. Samozřejmě ruku v ruce s tím jde i životnost motoru. Kompresní poměr udával ten borec na 10,5:1
Ruku do ohně že tomu tak bylo nedám.
Říkám si, že s tím mohlo mít co dočinění LPG-čko, ale stejně mi to nejde do hlavy. Na benzín se ten motor vůbec nedal nastavit, opravdu nekecám..aby s tim motorem šlo jezdit musel jsem mít nastavenej nulovej předstih, ptž jinak to strašně cinkalo. Měřili jsme to lampou, když jsme nastavili předstih na asi 10° tak ten motor běžel krásně na volnoběh pravidelným chodem v otáčkách asi 1300 ot. min. což je pro tenhle motor asi tak standart.
Ale vůbec s tím nešlo jet, při minimálním zatížení to cinkalo, a cinkalo to i po přidání plynu na volnoběh....jediný východisko pro jízdu byl nulovej předstih, jenže to vůbec nejelo....to bylo tak se s tím akorát přemístit....normální favorit by jel líp.
Na LPG nám to na velkej předstih cinkalo taky, což pro mě bylo opravdu k nepochopení. Navíc jsem se ptal lidí jakej maji nastavenej nastavenej předstih u takovejhlech motorů, všichni mi řekli okolo 10°, což už teda vůbec nechápu proč mě to nejelo.
Rád bych na to přišel čim to bylo, jelikož se rozhoduju jestli mám koupit tomu podobný písty, nebo nějaký originál a ty zbastlit.

Díkyss za každej váš názor
Zdravim

PříspěvekNapsal: pon bře 29, 2010 20:16
od Cory
to je sice pekne ze si laboroval so zakladnym predstihom, ale pokial ste neupravili, cize neskratili a nedoladili priebeh odstredivej regulacie, tak to bolo pravdepodobne pricinou

PříspěvekNapsal: pon bře 29, 2010 20:20
od FavoRS
Cory píše:to je sice pekne ze si laboroval so zakladnym predstihom, ale pokial ste neupravili, cize neskratili a nedoladili priebeh odstredivej regulacie, tak to bolo pravdepodobne pricinou


Díkyss za názor, určitě to může mít něco do sebe, nic méně netušim jak by se to nechalo udělat. Jelikož teď jak ten motor zprovoznim, tak mám připravný elektronický zapalování od IM SOFT, ale v manuálu je, že se podtlaková regulace u rozdělovače nechává, odstraňuje se pouze odstředivá regulace.
Takže, to bude další koumání jak to vymyslet.

PříspěvekNapsal: pon bře 29, 2010 20:23
od Cory
To je myslene tak, ze odstredivu odstranis,resp. zablokujes a podtlakovu nezapojis, cize odstranovat ju nemusis

PříspěvekNapsal: úte bře 30, 2010 06:32
od Luděk Musil
Hele ... a rozvodový mechanismus je správně nastaven (tedy že sací a výfukové ventily se otvírají ve správnou dobu) ? L.

PříspěvekNapsal: stř bře 31, 2010 00:19
od MartasBrno
Cory píše:To je myslene tak, ze odstredivu odstranis,resp. zablokujes a podtlakovu nezapojis, cize odstranovat ju nemusis


Sice tomu asi nerozumím - ale není opravdu podtlaková zapojená jako původně? Imsoft totiž podtlak nijak neměří - mohl by teda věřit podtlaku co je na autě už namontovaný a sám přispívat svojí křivkou a korekcí podle teploty... Snad tu moc neplácám...

PříspěvekNapsal: stř bře 31, 2010 05:25
od Pája
Já bych se na podtlak vykašlal. Je to jen šaškárna na snížení spotřeby při úsporný jízdě. Jestlis na tom fávu měl origo rozdělovač bez úpravy regulace, tak to je holt pech. Na tom IMF softu si to doladíš líp. A písty kolbenschmidt bych nezatracoval. Rozhodně sou kvalitnější, než origo ruský na žigula.

PříspěvekNapsal: stř bře 31, 2010 17:07
od Saša
For FavoRS : Na kompresní poměr nad 10 to již nutně vyžaduje 100 oktanový benzín . Když jste zvyšovali kompresi "nepovedlo" se vám odstranit antidetonační štěrbinu ? Bez ní ten motor bude cinkat ať se nastaví jakkoli . http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=180503#180503 tady je o tom řeč (někde v půli) .