Jak sem menil vyfuk aneb polsky prumysl v praxi

Moderátor: Moderátoři

Jak sem menil vyfuk aneb polsky prumysl v praxi

Příspěvekod JmJ » sob bře 27, 2021 19:33

Vrhl sem se na vymenu vyfuku na 04. Posledni dil odesel, prvni dil mel uz leta ne uplne prijemny zvuk. Mam skladem vsechny dily nove, posledni a prostredni sopovany hlinikem, bohuzel ale polske vyroby. Cekal sem, ze spasovani nebude uplne pohoda, ale to co sem zazil, jsem za celou svou eru s vazem nevidel.

Prvni dil s nalepkou v zbuce sem namontoval, trochu dohnul k prevodovce a nechal byt. Pri montazi prostredniho dilu uz se nedarilo dostat vyfuk rozumne od brzdoveho lanka a od kardanu. Podotykam, ze mam na lanko 1.7 nadstavec. Pri montazi zadniho dilu spatne uplne vsechno. Opreny o panhardku, opreny o kastli, prodstredni dil lezi na lanku, proste hruza. Tri lidi sme se stim snazili cokoliv udela a ani ranu. I sme to tvarovali silou v ramci nasich moznosti. Nahodil zpet stary prostredni dil. Krasne sel od lanka i od kastle a i od kardanu. Pokusili sme se dat polsky posledni dil. Vysledek jeste horsi. Tlumic vyrotovany podel podelne osy, opreny o panhardku o kastli, proste des. Pri ohledani bylo videt, ze na poslednim dile roura smerem m motoru vede dost jinak, nez na starem a nesedi ani podelna vzdalenost mezi bocnimi silenbloky a tim koncovym.

Nahodil sem zpet stary posledni dil, na prvni sup v pohode, vsude rezerva, parada.

Takze moje resume je, ze svinsti podvodnici a kseftari z polska opet dostali svemu jmenu, ze cokoliv v polsku vyrobi, je ciry podvod. Horsi jak cina. Vyrobce jakysi ten polmostrow ci co.

Jestli ty vyfuky nekdo chce, rad mu je za par stokorun prenecham.

Vysledkem operace je aspon novy prvni dil a je to zsjimave, ale zni opravdu vyrazne kultivovaneji nez ten stary, byt nebyl deravy.
Přílohy
20210327_174440.jpg
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6200
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Jak sem menil vyfuk aneb polsky prumysl v praxi

Příspěvekod Dusan » sob bře 27, 2021 19:40

To som nikdy neriesil, zobral flexu zarezal kde trebalo, vytvaroval bodol, vybral a zavaril.
Dusan
 
Příspěvky: 3489
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Jak sem menil vyfuk aneb polsky prumysl v praxi

Příspěvekod Vašátor » sob bře 27, 2021 20:05

Píšeš "Polský", ale jaký výrobce? Montovali jsme mrtě výfuků a musím říct, že Polmostrov měl nejlepší výsledky co se týče dopasování ke karoserii (brali jsme několik sad, nebyl to jen jeden náhodný výfuk). Stejné zkušenosti jako máš ty, mám já s ruskými výfuky. Tam byl jeden supr a druhý jsme na třikrát museli řezat. Ono si dnes prostě nevybereš.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 8901
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Jak sem menil vyfuk aneb polsky prumysl v praxi

Příspěvekod Marek » sob bře 27, 2021 20:12

Já musím říct, že polské výfuky POLMO používám na všechny vozy, co ke mně na výměnu výfuku přijedou. Vždy byla maximální spokojenost a nikdy neby žádný, ani nejmenší problém.

Jsou velice levné, na Galaxy mě stál střední a zadní díl, plus spony a závěsy, 1600 Kč i s dopravou, a vydržel mi na autě devět let / 200 tisíc km (pak jsem auto prodal).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT GrandScénic *11/2005 - 1,6i/16V DOHC 82kW (08/2016-)
RENAULT Clio *05/2012 - 1,2i/16V SOHC 55kW (06/2017-)
OPEL Corsa D *09/2013 - 1,2i/16V DOHC 63kW (05/2018-)
RENAULT Master L3H2 *09/2019 - 2,3dCi/16V DOHC BlueEnergy BiTurbo 132kW (11/2019-)
Marek
 
Příspěvky: 5207
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Jak sem menil vyfuk aneb polsky prumysl v praxi

Příspěvekod JmJ » sob bře 27, 2021 20:28

Jakysi to polmo to bylo. Ano, ke kastli sedel "perfektne". Ale ve spatnych mistech :-)

Na rampe sem se stridal s neznamym borcem, ktery kdyz z meho hovoru s kolegou zaslechl polmo(strow), tak nam popral hodne stesti, ze s tim ma "skvele" zkusenosti :-)

Ja jiste muzu pripustit, ze nejsem manualne dokonaly, ale pikyd cely ten vyfuk je vytvarovany tak, ze sedi zadni uchyt, ale zaroven je podelne opreny o panhardku, tak neco neni ok.

Ale nebranim se tomu, ze s tim dojedu k Vasatorovi na dilnu a on mi ukaze, co sem delal spatne (to myslim seriozne a samozrejme nechci slevu zadarmo ;-) )
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6200
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Jak sem menil vyfuk aneb polsky prumysl v praxi

Příspěvekod FOMA » sob bře 27, 2021 21:02

Co se týče výfucků Polmostrów, tak mám s nimi zkušenosti co se týče Lady jen s modelem 2111 a musím říct, že výfuck pasoval vždy a bez problémů. Životnost cca 4 roky a vždy to uhnilo v místě sváru(nikdy ne v plášti) jinak o.k.
Jednou jsem měl PL výfuck na 21061 a zkušenost "doslova a do písmene" jak přes kopírák s JmJ :evil: Ten zas měl pro změnu od všech komponentů na VAZidle takový odstup, že když jsem přejížděl jakoukoliv drobnou teréní nerovnost, tak jsem o ni vždy a zaručeně chytal prostředním dílem(bylo to celý do luku...), ale napasovat to nebylo už kam :roll:
Známý má velmi podobné zkušenosti s druhovýrobou ND na Ba3y :| Tudíž se uchýlil k objednání ND přímo z RU (http://www.illva.ru). Osobně jsem od nich objednával asi 4x a kromě jednoho řěkněme excesu (dodání ve lhůtě - "2měsíce" :roll: - vzhledem ke covidu-19) zatím vše o.k. Poněkud pod drobnohledem je tato zásilka zejména kvůli tomu, že mimo jiné si dotyčný objednal i přední světlomety - takže jsme všichni zakomponovaní poněkud v tenzi v jakém stavu dorazí :? Zda v celistvém či nikoli :roll:
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km)
Lada 21113(2001) 2008-nyní
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní

Lada = Levné A Dobré Auto
Uživatelský avatar
FOMA
 
Příspěvky: 2032
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Re: Jak sem menil vyfuk aneb polsky prumysl v praxi

Příspěvekod Viko » sob bře 27, 2021 23:15

Mne tiež polmostrowy zatiaľ pasovali, jedine na 03 kde som nemenil 1.diel visí stred dosť dole, ale nasrat. Dokonca aj verzia s tým debilným rezonátorom na 03/06 pasovala dobre, ale na moje autá to nepôjde nikdy.
Poliaci robia aj značku izawit, viete o tom niekto niečo?
Na lade som mal problém s vyfukom tyll stredný pre 03 a so zadným výfukom novak made in Slovenia.
VAZ 21061 - 1986 - 50 shades of orange
VAZ 21011 - 1976 - plyňák
VAZ 21061 - 1980 - :hrob: zožrali ju oxidi
VAZ 2101 - 1979 - :hrob: :( zachránil nám životy
VAZ 21011 2x - 1980/1976 - adoptívne deti
Felicia combi 1,3mpi - 2000 - prevoz ND
Repliky koncoviek výfuku
Uživatelský avatar
Viko
 
Příspěvky: 1069
Registrován: pon kvě 05, 2014 20:09
Bydliště: Pezinok/Brno venkov

Re: Jak sem menil vyfuk aneb polsky prumysl v praxi

Příspěvekod Marek » ned bře 28, 2021 07:47

Rezonátor je tam vždy. To je "druhý" hrnec v pořadí.

Ten první malý hrnec, co je u motorizací 1500/1600, není reoznátor, ale detonátor. Používal se jen na motory s dlouhým zdvihem, a sice proto, že zhasínal plamen, který v potrubí ještě hořel (u nadčtvercových motorů se to stávalo).

Jeho přítomnost tam není podstatná, v dnešní době kvalitních paliv nemá na nic vliv. Ale pokud tam je, ničemu to nevadí, a to ani na jiných motorizacích. Nemá ani vliv na snížení výkonu (na to má vliv pouze poslední díl pod kufrem, tlumič).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT GrandScénic *11/2005 - 1,6i/16V DOHC 82kW (08/2016-)
RENAULT Clio *05/2012 - 1,2i/16V SOHC 55kW (06/2017-)
OPEL Corsa D *09/2013 - 1,2i/16V DOHC 63kW (05/2018-)
RENAULT Master L3H2 *09/2019 - 2,3dCi/16V DOHC BlueEnergy BiTurbo 132kW (11/2019-)
Marek
 
Příspěvky: 5207
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Jak sem menil vyfuk aneb polsky prumysl v praxi

Příspěvekod Luděk Musil » pon bře 29, 2021 07:41

Taky jsem dělal výfuk, je to pár … sedm :?: let zpátky. Na 04, tedy íčku. Šel jsem cestou kompletní výměny a měnil jsem "íčko" za "karburátor". Musel jsem trochu kouzlit, ale stačilo jen chytit ten správný úhel prostředního dílu a celkem to tam sedlo.
A určitě to byl "pšonek". Asi jsi měl, Honzo, štěstí na obzvláště "povedený" kus :cry: .
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10019
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Jak sem menil vyfuk aneb polsky prumysl v praxi

Příspěvekod Křečík Barbuška » pon bře 29, 2021 09:15

Tohoto "polaka" jsem kdysi davno komusi prevazel na sraz a porovnaval jsem to s dily "Kamaz" a uz teda mne nepresvedcil. Ne, ze by s Kamazem nebyla drbacka. Bajecnou zkusenost mam u krabic se znackou Karsit. Delaly se u nas, ale Ladu uz davno nedelaji. JmJ to mas z toho, ze pestujes exoty :-P .

P.S. na Kalinu/Grantu mam v zaloze zrovna Polmo :-) . Kdyz jsem to na sucho pod auty prikladal tak to slibovalo, ze se vleze :-) . Ono ani to Polmo za rok nemusi byt. Exoty ....
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 10860
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Jak sem menil vyfuk aneb polsky prumysl v praxi

Příspěvekod Dusan » pon bře 29, 2021 18:57

Som. Zvedavy co date na vestu :D kedze nic nemaju.
Dusan
 
Příspěvky: 3489
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Jak sem menil vyfuk aneb polsky prumysl v praxi

Příspěvekod Luděk Musil » úte bře 30, 2021 07:36

Já budu na Vestu tuhle věc potřebovat tak za cca 3 - 5 let. Do tý doby to určitě obšlehnou.
Přinejhorším mi to z něčeho svaří švagr. A polotovar si koupím v Kelly :P . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10019
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Jak sem menil vyfuk aneb polsky prumysl v praxi

Příspěvekod Viko » úte bře 30, 2021 11:35

Marek píše: Ale pokud tam je, ničemu to nevadí...

Vadí pri demontáži kardanu a hnije :D
VAZ 21061 - 1986 - 50 shades of orange
VAZ 21011 - 1976 - plyňák
VAZ 21061 - 1980 - :hrob: zožrali ju oxidi
VAZ 2101 - 1979 - :hrob: :( zachránil nám životy
VAZ 21011 2x - 1980/1976 - adoptívne deti
Felicia combi 1,3mpi - 2000 - prevoz ND
Repliky koncoviek výfuku
Uživatelský avatar
Viko
 
Příspěvky: 1069
Registrován: pon kvě 05, 2014 20:09
Bydliště: Pezinok/Brno venkov

Re: Jak sem menil vyfuk aneb polsky prumysl v praxi

Příspěvekod JmJ » úte bře 30, 2021 20:02

Sarada pokracuje. Ale snad s dobrym koncem. Uz jen nahradit drat z plotu sroubem a je to ;-)

Tak sem zavolal do otrokovic, skladem meli par kusu na kombala a dva druhy. Vyrazil sem tam a zjistil, ze jeden je stejny preclik jako ten muj kus a druhy je jiny, dokonce ma i rovny konec a ne to poblbany esicko.

Domluvil sem, ze kdyby nepasoval, tak lze vratit a po praci sem se na to vrhl. A svete div se, on proste normalne pasuje. Zkusil sem znovu toho prvniho polaka a potvrdil sem si, ze je to uplna hruza.

Na tom mem polakovi je "p" v deformovanym ovalu, coz podle obrazku na netu je/bylo logo polmostrow.

Ostatni vyfuky v otrokovicich byly stejne jako ten muj polmp kram a navic trubka smerem k motoru byla jeste vic vyhnuta k ose. Pritom stary vyfuk mel tuto trubku daleko vic od osy.

Tak ze me prosim nedelejte vola, to proste fungovat nemuze.

A pokud reknete, ze to bude sedet na stredni dil od stejneho vyrobce, tak nebude, to uz sme zkouseli...

A perla na zaver, ten pasujici vyfuk, ma na sobe napis marix, coz je podle vseho taky polak ;-) Jdu shanet dalsi kus, snad to zvladnu driv, nez marix da kozu.
Přílohy
20210330_165142.jpg
20210330_165317.jpg
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6200
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Jak sem menil vyfuk aneb polsky prumysl v praxi

Příspěvekod JmJ » úte bře 30, 2021 20:10

Jeste takove nic moc fotky, jak to sedi. Ten bily se proste opre o panhart atd.
Přílohy
20210330_164311.jpg
20210330_162649.jpg
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6200
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Další

Zpět na Nepovedené pokusy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron